Voisi se onnistuakin.
Aloitin tuon silloin joskus muinoin kun oltiin menossa ulkoa sisälle.
Sanon aina tuossa portaiden alkupäässä koirille että "sisälle" ja menemme yhdessä portaat ylös ja päästän ne ovesta sisälle.
Joku kerta sain sitten päähäni kokeilla että jos sanon "sisälle" ja jään itse portaiden alapäähän niin mitä tapahtuu?
No, koirat menivät portaat ylös mutta kun en mennyt niiden mukana, niin jäivät siihen tasanteelle (osa saattoi jäädä portaille) ihmettelemään ja katsomaan minua että WTF? miksi et tule. Sitten napsaisin niistä kuvan ja pyysin ne luokseni saamaan makupalapalkan.
Ja sitten sanoin uudelleen "sisälle" ja näytin kädellä suuntaa.
Vähitellen oppivat että kun sanon "sisälle"ja jään itse alas niin menivät pönöttämään sinne ylös odottivat niin kauan kunnes kuulivat kameran äänen ja sitten tulivat hakemaan palkan. Kun on pentu talossa niin se oppii tuon aikuisilta. Aluksi ei tietenkään tajua mitään mutta aika nopeasti saa juonesta kiinni ja alkaa pönöttämään muiden mukana
Nyt oltiin uuden äärellä kun ulko-ovi oli auki. Ajattelin että eivät jää tuohon tasanteelle ja portaikkoon pönöttämään vaan menevät sisälle.
Yllättivät pirulaiset, ja jäivätkin pönöttämään vanhaan tapaansa tuohon vaikka ovi onkin auki.
Tapaeläimiä
Hauskinta tuossa on mielestäni se että valitsevat itse omat paikkansa. Ja ovat aika tärkeinä monesti kun tietävät että saavat palkan kameran räpsähdyksen jälkeen aina. Ja sitten kiipeävät innoissaan uudelleen pönöttämään ja odottamaan kameran räpsäystä
Kiva peli kaikille osapuolille