Hallitusohjelma 2023

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Hallitusohjelma 2023

ViestiKirjoittaja Vieras » 04.09.2025 09:35

Biarritz kirjoitti:Sopiiko saman ketjun jatkoksi muukin poliittinen löpinä kuin hallitusohjelma? Mä olen itse melko maahanmuuttokriittinen ja olen osittain samaa mieltä siitä Päivi Räsäsen (muuten meidän elämänkatsomukset eivät kyllä kohtaa, itse olen ateisti) kanssa että maahanmuuttajia kannattaa ottaa etupäässä kristityistä maista. Tai jos muualta, niin mielellään sitä oikeasti koulutetumpaa porukkaa, jolla on parempi mahdollisuus työllistyä myös täällä.

Mutta tämä "väestönvaihtoteoria" on kyllä semmoista tuubaa, että menee ihan samaan sarjaan muunkin foliohattuilun/ "salaliittoteorioiden" kanssa. Että ihan valtaeliitti tukisi valkoisen väestön korvaamista muunmaalaisilla? :lol:

Niin, Suomesta halutaan pois köyhä ja alempi keskiluokka, (siis ihan hengiltä halutaan heidät) ja tuoda tilalle orjia kaukomailta. Näin jäisi vain rikas porukka jäljelle ja heitä palveleva orjatyöväki jonka niskanahasta rikkaille kaikki revitään. Tämä on käsittääkseni yksi salaliittoteoria. Ei sinällään ihmetytä että se saa tuulta purjeisiinsa kun katsoo hallituksen toimia :D
Vieras

ViestiKirjoittaja Hetuli » 04.09.2025 09:52

Mä olen ollut IT-alalla 12 vuotta sitten ja meillä oli jo silloin ulkoistettu töitä Intiaan ja intialaisia Suomessakin. Kyllä tämä käsittääkseni aika yleistä on.

Väestön rakenne muuttuu väkisinkin mutta en pidä sitä huonona asiana, kunhan maahanmuuttajat saavat tarvitsemaansa apua kotoutumiseen. Omia tapoja ja uskomuksia ei tarvitse unohtaa mutta esimerkiksi kielen oppiminen on tärkeää useissa ammateissa toimimisen ja yhteiskunnassa pärjäämisen vuoksi. Uskonnon mukaan maahanmuuton salliminen on törkeätä syrjintää ja hölynpölyä. Mielellään suhtaudutaan ylimielisesti ja suorastaan demonisoidaan islamin uskoa vaikka monet ongelmat johtuvat aivan muusta.

On jotenkin kummallista, että ylintä valtionjohtoa myöten jämähdetään johonkin ehkä lapsuuden tilanteeseen, että tämän kuuluu olla se muuttumaton tilanne esimerkiksi väestörakenteen osalta. Tilannehan ei ole, että kantasuomalaiset ”pellavapäät” olisivat täällä asuneet aikojen alusta asti. Aina on ollut muuttoliikettä - tänne on tultu idästä ja lännestä, leviydytty saamelaisten alueille, sodan jälkeen Karjalasta, Vietnamista on aikanaan tullut pakolaisia, Virosta ja Venäjältä väkeä. Samaa liikettä on kaikkialla maailmassa ollut aina, poikkeukšena jotkut eristäytyneet yhteisöt.

Toivoisin, että suhtauduttaisiin arvostavasti puheissa ja teoissa ihmisiin. On todella huono asia, että hyväksytään räikeät rasistiset mielipiteet ihan politiikan huipulta. Se osoittaa, että rasismi on ok ja tuo vie sille polulle, että ollaan keskellä jengisotia.
Hetuli

ViestiKirjoittaja Mea » 04.09.2025 10:04

MikkoP kirjoitti:Väestönvaihdolla tarkoitetaan näköjään salaliittoteoriaa ja/tai sitä että väestön rakenne muuttuu. Olisikin melkein parempi puhua jälkimmäisestä väestön muutoksesta tai vastaavasta.

Niinpä. Mutta siitä ei saisi ollenkaan samanlaista kohua aikaiseksi, kun enää ei luultaisi että puhutaan nimenomaan salaliittoteoriasta. Ja sehän ei käy, koska tarkoitus on päästä mollaamaan lukematta/kuuntelematta oikeasti edes mitä vastapuoli puhuu.
Mea

ViestiKirjoittaja Mella M » 04.09.2025 10:31

Minusta tuntuu, että näillä väestön muutosta pelkääville unohtuu vaan realiteetit, ei haluta ymmärtää, että se mitä maailmassa aivan yleisesti tapahtuu on sellaista mille me ei voida kauheasti mitään. Maailma on aivan erilainen kuin 200 vuotta sitten. Tosin silloin ja vähän sitä aiemmin eurooppalaiset toteutti omaa väestönvaihtoaan tunkeutumalla Amerikkaan, Australiaan, Uuteen-Seelantiin, Etelä-Afrikkaan ja ajettiin saamelaiset ahtaalle jne. Ja siitä lähtien kun matkustusliikenne kasvoi räjähdysmäisesti lentoliikenteen yleistymisen myötä, niin ketkä tuolla ovat eniten tunkeutuneet muille maille, ei vain turisteina vaan perustamaan omia lihapullabaarejaan Espanjaan jne. Ja nyt tänne ei saa tulla kukaan? Mä en ymmärrä sitä, että sen sijaan että yritettäisiin miettiä ja ratkoa sitä, että miten me tämän maahanmuuton kanssa pärjätään ja se parhaiten hyödynnetään, ulistaan vaan siitä miten kukaan ei saa tulla tänne ja tungetaan ne maahanmuuttajat sivuun, niin ettei heillä olekaan mitään mahdollisuuksia olla osa tätä yhteiskuntaa. Tulee mieleen ihmiset jotka työpaikalla aina valittaa kaikesta, mutta joilla ei ikinä ole yhtä ainoatakaan ehdotusta siitä, että miten olemassaolevien haasteiden kanssa selvitään. Ihmiset nyt vaan liikkuu aivan eri tavalla kuin ennen ja totta hitossa silloin myös kansojakin sekoittuu. En näe siinäkään mitään vaaraa.
Mella M

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 04.09.2025 10:44

Tämä touhu on aivan sairasta.
Ja nyt nostetaan kansanedustajien palkkioita monella sadalla eurolla kuukaudessa. Heidän ei tarvitse osallistus säästötalkoisiin.
Kun Orpo sanoo että nyt pitää kaikkien säästää niin se koskee ilmeisesti vain pienituloisia.
Köyhät kyykkyyn.
Hyi helvetti että sylettää tämän hallituksen toiminta. Miten kehtaavat? Miten?!!!!!
Kuva
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Vieras » 04.09.2025 11:41

Kyseessä on kaksi eri asiaa, jotka molemmat sisältävät sen että ulkomailta muutetaan Suomeen. On pakolaiset, joka sisältää kiintiöpakolaiset, ja tänne pakolaisstatuksella itse hakeutuvat. Sitten on maahan muilla tavoin tulevat, eli opiskelijaksi, työntekijäksi tulevat, sekä ulkomailta tulevat puolisot ym. Jälkimmäisessä tapauksessa tänne ei niin vain muutetakaan, vaan suunnitelmat pitää olla selvät ja hyväksytyt. Ensimmäinen porukka on se jota osa ei tänne halua, ja ensimmäisestä porukastakin usealle käy kiintiöpakolaiset kun se on suunniteltua ja resursseihin sovitettua.
Ihmettelen minäkin tätä sössötystä jossa niputetaan kaikki maahantulijat samaan porukkaan vaikka selkeästi he eroavat toisistaan. Tätä tekee molemmat ääripäät, ei vain toinen. Olisi hyvä jos aina kerrottaisiin mistä ryhmästä puhutaan.
Vieras

ViestiKirjoittaja Fran » 04.09.2025 12:06

Nyt sä itse ymppäsit turvapaikanhakijat samaan lokeroon pakolaisten kanssa, vaikka kyseessä on kaksi eri asiaa.
Fran

ViestiKirjoittaja Vieras » 04.09.2025 13:22

Fran kirjoitti:Nyt sä itse ymppäsit turvapaikanhakijat samaan lokeroon pakolaisten kanssa, vaikka kyseessä on kaksi eri asiaa.

Missä kohtaa? Suomeen tulee asukkaita usealla eri tavalla, kuten kerroin, eikä tietyllä tavalla maahan muuttavat henkilöt häiritse välttämättä tippakaan sellaista jota häiritsee ehkä toisella tavalla maahan tuleminen. Ei siis voida sanoa että jonkun mielestä kukaan ei saa tulla suomeen, jos hän vaikkapa kannattaa hyvinkin esim töihin ja opiskelemaan tulevaa porukkaa mutta ei halua tänne rajan ylittäviä pakolaisstatusta havittelevia ihmisiä.
Puhutaan siis yhteisellä nimellä maahanmuutosta, mutta toiset ajattelee seipäitä ja toiset aitaa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Umac » 07.09.2025 10:43

Menee osin OT mutta onhan tuo Stubb ihan virtuoosi noissa kielissä, 20min haastis ranskaksi vedetty tuosta noin vain. En ymmärrä aksentin päälle kun en ymmärrä ranskaa ollenkaan, mutta siis sujuvalta vaikuttaa. Korjatkaa jos väärässä!
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 09.09.2025 08:25

^Hän on tässä maailmanajassa ja -tilanteessa nappi valinta presidentiksi.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 09.09.2025 08:29

Näin on. Stubb oli hyvä valinta presidentiksi vaikka en hänen suurin faninsa noin muuten olekaan.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 09.09.2025 08:54

En minäkään häntä äänestänyt, mutta nyt tuntuu, että on mies paikallaan.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Valkosipulisilakka » 09.09.2025 14:39

Minua ärsyttää Stubbissa sellainen mielinkielin oleminen ja suosion kalastelu mukavilla jutuilla joka suuntaan. Toisaalta tuntuu, että juuri näiden minua ärsyttävien ominaisuuksien takia hän tulee niin hyvin toimeen Trumpin ym. merkkimiesten kanssa. Liian jenkkityyppinen minun makuuni, mutta sitä ilmeisesti maailmalla tahdotaan.
Valkosipulisilakka

ViestiKirjoittaja Hetuli » 09.09.2025 15:50

Kyllähän sitä presidentit ovat joutuneet mielistelemään Venäjän/Neuvostoliiton johtoa aina. Sota-aikana jopa Hitleriä.

Trump on mitä on mutta kuitenkin Yhdysvaltain presidentti, joten väleissä on hyvä olla. Stubb on kieltämättä hieman sosiaalisemman ja positiivisemman oloinen kuin edeltäjänsä. Tuossa asemassa on pakko olla diplomaattinen ja peittää omat ajatuksensa.

En ole koskaan äänestänyt Haavistoa. Tuntui, että omassa kuplassa hänen suurin etunsa on homoseksuaalisuus ja minusta se ominaisuus ei saisi vaikuttaa suuntaan tai toiseen vaikka luonnollisesti vaikutti. En tietenkään tarkoita, että kaikki tai suurikaan osa äänestäisivät näin.

Tietysti kautta on vielä 4,5 vuotta jäljellä eikä tiedä mitä on edessä.
Hetuli

ViestiKirjoittaja Vieras » 10.09.2025 18:08

En ole niin kauheasti seurannut Stubbin puheita, mutta toivottavasti hän puhuu järkeviä ja viisaita noilla kaikilla taitamillaan kielillä. Muuten niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 20.09.2025 01:10

Hetuli kirjoitti:
En ole koskaan äänestänyt Haavistoa. Tuntui, että omassa kuplassa hänen suurin etunsa on homoseksuaalisuus ja minusta se ominaisuus ei saisi vaikuttaa suuntaan tai toiseen vaikka luonnollisesti vaikutti. En tietenkään tarkoita, että kaikki tai suurikaan osa äänestäisivät näin.

No tuota ja hoh hoijaa, oikeasti!
Haavistolla on tosi kova kokemus ulkopolitiikasta ja hän ei ole Kokoomuslainen. Mä veikkaan, että nämä ovat se suurin syy häntä ääneistäneillä. Kuinka moni äänesti Stubbia siksi, ettei hän ole homoseksuaali tai jätti äänestämättä Haavistoa siksi, että hän on homoseksuaali. Mä luulin, että tämä aihe loppuunkaluttiin jo vaalien aikaan, mutta ei näköjään.

Mua tällä hetkellä ketuttaa Suomen politiikassa liiallinen mielistelyn ja korrektiuden tarve. Aika moni maa on esim. aivan selvästi tuominnut Israelin toimet ja asettuneet tukemaa Palestiinaa, mutta Suomessa hymistellään, koska kristillisille tulee paha mieli jos mitään konkreettista tehdään. Orpon lapastyyli on myös vähän Stubbin tyyli ja siitä mä en Stubbissa pidä. Ei hän mikään katastrofi ole, mutta just sellainen vähän joojoo mies kuin mä ajattelinkin.
Mella M

ViestiKirjoittaja Hetuli » 20.09.2025 11:03

No anteeksi, että satuin mainitsemaan väärän asian. Puhuin vain omasta kuplasta miltä asia silloin näytti. Toki itsekin tiedän, että tuo seikka kääntyi negatiiviseksi.

Oli syyt valintaan mitkä tahansa niin Stubb taitaa olla tähän maailmantilanteeseen sopivampi henkilö. Hyvä tuoda Suomea esille vaikka se mielistelyä tarkoittaakin. En osaa nähdä Haavistoa vastaavissa tilanteissa.

Stubb olisi käsittääkseni halunnut tunnustaa Palestiinan mutta ei voi tehdä niin ilman hallituksen esitystä.

Minusta politiikkaan ei saisi sekoittaa uskontoa. On jotenkin järjetöntä, että pohjimmiltaan raamatuntekstin perusteella hymistellään Israelin toimintaa. Eri tahot käytännössä nuhtelevat ja Israelin johto ei välitä pätkääkään.

Epäilen, että pysyvää rauhaa ei tuonne saada koskaan.. ne lapset ketkä jäävät henkiin Gazan hävityksen jälkeen ovat niin traumatisoituneita ja täynnä vihaa, että ovat kasvaessaan altista materiaalia terroristijärjestöjen värvääjille ja kierre jatkuu. Israel vastaa täysin ylimitoitetusti..
Hetuli

ViestiKirjoittaja Mella M » 29.09.2025 19:03

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011524405.html

"Riikka Purralta suorat sanat Elina Valtosen säärikohusta
Suomen ja Ruotsin ulko­ministereiden paljaat sääret sumennettiin Iranin valtiollisessa televisiossa."

"– Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasvojaan ja päätään. Juuri näin. Niin toimii suomalainen naisministeri. Jos islamilainen misogynia sellaista jossakin edellyttäisi, paikkaan ei pidä mennä, Purra kirjoittaa."

Riikka Purra johtaa puoluetta, jossa kukkii ihan suomalainen misogynia ja sitten hän julistaa tällaista? Riikka Purra johtaa puoluetta, jossa vaaditaan huivikieltoa ja edellytetään kaikilta "maassa maan tavalla" käyttäytymistä. Mä en millään tavalla ole Iranin naispolitiikan puolella, mutta on tämä vain aika ristiriitaista. Suomessa kaikkien pitää elää ja olla Suomen tapojen mukaan, mutta suomalaiset voi mennä muihin maihin olemaan ihan just niin kuin itse halutaan.
Mella M

ViestiKirjoittaja Outi.I » 29.09.2025 20:52

Mietin ihan samaa kuin Mella M.
Outi.I

ViestiKirjoittaja Umac » 30.09.2025 02:04

Kunhan ratsasteli taas jotta pääsi otsikoihin. Valtonen ei tietenkään ole toiminut mitenkään väärin mutta Riikan piti päästä taas pätemään ja samalla siis nosti juurikin Mellan mainitseman huomion esille. Niille ketkä sen nyt ylipäänsä ymmärtävät, kaikkihan eivät sitä ymmärrä. Osalle asia menee kuin vesi hanhen selästä ja siihen Riikka myös luottaa.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mea » 30.09.2025 02:07

Purraan en ota kantaa mutta mun mielestä hyvin erikoinen asenne ulkoministeriltä. Lapsellinen "tehän ette minua määrää". Pitäisi kunnioittaa sitä isäntien kulttuuria. Eihän suomalaiset muutenkaan tallustele noin arabimaiden kaduilla jos sinne turisteiksi eksyvät, koska se ei yksinkertaisesti ole kohteliasta.
Mea

ViestiKirjoittaja Umac » 30.09.2025 02:11

Ehkä ymmärsin väärin mutta hän ei siis ollut arabimaissa vaan New Yorkissa? Ja samat sumennukset sai myös ruotsalainen.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mea » 30.09.2025 02:12

Voi ei, aijaa! Luinpa huonosti uutisen sitten! Kun siinä oli että sensuroitiin Iranin televisiossa niin luulin että se oli Iranissa! Ei sitten mitään. :D
Mea

ViestiKirjoittaja Umac » 30.09.2025 02:13

Joo, ok. Uskon siis myös osan persulaisista menevän juuri tuohon samaan, kompastuvat kiimoissaan ja sillähän se Riikka ratsastelee. Hyvinkin.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Vieras » 02.10.2025 08:05

Se mikä minua Israel-Hamas-sotaan kantaa otettaessa ihmetyttää, on se ettei Hamasille aseteta enemmän pakotteita tai painostusta. Hamas ja sen sotastrategia on ollut lietsoa vihaa, kasvattaa lapsista marttyyreja, rakentaa saamallaan kansainvälisellä tuella maanalainen maailma, joka ei tarjoa suojaa tavallisille ihmisille, vaan käyttää heidän kotejaan, sairaaloita, kouluja jne tukikohtina ja omia kansalaisia turvakilpinä. Hamas usuttaa kouluikäiset polkupyörineen keskelle tulitusta jne. Miljardöörijohtajat asuvat turvassa muissa arabimaissa ja miljoonat ruokakilot mätänevät Palestiinan rajojen sisällä kun niitä ei ole saatu jaettua. YK:n järjestämästä jakelusta Hamas on varastanut 80 %.

Eikö olisi parempi painostaa Hamasia antautumaan ja vapauttamaan panttivangit (= luovuttamaan ruumiit)? Sota loppuisi siihen.
Vieras

ViestiKirjoittaja Faktantarkistaja » 02.10.2025 17:01

Vieras kirjoitti:Se mikä minua Israel-Hamas-sotaan kantaa otettaessa ihmetyttää, on se ettei Hamasille aseteta enemmän pakotteita tai painostusta. Hamas ja sen sotastrategia on ollut lietsoa vihaa, kasvattaa lapsista marttyyreja, rakentaa saamallaan kansainvälisellä tuella maanalainen maailma, joka ei tarjoa suojaa tavallisille ihmisille, vaan käyttää heidän kotejaan, sairaaloita, kouluja jne tukikohtina ja omia kansalaisia turvakilpinä. Hamas usuttaa kouluikäiset polkupyörineen keskelle tulitusta jne. Miljardöörijohtajat asuvat turvassa muissa arabimaissa ja miljoonat ruokakilot mätänevät Palestiinan rajojen sisällä kun niitä ei ole saatu jaettua. YK:n järjestämästä jakelusta Hamas on varastanut 80 %.

Eikö olisi parempi painostaa Hamasia antautumaan ja vapauttamaan panttivangit (= luovuttamaan ruumiit)? Sota loppuisi siihen.

No nyt oli saatu yhteen postaukseen kasattua oikein sarja epätotuuksia.

Ensinnäkin: Israel ei lopeta, vaikka Hamas antautuisi. Israel haluaa palestinalaisten maat eivätkä he lopeta ennen kuin ovat saaneet ne. Tämä näkyy esim. Israelin miehittämällä Länsirannalla, jolla ei ole mitään tekemistä Hamasin kanssa. Silti Isrel harjoittaa siellä merkittävää väkivaltaa palestinalaisia kohtaan. Lisäksi häädetään asein pois omlta asuinsijoiltaan ja tuhotaan heidän viljelyksensä ja toimeentulonsa. Israel aluaa rakentaa tilalle lisää siirtokuntia.

Tämä nykyinen tilanne ei siis alkanut Hamasin hyökkäyksestä eikä edes tällä vuosituhnnella. Jos haluat oikeasti ymmärtää kokonaisuutta, suosittelen kuuntelemaan lähi-idän tutkijan puolueettoman haastattelun: https://areena.yle.fi/1-76196580

Netanjahun puolue vastustaa Palestiinaa ja nyt hallituksessa oleva äärioikeisto on halukas käyttämään myös hyvin rumia temppuja. He ovat vieneet vihanlietsonnan ja palestinalaisten provosoinnin aivan uudelle tasolle. Netanjahu ei myöskään vo perääntyä, koska hän ei voi päästää hallitusta kaatumaan. Jos hän tippuu pääministerin paikalta, hän ei voi enää vältellä Iraelin korkeimman oikeusviranomaisen vakavia rikossyytteitä lahjonnasta, petoksesta ja luottamusaseman väärinkäytöstä. Vankeutta luvassa.

Vihanpidolla on niin pitkä historia, että Hamaskin on sen seuraus, ei syy. Israel on esimerkiksi ajanut palestinalaisperheitä pois vuosisatoja vanhoilta perhetiloilta jo vuosikymmenien ajan. Alistamista, väkivaltaa, noyryytystä. Viha syntyy ihan jo siitä, ei siihen Hamasia tarvita. Puhumattakaan näistä tuoreista yli 65.000:sta uhrista.

Minusta on sietämätöntä, että Israelin tekemää kansanmurhaa valkopestään jopa niin oudolla väitteillä, että Hamas muka usuttaisi lapsia tulituksen keskelle. Fakta on, että Israel tulittaa ruoka-avun jakopisteitä silloin, kun ruoka-apua hakevat lapset eivät ole tarpeeksi nopeita tai kinaavat keskenään.
Ruoka-apua ei ole saatu jaettua, koska Israelin sotilaat eivät päästä avustusrekkoja Gazan alueelle. Siitä syystä ruoka mädäntyy sinne rajalle.

Israelilaisia panttivankeja on reilu 40 palauttamatta, heistä ainakin 20 on elossa (Israelin oma arvio). Toki hekin saattavat nääntyä nälkään ja tauteihin Israelin toimien seurauksena.
Faktantarkistaja

ViestiKirjoittaja Mella M » 02.10.2025 19:38

Israel on yksi pahimmista terroristi valtioista ikinä ja on ollut sitä jo aivan todella pitkään. En puolustele Hamasiakaan, mutta en vaan jaksa ihmisiä, jotka jaksaa puolustaa Israelia ja mussuttaa siinä rinnalla jotain aivan ihme paskaa.
Mella M

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 02.10.2025 19:56

^Komps.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Umac » 09.11.2025 15:06

Olen taas aktiivisemmin kuunnellut Halla-ahon viimeisintä kirjaa. Sen jo kerran aloittaneena jäi kesken mutta nyt taas eilen ja tänään sitä kuunnellut.
Hän on tosiaan vahvasti ilmeisen Aspergerpiirteinen ja itse sanoo olevansa koko ajan enemmän, ikä tekee sen. Se osaltaan selittää varmasti politiikassa näkyvän kivikasvoisuuden ja kapean ajattelun. Eikä se hänenkään lapsuus ole ollut erityistarpeisena hääppöstä, isä alkoholisoitui ja räyhäsi, ei hyväksynyt poikaansa sellaisena kun hän on ja koulukiusaaminen päälle jne.

Eilen sain loppuun Sijoituskästin jakson jossa Petteri Orpo vieraana.
Olen näistä kiinnostunut ihan ihmisyyden kannalta vaikka molemmat miehet edustavat jotain aivan muuta poliittista suuntaa mitä itse ajattelen tärkeänä. Petteri muisti mainita, että liipaisi koiraveron pois :mrgreen: silloin aiemmin.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Vieras » 12.11.2025 17:14

Mahtavaa että tällaisiakin on edelleen! https://yle.fi/a/74-20193574
että halutaan maksaa ne verot Suomeen :-)
Vieras

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät