Outi.I kirjoitti:Minä olen noissa junnuvalioissa vähän vastarannankiiski. Minusta se lisää vaaraa broilereihin. Kun ne junnut pitäisi arvostella junnuina eli keskentekoisina eikä vaatia niiltä aikuisen valmiutta. Koskee varsinkin isoja rotuja jotka kehittyvät hitaasti.
Mutta en nyt muutenkaan ole mitenkään tittelin kipeä. Nykyiset ovat muotovaliota ja siihen se jääneekin. Juska ei koskaan viihtynyt näyttelyissä ja siksi lupasin sille, etä kun viimeinen serti on saatu ei tarvitse enää käydä. No kerran käytiin valioluokassa vuoden kuluttua, mutta koska mieli ei ollut muuttunut loppui siihen. Olisi sillä ulkonäkö riittänyt mihin vain, mutta miksi kiusata koiraa.
Juskan emästä Ekestä tehtiin sijoittajan kanssa CIB koska se oli Unkarilaisen kasvattajansa ensimmäinen sellainen.
Mun nuorempi mitteli (1 v 3 kk) on yhtä junnusertiä vaille JMVA. Sillä on mennyt aika hienosti, koska se on käynyt vasta viidessä näyttelyssä ja samoista mistä se on saanut junnusertit on tullut myös aikuisten sertit, eli ne ovat nyt täynnä ja viimeisen se voi ottaa vasta ensi keväänä. Arvosteluissa on minusta kyllä otettu huomioon, että on junnu, siellä on vilahdellut sellaista kuin "ikäisekseen hyvä runko", "lupaava pään malli", "etuliike saa vielä asettua", "vielä melko vaatimaton eturinta". Noin yleisesti ottaen minusta nuo junnu- ja veteraanivaliotittelit ovat yksi keino saada näyttelyihin lisää ilmoittautumisia. Mutta tuntuuhan se kivalta, kun tuo junnu on pärjännyt hyvin ja siinä saattaisi olla ainesta jopa CIBiksi.
Vanhempi mitteli (7 v.) valioitui vihdoin runsas vuosi sitten ja lupasin sille, että vähään aikaan ei näytelmiin tarvitse lähteä

Se ei siis oikein viihtynyt. Mahdollisesti vien sen jossain vaiheessa muutaman kerran veteraanikehään. Rally-tokosta se valioitui viime keväänä ja sen jälkeen on vähän vielä kisattu, mutta en ehkä jaksa opettaa sille ensi vuonna tulevia uusia tehtäviä niin varmoiksi, että mentäisiin kisaamaan. Ehkä rallysssakin sitten siihen tulevaan veteraaniluokkaan, missä on vain helppoja tehtäviä