Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Koiruuksia kirjoitti:Nämä ovat asioita joita jokainen joutuu omalla kohdallaan miettimään kun ikää tulee.
Pohtia voi monenlaisia rotuja mutta kyllähän ainakin omalla kohdalla se järki lopulta voittaa kun kyse on siitä että mitä voi ottamalleen koiralle tarjota.
Avokaado kirjoitti:
Ja mikä on oma vointi ja jaksaminen.
Koiruuksia kirjoitti:Avokaado kirjoitti:
Ja mikä on oma vointi ja jaksaminen.
Mä lasken ton kuuluvaksi siihen järkeen. Että tajuaa ja myös hyväksyy oman tilanteensa.
Iidis79 kirjoitti:No mulla oli porokoira rivarissa ja kerrostalossa, ei tosin pihalla louskuttamassa. Ja käveltiin pitkälti vaan niitä lähiökatuja ja lähimetsiä.
Aika moni koirarotu on "alennettu" seurakoiran rooliin niin jalostukseltaan kuin muutenkin, koska nykyään koirilla on muuten niin vähän "virkoja".

Vaihtoehtoja olisi paljon enemmän, jos olisi juurikin mahdollisuus tuollaiseen "koirat oli 2 h pihalla riehumassa".

Basenji on kuitenkin huomattavasti "vakavampi ja aikuisempi" kuin esimerkiksi tuo sitä vanhempi rwu. Rottweiler on sellainen pellehermanni.
MJK kirjoitti:Vaihtoehtoja olisi paljon enemmän, jos olisi juurikin mahdollisuus tuollaiseen "koirat oli 2 h pihalla riehumassa".
Meillä olisi tuollaiseen mahdollisuus, on siis isohko aidattu piha (n.2000 neliötä) ja voitaisiin aidata enemmänkin, tontti on puolen hehtaarin mutta kun ei koirat kyllä keskenään juuri pihalla juokse. Toki jonkinlaisia spurtteja päivittäin mutta aika vähän minun mielestä. En tiedä että alkaisivatko sitten itse liikkumaan jos niitä ei vain käyttäisi lenkillä, että eivätkö sen takia "osaa" kahdestaan liikkua kun ovat tottuneet pääsemään joka ikinen päivä 7-9 kilometrin (välillä enemmänkin) lenkille.
Sama juttu koirametsässä, liikkuvat minun mukana ja that´s it..
Sen kyllä huomaa, että tykkäävät lenkillä kulkemisesta kun saavat nuuskutella koko ajan uusia tuoksuja ja sehän se käsittääkseni koirille onkin tärkeintä elämässä. Eihän villikoiratkaan kauheasti leiki ja juokse keskenään vaan makoilevat ja kuljeksivat tutkien paikkoja ja etsien ruokaa.
Darre kirjoitti: Mulla on ollut mitteleitä vuodesta 2002 (sitä ennen oli kodinvaihtajaseropi) ja tilanne samantapainen kuin Merkkarilla eli asun yksin eikä ole ollut mitään automaattista hoitopaikkaa koirille, kun oikeastaan kaikilla kavereilla on omia koiria. Nyt on onneksi yksi koiraton, jonka apuun voi tarpeen tullen turvautua ja tietysti sitten hoitolat. Täytin juuri keväällä 60 v. ja nuorempi koirani on vähän päälle vuoden ikäinen. Jos se elää jonnekin 14 tai 15 v. (kuten mitteli hyvinkin voi elää), niin olen jo yli 70, joten saattaa hyvinkin olla viimeinen koirani. Molemmat koirat todennäköisesti ovat elossa vielä kun jään eläkkeelle ja eläkkeellä ollessa voikin pitää vain yhtä koiraa kun pitkiä yksinoloja ei enää ole. Tälleen kun koirilla on työpäivän mittaiset yksinolot niin tykkään siitä, että on edes se koirakaveri.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa