Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

saa ne takaisin tarralla varustettuna niinkuin Tiibetinhelmi sanoiKissimyyr yhä vaan kirjoitti:Kun lähettää tuontikoiran alkuperäiset, ulkomaiset rekisterikirjat Kennelliittoon, saako ne takaisin? Onhan ne eksoottisen näköiset, vaikka etenkään siitä joka on tshekiksi saksalaisin lyhentein, ei liikoja ymmärrä.

Biarritz kirjoitti:Mietin mv-näyttelyyn valmistumista... Mulla on nyt käytössä kaverilta saatu järkkäri, joka on korvannut entisen järkkärini (se putosi aikanaan matkoilla maahan, ja sen jälkeen se alkoi aluksi ottaa kuvia "liian sivusta" suhteutettuna siihen miltä kuvausruutu näytti, ja myöhemmin kuvanottonappi lakkasi kokonaan toimimasta). Tämä nykyinen on kokemukseni mukaan hieman huonompi sisähallinäyttelyissä kuin se mun alkuperäinen, jo ainakin 10 vuotta monessa mukana ollut kamera (tällä kaverilta saadulla laadultaan ok kuvia tulee yleensä vain, jos ottaa kuvan läheltä koiraa, eli ei kesken kehän vaan joko vasta ihmisten asetellessa koiria rop-kuvausta varten tai vaihtoehtoisesti kehän ulkopuolelta pyytämällä koiraa erikseen kuvaan). Varsinkin viimeaikoina paljon huonoja kuvia on tullut myös ulkonäyttelyistä täysin poutaisina päivinä, varsinkin jos täytyy vähänkään zoomata - näin esimerkiksi Sipoossa toukokuun alussa. Tämän vuoksi mietin, josko yrittäisi kerrankin kuvata kännykällä, mutta kun kerran jouduin turvautumaan viime vuonna näyttelyssä aiemman kännykkäni kameraan, olivat kuvat jotenkin "rakeisia". Tuo entinen kännykkä oli Samsung (mallit ei mulle jäänyt mitenkään hyvin mieleen, mutta ihan perustason älykännykkä sekin oli), ja nykyinen on Motorola moto g15 power. Kännykän kameran tiedot "etu 8M, taka 50M+5M". Mietin, että pitäisikö noilla kaliipereilla kännykkäkuvauksen sujua kohtuudella myös sisänäyttelyiden vaihtelevassa valaistuksessa? Ja onko kännykkäkameralle olemassa jotain tiettyä asetusta, joka helpottaisi sisähalleissa kuvaamista?
Biarritz kirjoitti:Sen Wikimedian kanssa säätäminen alkaa tuntua ihan toivottomalta. Kun kerroin HelpDeskissä että mulle ei tullut mitään vikailmoituksia, kehottivat kirjautumaan sisään ja takaisin ulos sekä käynnistämään läppärin uudelleen. Nämä asiat tein mutta ongelma ei muuttunut miksikään. Ehdin jo kovasti toivoa, että kun saan käyttää toista läppäriä (isäni) niin saan kuvat ladattua. No vielä mitä. Eihän se julkaise-nappi toiminut sillä eri läppärilläkään... Ja mä olen ladannut kuvia Wikimediaan vuosikausia, koskaan ennen ei ole käynyt tälläistä.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa