Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Umac kirjoitti:Minä taas ajattelen, että hyvinkäyttäytyvä koira on miellyttävä seuralainen missä vain. Käsitteenä tai ihan konkretiana se on yhdistelmä koiran hallintaa, koiran tekemisiä ja tekemättä jättämisiä sekä häiriötöntä eloa ja oloa muihin nähden. Siis kanssakulkijoihin, vainajat eivät enää pahastu kenenkään mekkaloinnista tai kuseskelusta.
Toki sen eläimen tulee saada olla ihan koira, koiran piirteineen ja tekemisineen. Mutta ei hautausmaalla, toisten pihoilla tai lasten leikkipaikoilla. Hyvin simppeliä, minusta. Ne tarpeet tyydytetään muualla ja otetaan näin siis toiset huomioon.

Vieras kirjoitti:Ehkä tuhkien mereen sirottamista toivova haluaa säästää jälkeen jääneet hautapaikan hoidolta, velvollisuuskäynneiltä, muistokilviltä jne. ? Tai jäännösten leijumista aalloilla ja painumista mereen oli mukava ajatella silloin vielä elossa ollessa??
Biarritz kirjoitti:Tästä on jo jonkin aikaa, kun näin TV:ssä jonkin koirankoulutusohjelman jakson kuvauksen: "X on ostanut lagottoaan varten leopardikuvioisia kakkapusseja". Okei, leopardikuvio on mielestäni ihan nätti esim huiveissa tai muissa asusteissa. Mutta että ulosteen keräämiseen? En vaan ymmärrä... Vähän samaa kategoriaa ovat kullatut vessanpöntöt ja vastaavat.
Biarritz kirjoitti:Mun äiti kuoli 11 vuotta sitten ja toivoi että tuhkat sirotellaan Välimereen. Ja niin myös tehtiin, paikaksi valikoitui Giensin niemi Etelä-Ranskassa. Olen miettinyt, että josko itsekin pyytäisin tuhkausta kuolemani jälkeen, muttei mulla kyllä ole mielessä mitään tiettyä paikkaa jonne tuhkani haluaisin.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa