Jaatteko sijaintitiedot perheen tai ystävien kanssa?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Jaatteko sijaintitiedot perheen tai ystävien kanssa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.07.2025 11:46

^Kyse onkin ymmärryksen puutteesta. Ei ymmärretä oikein mitään mikä ei just itselle ole ajankohtainen tai koe tarpeelliseksi, ei ymmärretä että asia on jollekin toiselle kätevä ja helppo ja hyvä, eikä ymmärretä että vaikka itse ei yhtään käsitä eikä tajua niin asia voi silti olla todella hyvä juttu olla olemassa.
Sinäkään et millään ymmärrä että tieltä pöpelikköön suistunut mp-harrastaja saattaa maata siellä kovissa tuskissa tunteja ja taas tunteja ennen kuolemaansa (joka olisi voitu välttää paikannuksella,) mikäli kukaan ei tiedä missä hän on. Ei käy ymmärryksen vieressäkään että silloin paikannus on todella hyvä juttu, etkä sitä ettei kyseessä ole aina kuolema mistä ilmoitetaan viranomaisteitse, vaan läheisen henki olisi voinut säästyä paikannuksen myötä.
Ehkä tää on joku vanhojen ihmisten juttu mitä tämmöinen vajaa viisikymppinen ei vielä ymmärrä :D
Vieras

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 07.07.2025 13:34

^ mä tuossa kuukausi sitten kokeilin työpuhelimella paikantaa itseäni, kun lähdin kiertämään metsässä lenkkiä, mutta ryteikön vuoksi piti kiertää laajemmalti.
no paikannus näytti 3 km täysin väärään suuntaan, joten ei tää mun luottoa lisännyt puhelimen paikannukseen ja sen mitä testailin niin hetken päästä olin taas pari kilometriä ihan toisessa suunnassa, ison tien ylitsekin olin päätynyt. onneksi en ollut se eksynyt mummo vaan kaipasin vain infoa, että missä metsäautotie menee ja mihin mun pitää lähteä kaartamaan. vasta kun kuljin virallisella, nimetyllä tiellä, paikannus näytti oikein, joten hemmetin kauan olin aivan jossain muualla pelkän paikannuksen mukaan.

ihmisiä kuolee liikenneonnettomuksissa tämän tästä, varmasti paikannuksella jotain raatoja löytyy, kuten se nuori henkirikoksen uhriksi joutunut, mutta hänkin oli jo kuollut siinä kohtaa.
kluten mä sanoin, se että paikannus tai mikä tahansa väline pelastaa yhden henkilön ei mua vakuuta vielä siihen, että itse ottaisin palvelun käyttöön. ihan sama kuin en vaikka hanki paljasjalkakenkiä vain siksi, että jotkut kehuvat niitä.
ei se minulta kuitenkaan ole pois vaikka joku hankkiikin ja kuten jo sanoi sen ymmärrän täysin. ihmiset käyttävät tuotteita/palveluita joista heille yleensä on jotain hyötyä. eikö?
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Noh,.. » 07.07.2025 14:00

Kyllä se 3 km tarkkuus auttaa jossain uhkatilanteessa paikantamaan edes millä puolella maapalloa henkilö on.
3 km on parempi kuin ei mitään, jos tulee etsintä tilanne niin käytössä on varmasti muutkin seikat, kuten todennäköisyys missä henkilö on tai minne päin on yrittänyt mennä jne.
Noh,..

ViestiKirjoittaja Hetuli » 07.07.2025 14:05

Jokainen tekee tavallaan. Mulla on snapchatin sijainti jaettu parille läheiselle henkilölle. Se on minusta ollut hyvin tarkka.

Vendin ja samaten tammikuun alussa jokeen tippuneen auton sijainti paikannettiin nopeasti juuri snapchatin avulla. Lopputulokseen se ei vaikuttanut mutta varmaan kuitenkin parempi, että asia selvisi nopeasti. En tiedä olisiko aiton tapauksessa voinut käydä niin, että olisi kestänyt pidempään etsiä.

Minusta älykellossa ja älypuhelimessa on monia iloa tuovia ominaisuuksia. Ilmankin osaisi olla mutta ei tarvitse kun ei halua :P
Hetuli

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät