Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
msk kirjoitti:En vaihtaisi.
Jos ei ehdi tehdä töitään niin silloin niitä on liikaa. Se on esihenkilön asia huolehtia että niin ei ole..
Umac kirjoitti:msk kirjoitti:En vaihtaisi.
Jos ei ehdi tehdä töitään niin silloin niitä on liikaa. Se on esihenkilön asia huolehtia että niin ei ole..
Komppaan sanasta sanaan.
JKL kirjoitti:Se oli esimiesten esimies joka viimeksi sanoi että lisää työntekijöitä ei tule. Ja rahaselitykset ja muut päälle.
Umac kirjoitti:Sitten on parempi vaihtaa jos mikään ei auta ja kaikkea on yritetty.
Onko työterveyshuoltoa, onko sairista haettu, onko luottariin tai työsuojeluun oltu yhteydessä, onko asiasta istuttu alas väh.kolmikantaisesti jne.?
Jos vastaus noihin kaikkiin on se, että joo yritetty on tai tehty on niin sitten vaihtoon vain.
JKL kirjoitti:
Ja kyllä, jos jään saikulle niin minun akuutit työni tekee sitten ne muut, jotka myös ovat uupuneita jo omienkin taakkojensa alla. Ja ne kiireettömät jää hoitamatta ja odottavat minua sairauslomalta takaisin.
Umac kirjoitti:Minulle taas paineen alla työskentely omalla alalla ei ole vain kiirettä vaan sitä kaikkea mitä kohdistetaan sinuun, ns, ulkopäin. Odotuksia, joustoa, venymistä, omaisia, psyykkistä kuormaa jne.
Eli vähän eri merkityskin eri aloilla? Aspan on siedettävä x määrä esim. kiukuttelevia aikuisia, baarissa työskentelevä kännisiä ja päiväkodissa totuttava ajoittaiseen meteliin. Jotain mainitakseni.
Joka on paineen alla oloa kun omassakin niskassa samat Ukraina, rahapula ja sairas koira kotona. Nuo ihan esimerkkejä.
Tämä nyt erittäinkin ajankohtainen hoitajajärjestöjen tuoreen sopimuksen ollessa "kaikkien silmien alla" tutkittavana ja auttaako se sitten loppupelissä tähän karmeaan hoitajapulaan. Tai onko opet ihastuneita omalla alallaan, päiväkodin ihmiset omassa kulmassaan jne.
Työelämä vaatii paljon nykypäivänä ja itse kukin kasvattaa tahtomattaan toleranssia. Uniikit lumihiutaleet ei kauaa jaksa moista menoa millään alalla ja siksi siitä "paineen alla työskentelystä" on tullut vakilause noissa työpaikkailmoissa? Tosiasiassa jokainen joutuu joustamaan ja venymään töissään, alasta riippumatta. Siis kestämään erilaisia paineita.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa