Silmäasemalta olen aiemmin kaikki lasit hankkinut, nyt on neljännet menossa ja nykyisten hankinnasta alkaa olla sen verran aikaa, että pitäisi käydä näöntarkastuksessa ja hommata uudet. Silmäasemalla olen asioinut, kun paikallisesta liikkeestä löytyy aina hyvin aikoja, ja monesti on myös tarjouksia ja saa S-bonuksia (nytkin näkyi olevan kahdet lasit yksien hinnalla ja tuplabonukset päälle). Olen aiemmin tykännyt HK titan -merkkisistä laseista, kun niissä on mun pallonaamalle sopivia malleja ja kivoja värejä, mutta nämä on nyt toiset lasit perätysten mistä on lohkeillut väripinta irti. Kaksissa ensimmäisissä laseissa samaa ongelmaa ei ollut. Silmäasemalle kun asiasta kävin sanomassa, niin meinasivat että värin irtoaminen johtuu lasien käyttötavasta. Ja varmaan kyllä joo johtuukin, mutta onhan se huvittavaa että näitä HK titaneita mainostetaan kestävinä laseina niin vissiin se kestävyys ei kuitenkaan koske väripinnoitusta.
Onko teillä muuten ollut joissakin laseissa heijastuksenestoa tai naarmuuntumissuojaa, ja ottanut sitten lasit ilman niitä? Aiemmin mulla on ollut ne molemmat, mutta tuntuu että naarmuuntumissuoja on ainakin ihan täyttä **skaa ja turhaa rahanmenoa, kun lasit naarmuuntuvat silti tosi herkästi. Mietin, että onkohan kuinka iso ero jos ne jättääkin seuraavalla kerralla ottamatta...