Vaikka ketään tuskin kiinnostaakaan

, niin haluan kertoa teille Reinosta, tästä kohta 5kk täyttävästä rottweiler urospennusta joka meillä on.
Olen tässä lapsenlapsien täällä ollessa tehnyt havaintoja Reinosta. He ovat muuttaneet kokonaan toiselle paikkakunnalle joten näemme harvemmin.
Reino on nähnyt heidät muistaakseni 4 kertaa.
Nyt taisivat olla Reinon aikana toista kertaa täällä viettämässä viikonloppua.
Reino on omanlaisensä Jäärä ja se on myös ihmetellyt asioita enemmän kuin on aiemmat rottweilepentuni ja joo, voin myöntää että se on ollut välillä mielestäni rasittavaa.
Toki olen yrittänyt olla ilmaisematta sitä pennulle ja ollut sen tukena ja on yhdessä ihmetelty ja menty katsomaan.
Reinolla näyttäisi olevan kuitenkin aika hyvä toimintakyky. Niin että vaikka hirvittää niin "tulta päin" katsomaan kuitenkin, mikään muu vaihtoehto ei ole Reinolle mahdollinen.
Lisäksihän Reino on satunnaisesti varsinainen Jäärä jolla on voimakas oma tahto jota se myös toteuttaa välillä mielestäni hyvinkin väärissä paikoissa
Vahvaa kehittymistä on kuitenkin tapahtunut tälläkin saralla ja lisää hyvää kehitystä tapahtuu koko ajan.
Voisi sanoa että Reino kehkeytyy hissukseen <3
Palataan tähän viikonloppuun. Lapsenlapset ovat iältään 8v, 7v ja 4v joten ääntä ja vauhtia riittää.
Reino täyttää 5kk ensi viikon torstaina.
Lapset juoksevat, kiljuvat ja pitävät muutenkin ääntä, ramppaavat ovissa ja ovat muutenkin sellainen "positiivinen pyörremyrsky" täällä kahden kurpan huushollissa jossa on yleensä hyvinkin rauhallista eikä tapahdu yhtään mitään.
Olen tämän viikonlopun aikana todennut että Reinosta voi todellakin käyttää sanaa järjevä ja harkitsevainen.
Se osaa tulkita tilanteita ja toimia, no, järkevästi. Mikä on mielestäni aika ihanaa ja erikoista kun kyseessä on 4kk ikäinen pentu.
Se saattaa juosta juoksevaa lasta kohti, mutta jarruttaa ja väistää niin että mitään epämukavaa ei tapahdu. Se varoo lapsia todella hienosti eikä juokse päin eikä juokse heitä kumoon.
Sattaa juosta lasten kanssa mutta ei yritä napsia heitä. Ei käytä hampaitaan.
Selvästi tajuaa että se ei ole siinä tilanteessa sopivaa. Loikkii kyllä ja kekkuloi mutta hyvin "lapsiyställisesti." Kutsuu lapsia leikkiin, mutta ei ryysi, jyrää eikä juokse päin.
Reinolla näyttää nyt jo, näin pienenä oleva loistava tilannetaju.
Sama näkyy kyllä myös muiden koiriemme kanssa mutta nyt korostuu pienten lasten seurassa.
Olin eilen yhdessä vaiheessa loikomassa sängyllä ja Reino tuli siihen viereeni. Siitä se katseli ja kuunteli kun lapset kirmasivat edestakaisin leikeissään. Lapsia vilahteli, kuului innonkiljahduksia ja oli hulinaa, ovet kävivät.
Reino loikoili vieressäni ja katseli. Katseli aivan rauhallisesti ihan kuin olisi ikänsä lapsiperheessä asunut.
Tätä minä osaa arvostaa koirassa, ja pennussa varsinkin.
Tänä viikonloppuna Reinon pisteet silmissäni nousivat kyllä ihan huippulukemiin.
Kerrassaan mahtava ja hieno pentu! <3
Eilen illalla Reino oli mukana kun olimme grillaamassa makkaraa avotulella.
Siinäkään ei mitään ongelmaa vaikka voisi kuvitella että yhdistelmä avotuli, pimeä, kolme lasta ja 4kk ikäinen rottweilerpentu ei olisi välttämättä kuin katastrofi odottamassa tapahtumistaan.
Mutta ei, Reino osoitti tässäkin tilanteessa ihan loistavaa kykyä ymmärtää että tulen lähellä ei riehuta. (lapsenlapsetkin ovat onneksi järkeviä

)
Muistelen toisenlaisiakin kokemuksia vuosien varrelta yhdistelmästä ulkotuli ja koiranpentu.
Olen Reinon kohdalla välillä miettinyt että mikä se oikein on koiriaan, eikä se ole joskus tuntunut itsekään tietävän että onko lintu vai kala mutta tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä, että sillä on hyvin järkevä pää hartioittensa välissä. Pohtivainen ja ajattelevahan se on vaikuttanut olevan ihan pikkupennusta saakka.
Veino, mamman Kultapoika <3
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.
C.S Lewis