Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Mea kirjoitti:Suomijuontaja toi mielipiteensä aika voimakkaasti esiin. En tykkää.

Hetuli kirjoitti:Korostuukohan tuo jotenkin helluntalaisuudessa. Mulla oli ennen läheinen työkaveri, joka on helluntalainen, ja hänestäkään Israelia ei saanut kiritisoida.
Mun yksi työkaveri laittoi fb:ssä, että pois kaikki Israelin kannattajat hänen fb-ystävistään. Sekin ehkä hieman ylimitoitettu reaktio.
Maailma olisi parempi paikka jos vähän yritettäisiin sietää eri näkökantoja eikä rakenneta omia kuplia täysin samoin ajattelevien kanssa.
Vieras kirjoitti:Itävallan voitto tuskin tuli kellekään yllätyksenä, eli kristallipalloa siihen ei tarvittu![]()
Hetuli kirjoitti:Maailma olisi parempi paikka jos vähän yritettäisiin sietää eri näkökantoja eikä rakenneta omia kuplia täysin samoin ajattelevien kanssa.
Vieras kirjoitti:Hetuli kirjoitti:Maailma olisi parempi paikka jos vähän yritettäisiin sietää eri näkökantoja eikä rakenneta omia kuplia täysin samoin ajattelevien kanssa.
Tytär on vihervasemmistolainen agnostikko, mutta kertoi juuri viime viikolla, ettei ei uskalla ystäväpiirissään hiiskua samaakaan myötätunnostaan ja ymmärryksestään sekä israelilaisia että gazalaisia kohtaan. Sen jälkeen hän joutuisi ulkoistetuksi kaikesta ja välit menisivät totaalisesti poikki.
Aavistuksen toisenlaista ajatusmallia, mitä suomalaisessa, Hamasin uutisointiin perustuvassa mediassa, löytyy kyllä paljon, jos vain kiinnostaa lukea ja katsoa.
Pari esimerkkiä:
Hyvää pohdintaa löytyy useammassakin videossa Puheenaihe-podcastissa, esim. tämä:
https://youtu.be/0a4BjcBmonU?feature=shared
Gazalaiset ovat epätoivoisia Hamasin toiminnasta (CBN News on lievästi vasemmalle kallellaan oleva uutismedia):
https://youtu.be/-CPePq83JYg?feature=shared
Vieras kirjoitti:Minua on häirinnyt pitkään se tapa, jolla teet oletuksia toisista ihmisistä (esim. puoluekannasta, uskonnosta jne.) vailla muuta tietoa kuin jokin yksittäinen kommentti.
Mella M kirjoitti:Vieras kirjoitti:Minua on häirinnyt pitkään se tapa, jolla teet oletuksia toisista ihmisistä (esim. puoluekannasta, uskonnosta jne.) vailla muuta tietoa kuin jokin yksittäinen kommentti.
Okei. Ei ehkä kannata jonkun nettipalstan takia häiriintyä.
Mutta mitä oletuksiin tulee, niin varmasti ymmärrät, että vihervasemmisto on aika erikoinen käsite, kun kaikki vihreät ei ole vasemmisto eikä kaikki vasemmistolaiset vihreitä. Yleensä tätä termiä siis käyttää ihmiset, jotka eivät tätä ymmärrä ja niputtaa termin alle kaikki muut kuin oikealla olevat.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa