Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Biarritz kirjoitti:Nyt kun on ollut polemiikkia siitä, etteivät Käärijä ja Erika "tienneet" minä vuonna Suomi itsenäistyi. Suurin osa toki olettaa sen kuuluvan yleissivistykseen. No tokihan se tavallaan kuuluukin, mutta näin syvemmin ajateltuna, mitä sen tarkan vuosiluvun tiedolla käytännössä elämässä tekee? Mielestäni tieto siitä että Suomi itsenäistyi Venäjän alaisuudesta on monin verroin tärkeämpi kuin tarkka vuosiluku.
Ja toinen asia on, että on ihmisiä joille tarkat numerot ja sitä kautta vuosiluvutkin ovat vaikeita. Itse olen hyvä esimerkki, matematiikka oli aina huonoin aineeni ja monet historialliset vuosiluvut, vuosikymmenet ja joissain tapauksissa jopa vuosisadat voivat mennä mulla sekaisin. Tiedän Suomen itsenäistymisvuoden, Suomen EU:hun liittymisvuoden sekä joidenkin vuonna 2004 EU:hun liittyneiden maiden liittymisvuoden, mutta siinä ne tarkat vuosiluvut jotka tiedän taitavatkin aika lailla olla. Jostain Napoleonista, USA:n itsenäistymisestä tai tutkimusretkistä hyvä jos osaan tarkan vuosisadan sanoa.
Yliopistossa Espanjassa historian opettaja aina painotti, että "teidän on osattava tarkat vuosiluvut tai muuten ette pääse läpi". Tämä osoittautui käytännössä pötypuheeksi, sillä itse en muistanut minkään tapahtumien vuosilukuja, joten keskityin kokeissa vain kirjoittamaan itse tapahtumien kulusta (jotka puolestani muistin hyvin) ja henkilöistä jättäen kaikki vuosiluvut pois. Ja silti läpi pääsin.
Eli ehkä Käärijän ja Erikan vahvuusalue ei vaan yksinkertaisesti ole numerot eivätkä vain ole matemaattisia henkilöitä? Sen sijaan heiltä voi löytyä muita vahvuusalueita.
JMTNT kirjoitti:Avokaado KIITOS TOSI PALJON TIEDOSTA. Kun mua on niin häirinnyt mikä maa sen esitti.

Vieras kirjoitti:Ajattelin äänestää Israelia, jos jaksan valvoa tarpeeksi myöhään. Esitys taustoineen oli häikäisevän kaunis! Aivan upea! Taustatarina (kammottavasta, brutaalista terrori-iskusta selviytyminen) on liikuttava ja muutenkin kappaleesta tulee naisenergia ja voimaantuminen paremmin ja kauniimmin esille kuin Erikan esiintymisestä. Osittain myös siis vastaääni Suomen kappaleelle. Kaj varmaan pärjää muutenkin.
Mella M kirjoitti:Israelia taidetaan äänestää ihan muista syistä kuin naisten voimaantumisesta
.
Vieras kirjoitti:Mella M kirjoitti:Israelia taidetaan äänestää ihan muista syistä kuin naisten voimaantumisesta
.
Israelia taidetaan jättää äänestämättä ihan muista kuin musiikillisista tai esiintymiseen liittyvistä syistä.
Vieras kirjoitti:Taustatarina (kammottavasta, brutaalista terrori-iskusta selviytyminen) on liikuttava
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa