Tiibetinhelmi kirjoitti:^Anteeksi Avokaado, luin viestisi liian hätäisesti ja väärin . No on toki syytä ollakin. Voisivat minusta liikkua yöaikaan koirineen, tai tosi aikaisin aamulla. Tai muuttaa helvettiin.
Eipä mitään, sattuuhan sitä.
Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Tiibetinhelmi kirjoitti:^Anteeksi Avokaado, luin viestisi liian hätäisesti ja väärin . No on toki syytä ollakin. Voisivat minusta liikkua yöaikaan koirineen, tai tosi aikaisin aamulla. Tai muuttaa helvettiin.
Tiibetinhelmi kirjoitti:Me saatiin tänään aamulenkillä ollessa tien toiselta puolelta iso sekarotuinen koira kimppuumme. Koira pääsi irti omistajaltaan, naiselta. Minulla oli remmeissä 4 tipsua ja yksi tibbe. Nyt tuli testattua Clas Ohlsonin sumutusruiske, sokeuttaa ja värjää punaiseksi. Suosittelen. Koira tuli ajoradan yli, meinasi vielä jäädä auton alle. Toki toivoin, että olisi jäänytkin. Suihkutin päin ihan huolella, ja piski on nyt punainen pitkän aikaa! Nainen, vähän sellainen pubiruusun tyylinen, oli vissiin sen verran sokissa ettei tajunnut edes pyytää anteeksi saatika olisi kysynyt kävikö mitään. No onneksi ei käynyt, vaikka piski nappasi tibbeä niskasta. Vituttaa vaan, kun omat on reaktiivisia olemassaan jo, niin sitten sattuu tälläistä. Onneksi mulla oli naapurin rouva lenkkikaverina, muuten olisin huutanut pubiruusulle muutaman sivistyssanan. Seuraavasta hyökkäysestä tulee sitten poliisi. On kuulemma hyökkäillyt täällä muidenkin päälle. Otan asian puheeksi jos tapaan pubiruusun lähikaupassa tai jossain.
Tiibetinhelmi kirjoitti:Kyllähän omalla tontilla jumaliste saa omaa koiraansa puolustaa! Ja julkisilla paikoillakin. Pysyköön omilla tonteillaan kaikki aggret koirat. Pois katukuvasta.

Tiibetinhelmi kirjoitti:Aika avuton raahautuu kymmeniä metrejä cavalierin perässä. Oliko edes selvin päin?
JMTNT kirjoitti:Olin pellolla berninpaimenkoiran kanssa. Kauenpaa näin, kuinka nainen ulkoilutti cane corso rotuista koiraansa. Koira huomasi meidät ja lähti vetämään meitä kohti, jolloin omistajalta irtosi talutin. Ja kun koira laukkaa meitä kohti ja omistaja juoksee perässä, mietin mitä teen. Lähdenkö pakoon juosten vai jäänkö paikalleen . Jos lähden pakoon, niin cane corso on varmasti nopeampi kuin minä. Jäin siis paikalleni ja onneksi omistaja saavutti koiran ja heittäytyi sen päälle. Joten sai koiran taluttimesta kiinni.
JMTNT kirjoitti:Koiruuksia. Olen samaa mieltä ja se vastuu pitäisi olla myös kasvattajalla. Kasvattajan täytyisi olla niin asiantunteva, että osaa valita pennun ostajat. Esim. onko ostajalla yleensäkään aikaisempaa kokemusta koiranpennun kasvuun ja koulutukseen. Rotu ei siinä vaiheessa ole tärkeä, vaan ostajan oma persoona. Todella pöyristyttävää lukea cane corson myyntiin liittyviä, hinta 2000e ja näyttää siltä, että raha ratkaisee.
Valkosipulisilakka kirjoitti:Matti kuulostaa kyllä aika häiriintyneeltä. Jos hän asuisi meilläpäin, niin ei hätää, koska minun koirani ovat kytkettyinä. Herää kuitenkin jotenkin semmoinenkin epäilys, että jos Matti steppailee täpinöissään keppiään heilutellen ja vastaan tulevia koiria maanisesti tuijottaen, niin voiko se provosoida koiria? Oma nuorempi koira on skarppi ja huomaa ihmisten oudon käytöksen. Luulen, että se jopa voisi reagoida tuommoiseen keppiä heristelevään Mattiin. Toki mulla tosiaan on koira kiinni ja tarvittaessa käskyn alla, mutta ehkä on vikaa Matissakin, jos koirat usein tulevat iholle?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa