Hyasinth kirjoitti:On diskattava ihmisiä, vaikka jos normaali elämässä diskaa jonkun ihmisen vaikka työyhteisössä, se on nimeltään työpaikkakiusaaminen tai joku. Vaikka se johtuisikin siitä, että tämä toinen ihminen on jollain tapaa ei-pidettävä.
Myös se meuhkaaminen on minusta antisosiaalista käyttäytymistä..Eli siinähän ihminen ei välitä kirjoittamattomista säännöistä ihmisten välillä, eikä huomioi tilane- ja tapauskohtaisesti mitä kannattaa ja ei kannata. Kuten kahvipöydässähän sitä sosiaaliset ihmiset ottaa vaikkapa tilannetajun huomioon ennen avautumista. Somessa sellainen katoaa.
(Nyt kun tarpeeksi hoin aloin kyl itsekin epävarmaksi onko tuo antisosiaalinen käyttäytyminen siihen hyvä termi, mutta siis itse näin sen näin)
Mä sanon nyt edelleen, että sä otat somen liian vakavasti jas kuulostaa siltä, että sinun ei ole hyvä olla siellä. Mulle Face on esim. aika henkilökohtainen tila, mä vietän siellä vain vapaa-aikaani jaan omia juttuja ja mä haluan, että siellä on vain niitä ihmisiä, jotka haluan siellä pitää. Se on vähän sama juttu kuin koti, en mä mun kotiinkaan päästä ketä tahansa eikä se silti ole mitään diskaamista tai verrattavissa työpaikkakiusaamiseen. Työpaikalla mä olen kaikkien kanssa tekemissä, ihan sama onko meillä mitään yhteistä, mutta mun työpaikalla on tyyppejä, joita en missään tapauksessa haluaisi mun Faceen.