Metatyö

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Metatyö

ViestiKirjoittaja Umac » 15.09.2022 03:19

Aiheena mm. eilisessä uutisoinnissa. Oli oikein testi minkä tein siten, että korvasin sanan lapsi ajatustasolla koiralla.

Metatyö kotitöissä, kotona = Metatyöllä tarkoitetaan näkymätöntä, mutta välttämätöntä suunnittelu-, järjestely- ja organisointityötä, jonka merkitys huomataan usein vasta silloin, kun se on jäänyt tekemättä.
Meillä menee aika tasan ja lapsia ei ole nyt enää tätä aikaa elämää.

Miten muilla, onko ollut puhetta asiasta tai jopa merkintöjä, ratkaisuja jne.?

muoks: lisään sen Ylen linkin, testin ja ap ruotsalaisversion, ovat kaikki samassa jutussa: https://yle.fi/uutiset/74-20000144
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

Re: Metatyö

ViestiKirjoittaja msk » 15.09.2022 05:37

Tein testin ja sen mukaan teemme yhtä paljon metatyötä.
Tosin lapset ei enää asu kotona, mutta ajattelin niiden tilalle koirat ja kissat.

Edellisessä liitossa olin testin mukaan metatyön sankari. Kuten olinkin.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja metety » 15.09.2022 06:02

Ei tarvitse edes miettiä koska olin lapseni yksinhuoltaja :D
Nykyiset eläimet ovat alunperin minun, mutta kyllä niitä hoitaa molemmat tasapuolisesti, ehkä mies jopa enemmänkin. Minun perässäni ne silti kulkevat ja minut öisin herättävät :D
Noin muuten, en usko että pystyisin kenenkään kanssa mihinkään vaativaan yhteiseen projektiin kuten lapseen tai vaikka kimppahevoseen, koska haluan tehdä mieluummin kokonaan itse kaiken työn, myös sen metatyön kuin ärsyyntyä siitä että se tehdään mielestäni täysin väärin, tai siitä että toinen ei hoidakaan omaa osuuttaan. Ei olisi tullut mieleenkään tehdä lasta parisuhteeseen, tai toiselle ihmiselle, vaan kyllä se oli alusta alkaen selvää että minä olen valinnut tuoda hänet tänne maailmaan 100% itse ja itselleni, en kellekään muulle.
metety

ViestiKirjoittaja MikkoP » 15.09.2022 08:56

Näköäjään tasapuolisesti. Jos olisi kysytty ilman tuota testiä niin kummatkin olisi vastanut että "Minä" :D
Sitä varmaan kiinnittää enemmän siihen mitä itse tekee, kuin mitä toinen. Varsinkin kun on metasta kyse.

Testissä pari kysymystä oli vähän tulkinnanvaraista. Esim "Kuka perheessänne herää öisin, jos lapsi herää?" Minä herään, mutta joudun kuitenkin herättämään myös vaimon, koska se on kuitenkin äiti joka jostain syystä vain kelpaa tuollaisessa tilanteessa.
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

ViestiKirjoittaja Almitra » 17.09.2022 07:05

En ymmärrä kysymystä :D "Kuka pitää yhteyttä ystäviin ja sukulaisiin?".. eikö ne nyt jokainen hoida omansa? :?:
Almitra

ViestiKirjoittaja MJK » 17.09.2022 08:07

En voinut tehdä kun ei ole lapsia ja koiratkin on minun, joten pääsääntöisesti huolehdin niistä itse. Ainakin ensimmäiset kysymykset oli kaikki lapsiaiheisia...
MJK

ViestiKirjoittaja Valkosipulisilakka » 17.09.2022 09:07

Taidan olla huono järjestämään asioitani, kun lapsen kanssa olin käytännössä yksinhuoltaja, vaikka olin hänen isänsä kanssa yhdessä, kunnes lapsi meni ekalle. Samaten lemmikkien kanssa olen ollut yh. Koirat toki ovatkin minun, mutta esim. kissa oli tuolloin exän tuoma, sen hoito vain jäi minulle. Samaten sitä edellisen poikaystävän kahden koiran hoito jäi pääosin minulle, itse hän ei ikinä ruokkinut tai leikannut kynsiä tms. Mutta paljolti moisesta saa syyttää itseä, jos suostuu hoitamaan kaiken.
Valkosipulisilakka

ViestiKirjoittaja msk » 17.09.2022 09:50

MJK kirjoitti:En voinut tehdä kun ei ole lapsia ja koiratkin on minun, joten pääsääntöisesti huolehdin niistä itse. Ainakin ensimmäiset kysymykset oli kaikki lapsiaiheisia...

Ei ole meilläkään enää lapsia kotona kun ovat jo aikusia ja asuvat omillaan, mutta vaihdoin sanan -lapsi- tilalle mielessäni kissan tai koiran. :mrgreen:
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

Paluu Rekisteröimättömät