Umac kirjoitti:Voinee sanoa, että olet tämän pätkän kokemuksella tyyväinen ko. yksilöön, rotuun?

Kyllä! Aivan mahtava tyyppi (vaikka ei tarvitsisi olla ihan niin kova kuin on mutta onhan siitä hyötyäkin) ihana "tissinvälikoira" pusupoika.
Maailman hellin olento. Tosi fiksu, oppii kaiken nopeasti ja myös tekee kun on motivaatio kohdallaan.
Vaikuttaisi olevan hyvät hermot, ei ikinä hösellä turhaan.
Ja tosi hyvä maltti. On tosi pienestä saakka malttanut odottaa omaa vuoroaan ulospääsyssä. Kaikki istuvat, ensin päästän Ainon ja sitten Reinon. Laku odottaa kaikessa rauhassa omaa vuoroaan. Sama ruokailussa. Ei ikinä yritä toisten kupeille.
"kysyy lupaa" katseella monessa asiassa.
Olen itse asiassa aika yllättynyt, että basenjiltakin voi odottaa ns. tottelemista. Luulin että ei voi. Tai että eivät tee ikinä mitään elleivät itse halua.Eivät siis siksi että omistaja pyytää. Laku tekee kyllä.
Eniten on yllättänyt kaikki
Työläämpää on ollut ns. perusarjen opettaminen, sitä on siis joutunut ihan opettamaan. Toistoja,toistoja. Ja kun Laku on kova, ei se muista oikein että mikä se nyt olikaan mitä ei saanut tehdä 2 sekuntia sitten?
Tämäkin on selkeästi menossa parempaan suuntaan kun tulee lisää ikää.
Laku seisoo samalla tavalla omilla jaloillaan kuin mulla olleet rottweilerit, ei sitä hetkauta mikään, kaikki kiinnostaa.
Ei tarvitse miettiä tuolla liikkuessaan että mitä tulee vastaan, mitään ei ole tarvinnut "esitellä" kaikki on ok.
Mitään ei muistella pahalla, Laku on aina hyvällä tuulella.
Mikään liehittelijä eikä mielistelijä ei ole.Mutta osaa kyllä osoittaa jos haluaa läheisyyttä ja rapsutuksia.
Rakastaa kaikkia meille ihmisiä kokoon katsomatta, on hyvin avoin. Oman pihan ulkopuolella ei noteeraa vieraita ihmisiä eikä myöskään koiria. Ne ovat Lakulle ilmaa.
Tykkään Lakusta ihan valtavasti ja nyt voi todeta että oli ihan nappivalinta kahden rottweilerin laumaan.
Vaikka itsekin tätä rotuvalintaa hieman ihmettelin
Uusin ihmettelyn aihe on se että Laku vetää tuolla pakkasessa ja tuiskussa ihan innoissaan. Ei näytä haittaavan yhtään.
Luulen kyllä että Lakulla on motto: "Reinon ja Ainon perään minne tahansa." Hyppäsihän se kesällä järveenkin uimaan niiden perässä. Vaikka harva basenji ui.
Mutta joo, oli onnistunut rotuvalinta ja Laku yksilönä tuntuu olevan ihan huikea.