Jos nimeäisit lemmikkisi uudelleen

Yleistä pulinaa lemmikeistä.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Jos nimeäisit lemmikkisi uudelleen

ViestiKirjoittaja msk » 10.09.2022 21:30

Tänään mietin, että tuon pennun numeksi olisi pitänyt laittaa Jäärä :mrgreen:

Edesmennyt rwu Oiva olisi voinut olla Jyrä.
Edesmennyt rwn Ilo olisi voinut olla nimeltään Nyrpiö. Se olikin Ilon lempinimi koska se näytti naamaltaan ihan hymiön vastakohdalta. Siitä tuli nimi Nyrpiö.

Nykyisistä shelttimummolle sopisi nimi Pahis. Borrerisiskoksista toinen on Milli, se saa olla mutta siskonsa Pepin nimi voisi olla Desi.

Rwn Aino voisi olla Kärtty.

Niinpä meillä olisi
Pahis
Milli
Desi
Kärtty
ja
Jäärä.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

Re: Jos nimeäisit lemmikkisi uudelleen

ViestiKirjoittaja Hurtta » 10.09.2022 22:05

Niillä on jo nyt niin monta nimeä että riittää :lol:

Vilma -SilkkiUikku -Kummitus -Kääkkä
Harma -Harmilia Pikkarainen -Jarmo
Rusa -Läskipää -Ällö -Pupe
Sisu -HiuliHei -Hihuli -Hiu

Edesmennyt, lauman ainoa poika
Pulu-Ulpukka Tosimies -Pulu -Pluppan -Plup -Tuuheahäntäinen Orava
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja Mea » 11.09.2022 00:19

Pikkuinen Ilo olisi Tärpästikkeli. Onkohan se muuten Tampereen murteen sana, kun kukaan ei yleensä tunnista eikä ymmärrä sitä?
Mea

ViestiKirjoittaja Umac » 11.09.2022 02:44

Tjaa, kyllähän se on monta lisänimeä jo vuosiin saanut: silakka, sun koira :mrgreen: , julliturpa, betoniporsas, Ukkeli, pöljä, toi koira jne.
Mutta se Ukko oli niin vahvana jo ennen pennun syntymää joten siitä ei osaa kyllä luopua.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Suska » 11.09.2022 06:45

Mea kirjoitti:Pikkuinen Ilo olisi Tärpästikkeli. Onkohan se muuten Tampereen murteen sana, kun kukaan ei yleensä tunnista eikä ymmärrä sitä?

Mä en tiedä mistä olen omaan sanavarastoon saanu tärpästikkelin, mutta harva munkaan ympärillä sanaa tuntee.
Mun elukat on nimetty jo vuosia tietyllä periaatteella, parille seuraavallekin on jo nimi varalla :D
Aikanaan koirani oli Dio. Dion isoveli, exmiehen koira oli Udo.
Dio sai kaverikseen mun ekan kissan, kissasta tuli (Zakk) Wylde. Seuraava kissa oli (Frank) Zappa.
Nykyiset kissat ovat (Gene) Simmons, (Patricia) Morrison, (Suzi) Quatro ja (Janis) Joplin. Nykyinen koira on (Nina) Hagen. Arvohenkilöitä puhutellaan meillä aina sukunimellä, paitsi jos ovat tehneet jotain kunnon kepposia, silloin kuulevat koko nimensä!
Seuraavat elukat on joko (Dolly) Parton tai (Tina) Turner, riippuen siitä miltä pentu aikanaan tuntuu.
Eli lyhyt vastaus kysymykseen: Jos oisin nimeämisvaiheessa törmännyt johonkin muuhun suuhun ja pentuun sopivaan rokkihahmoon, toki olisi voinut olla nimi eri :D
Suska
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja msk » 11.09.2022 08:41

Lempinimiähän noilla kaikilla omillakin on vaikka kuinka.
Ajattelin sitä että onko koiran/kissan/muun lemmikin luonteessa paljastunut sellaista joka on saanut miettimään että minkä nimen sille olisi voinut (kun olisi tiennyt) alunperinkin laittaa.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Suska » 11.09.2022 09:36

msk kirjoitti:Lempinimiähän noilla kaikilla omillakin on vaikka kuinka.
Ajattelin sitä että onko koiran/kissan/muun lemmikin luonteessa paljastunut sellaista joka on saanut miettimään että minkä nimen sille olisi voinut (kun olisi tiennyt) alunperinkin laittaa.
Mulla ainakin on osunut todella hyvin nimet persoonaan. Mitä nyt Quatro on sellainen ujopiimä, että ei se vieraiden läsnäollessa tunnu mitenkään rokkihenkiseltä. Tosin (Frank) Zappasta piti aikanaan tulla Simmons, jonka nimen olin siis jo etukäteen varannut seuraavalle. Europoika Zappa ei vaan ollenkaan ollut rokkarihenkinen, joten siitä tuli sitten popin kuningas :D
Ihan muistojen arkistoista: Aikanaan lapset nimesi mun australianterrieripojan Speedyksi, kun se oli pentuna jo niin kova menemään. Mä rämmin sen perässä agilitykentillä ja totesin että ei enää näin nopeaa nimeä, en pysy perässä. No, seuraava austeri oli neitonen nimeltä Mato. Nimi ei ollut enne, se oli ihan yhtä nopea ja taas mä rämmin perässä :D
Suska
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja Ambba » 11.09.2022 10:52

Sirrion ja Nezumi saisi pitää nimensä mutta Y'ffrestä voisi ehkä tulla Blue, se kun on enemmän velociraptori kuin mikään metsänjumala. Vaikkei Y'ffren esikuvakaan ole mikään hempeä metsänneito tyyppinen kaveri. Mutta silti. Ja jos samalla linjalla jatketaan niin Hircine olisi ollut myöskin huomattavasti osuvampi valinta mutta sitten en ehkä haluisi että lyhyesti se olisi sitten Hirsi :lol:

Lempiniminä chihut on Pikkukulta ja Maanvaiva, niitä en haluaisi niiden oikeiksi kutsumanimiksi mutta vähänkö olisi siistiä jos ne voisi olla niiden viralliset nimet :D Mentäisiin johonkin tapahtumaan, porukat katsoisi että Samlet Pikkukulta ja Samlet Maanvaiva, mitä ihmettä :? Ja sitten me tultaisiin paikalle ja kaikki olisi päivänselvää yhdellä vilkaisulla :lol:
Viimeksi muokannut Ambba päivämäärä 11.09.2022 14:52, muokattu yhteensä 1 kerran
dku Sirrion -15, chiu Nezumi -18, chiu Y'ffre -21
Ambba

ViestiKirjoittaja Suska » 11.09.2022 13:04

Ambba kirjoitti:Mentäisiin johonkin tapahtumaan, porukat katsoisi että Samlet Pikkukulta ja Samlet Maanvaiva, mitä ihmettä :? Ja sitten me tultaisiin paikalle ja kaikki olisi päivänselvää yhdellä vilkaisulla :lol:
Tällä perusteella Quatron pitäis olla Kylkipaise :D Se kun on ollut mun vasemmassa reidessä/kyljessä lähes liimattuna siitä asti kun sai itsensä vedettyä sohvalle, eli noin neliviikkoisesta pikkukissistä. Mitähän kasvattaja ois sanonu, jos oisin sanonu että nyt sitte virallinen nimi muuttu Kylkipaiseeksi? :p Ei se kelpuuttanut edes kotinimeä Mustikki, ei kuulemma ole pikkukissin nimi. Niinpä Quatrosta tuli Musta Saara virallisesti
Suska
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja RJS » 11.09.2022 13:51

Kaikilla nykyisillä koirilla on nimet, jotka todellakin kuvaavat niitä tosi hyvin, joten en ehkä vaihtaisi niiden kutsumanimiä.
Riemu = aina iloinen, innokas, innostuu silmän räpäyksessä ja on aina valmiina tekemään ihan mitä vaan. Ei ikinä huonoa päivää. Poiketen rotumääritelmästä erittäin sosiaalinen niin ihmisten kuin koirien kanssa. Tuntee kaikki, rakastaa kaikkia ja on kaikkien kaveri.
Jade = meidän pieni korukivi (näyttelyistä eri sa serti) ja pikku prinsessa, jonka alamaisina ja palvelijoina toimivat Riemu ja Syke
Syke (pentu) = on jo vielä kovin lyhyen elämänsä aikana ehtinyt säikyttää ja nostaa sykettä. Ei vähiten muutama viikko sitten la-su välisenä yönä, kun kiireellä ajettiin Eläinsairaalaan. Olisikohan nimeksi pitänyt sittenkin laittaa rauha tms. :roll:
RJS

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 11.09.2022 14:07

en nimeäisi lemmikkejäni uudelleen.
täydellistä ei tarvitse muuttaa.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Ambba » 11.09.2022 14:51

Suska kirjoitti:Mitähän kasvattaja ois sanonu, jos oisin sanonu että nyt sitte virallinen nimi muuttu Kylkipaiseeksi?

:D Meidän kasvattajalle ois varmaan ok jos vaihtaminen olisi mahdollista tai jos olisi nähnyt tulevaisuuteen silloin kun nuo syntyi että nämä nimet ne pitää olla :D
dku Sirrion -15, chiu Nezumi -18, chiu Y'ffre -21
Ambba

ViestiKirjoittaja TlGER » 12.09.2022 14:58

Mulle tuli vähän liian myöhään mieleen, että Black Rose Brit olisi ollut Rominalle hieno virallinen nimi. Nyt se on Royal Brit, mikä on vähän kuin Royal Caninin ja Brit-koiranruoan mainosten yhdistelmä :lol:
TlGER

ViestiKirjoittaja msk » 12.09.2022 16:40

TlGER kirjoitti:Mulle tuli vähän liian myöhään mieleen, että Black Rose Brit olisi ollut Rominalle hieno virallinen nimi. Nyt se on Royal Brit, mikä on vähän kuin Royal Caninin ja Brit-koiranruoan mainosten yhdistelmä :lol:

:mrgreen:
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja msk » 13.09.2022 08:47

Kärtty ja Jäärä :mrgreen:

Kuva

Ihmettelin aamulla että missä on yksi kahvikuppi?
No nyt se löytyi. Mies näköjään jättänyt tuohon puunsäilytystason päälle. :D
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Kissimyyr » 13.09.2022 14:16

Meillä on vasta yksi mun suosikkioopperoista, mutta veikkaan että vielä tulee niin Wotan kun Brunnhildekin, ilman niitä raskaita pilkkuja. :?

--ööh, minä luin otsikon ihan päin kissanhiekkaa. No sattuuhan noita. :oops:
Kissimyyr

ViestiKirjoittaja Lili » 09.10.2022 12:18

Tavallaan kissa on nimetty uudestaan. On virallisissa papereissa Salmiakki, mutta koskaan ei ole sillä nimellä kutsuttu vaan lyheni heti Salmiin. Eläinlääkärissä aina hämmennyn kun kutsutaan Salmiakki nimellä. Kissa on mustavoittoinen mustavalkoinen väriltään joten siitä nimi. Siskonsa on nimeltään Pieni. Veli oli Moody, josta tuli Muumuu kunnes muutti omaan kotiin ja sai siellä ihan urpon nimen :mrgreen:
Kissojen löytäjä on romanialainen ja kissat syntyneet Romaniassa. Löytäjällä kuitenkin vahva Suomikontakti ja asuu Suomessa, joten siksi halusi osalle pennuista suomalaisuutta huokuvat nimet. Pieni on itseasiassa Salmiakki siskoaan isompi kissa. Jäi asumaan Romaniaan, pitäisikin kysyä aiheuttaako kissan nimi siellä hämmennystä.

Mutta asiaan! Salmin nimi voisi hyvin olla Huligaani :mrgreen: tai Riiviö. Tai Suuri Tappaja. Mutta jos oikeasti nimeäisin sen uudestaan niin siitä tulisi varmaan Rauha :mrgreen:
Lili

ViestiKirjoittaja Darre » 11.10.2022 14:06

Noilla nykyisillä on itse asiassa oikein hyvät nimet, enkä keksi miten muuttaisin niitä. Edesmennyt Vekku olisi kyllä voinut olla Räksy, niin paljon se koira rakasti omaa ääntään :D Olin nimennyt sen Veikko Haakanan erä/koirakirjan Vekku vähäpuheinen mukaan, mutta nimi ei todellakaan ollut enne.

Aika hauska oli kun mentiin Hukan kanssa viime keväänä kaverikoira-arviointiin ja kutsussa oli aikataulu mitkä koirat missäkin ryhmässä arvioidaan, sisältäen vain omistajan ja koirani nimen, ei koiran rotua. Kun tultiin paikalle, niin eräs ihminen oli, että "Tämä on siis siis Hukka. Mietinkin millainen on koira, jonka nimi on Hukka." Ei ehkä ihan ensimmäisenä tule mieleen pieni pörröinen mitteli :lol: Mutta en oikeastaan voisi kuvitella Hukkaa muuna kuin Hukkana (tai on se myös HupsuTupsu, ja Dupsukka ja kaikkea).
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

Paluu Lemmikit