Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Iidis79 kirjoitti:Göötin miellän enempi työkoiraksi eikä muutenkaan jotenkaan pidä. Heeleri miellyttää, koska on kuin mini porokoira.![]()
msk kirjoitti:Mä harmittelen edelleen että ei ole olemassa kääpiörottweileria, keskikokoista rottweileria ja sitten tämä normirottweiler.
vrt. vaikka snautserit.
Jasmike kirjoitti:Tässä sitten vähän pintapuolisemmin kirjoitettu, ns. suurelle yleisölle kohdennettu juttu:
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/09243704-0ff1-429f-baab-7d80465b2d30
"Koirien jalostuksen vaietut ongelmat: tappijaloilla on kallis hinta"
Jasmike kirjoitti:Tuon tuomareille tarkoitetun ohjeen perusteella vaikuttaisi kuitenkin ehkä enemmän siltä, että am.cockerin turkki haluttaisiin säilyttää metsästyskoiralle soveltuvana käyttökoiran turkkina, eikä sen toivottaisi olevan mikään seurakoiran epäkäytännöllinen ja paljon työtä vaativa näyttelykoristus. Ja myös haluttaisiin estää se, ettei minkään rotuisen koiran turkki estäisi koiraa elämästä normaalia ja luonnonmukaista koiranelämää.
Dacrest kirjoitti:Parilla kaverilla on ollut homekoirina sakemanneja ja maleja.
Just juttelin pitkän linjan homekoira-yrittäjän kanssa, jolla on ollut aikaisemmin em rotuja. Nykyisin käyttää parsoneita; kertoi niiden olevan helposti koulutettavia hommaan ja "terriereistä ei lopu virta". Plussana piti pientä kokoa.
msk kirjoitti:Mulla oli aikoinaan (ylläri) rottweiler homekoirakoulutuksessa. Opiskelin itsekin silloin alaa, samalla treenattiin koiraa.
En ottanut rottweileria homekoiraksi vaan mulla sattui olemaan rottweiler![]()
Tuosta on aikaa jo 26 vuotta.
Luovuin sitten kuitenkin koko alasta oman terveyteni vuoksi, ja samalla mietin myös että mahtaako home vaikuttaa jotenkin koiriinkin?
Onhan sitä saatettu jo tutkiakin, en ole seurannut ollenkaan homekoirajuttuja.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa