Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Umac kirjoitti:^^Tuohan on staffinarttu, kaikki kohdat täsmäävät moneen yksiköön. Ja siinä on se terrierimäisyys pohjalla olemassaan.
Sehän on periksiantamattomuutta, moottorin voimaa ja kykyä reagoida nopeasti. Sen vastapainona siis ihmisten tulee olla itse periksiantamattomia, osata suitsia moottorin toimintaa ja ennakoida. Ei sen kummempaa!
Jos se bull-tyyli ei viehätä niin miten irlanninterrieri? Vehnä? Olkootkin, että itse "kammoan" vehniä mutta ehdotuksena siis?
Koirapuistoissa emme käy kuin niiden ollessa tyhjänä ja niin tekee moni muukin terrierin kanssa, on käymättä. Se huomiona.
Dacrest kirjoitti:Suosittele lintukoiraa metsästyskäyttöön.
Koiran ensisijainen tehtävä olisi noutaa pudonneet linnut maalta sekä vedestä. Muita mahdollisia harrastuksia on ainakin verijälki ja nosework.
Koira saisi olla kohtuullisen kokoinen, max 30kg. Säänkestävä, että tarkenee sorsametsällä. Helppohoitoinen turkki.
Luonteeltaan sosiaalinen muiden koirien ja ihmisten kanssa. Hyvähermoinen, hyvä koulutettavuus ja nenän käyttö.
Olen harkinnut mm bretonia, flättiä, labbista ja pienimünsterinseisojaa.
Pienimünstereilla taitaa olla luonteissa paljon hajontaa, arkojakin yksilöitä. Labbiksissa saa helposti toimivan, mutta terveyspuoli on aikamoista lottoamista. Fläteissä on kaikki samassa paketissa, toki paljon syöpää. Bretoni kiinnostaa tässä vaiheessa eniten, mutta miten jäljestys sujuu?
Onko kokemuksia ko roduista tai suositella jotain muuta?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa