Pysäköintisakko ilman syytä

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Pysäköintisakko ilman syytä

ViestiKirjoittaja Menttooli » 11.07.2024 17:22

Kävin kaupungilla ja laitoin auton parkkiin ihan normaalisti kahden tunnin parkkipaikalle. Muistan kun katsoin kellon olevan 12:58 ja laitoin kiekon kello 15 kohdalle. Auton lasiin oli sitten joku peepää laittanut sakkolapun ja en tätä maksa. Olen ihan varma että autolla ei ehtinyt käydä ketään tuon kahden minuutin aikana jonka jälkeen oli kaksi tunti tuohon laittamaani aikaan. Olen kuullut muiltakin että tässä kaupungissa näitä sakkoja laitetaan ilman syytä eikä sitten voi kuin maksaa. Minä en kyllä maksa mutta miten voi todistaa virheen?
Menttooli

Re: Pysäköintisakko ilman syytä

ViestiKirjoittaja Fran » 11.07.2024 17:28

Tapahtuiko tää Porvoossa? Jos ei, niin kannattaa lukaista vielä ohjeet siitä, mikä aika kiekkoon kuuluu laittaa.
Fran

ViestiKirjoittaja ilkka » 11.07.2024 17:53

Minä sain kerran parkkisakon ilman syytä ja vielä sairaalan parkkipaikalta. Lappuun oli kirjoitettu syyksi: "Pysäköity viivan päälle". Olin tyrmistynyt sillä oli talvi ja viivat olivat kauttaaltaan paksun lumi- ja jääkerroksen peitossa! Auto oli samalla tavalla oletetussa ruudussa kuten viereiset autotkin. Myös niiden ikkunoissa näkyi sakkolappuja. Otin kännykällä tilanteesta valokuvan jossa näkyi päivämäärä ja kellonaika ja lähetin kuvan lyhyen selostuksen kanssa lapun takana mainittuun osoitteeseen. Sieltä ei tullut ikinä minkäänlaista vastausta mutta eipä tullut minkäänlaista maksumuistutusta siitä sakostakaan jonka jätin tietenkin maksamatta.
ilkka

ViestiKirjoittaja Soijaperuna » 11.07.2024 18:13

Kaikilla pysäköinninvalvojilla on provikkapalkka, ja sen takia huijaaminen kannattaa. Jos jää kiinni, niin rikosta ei voi näyttää toteen. Valittaminen auttaa vain harvoin, koska kukaan ei valvo tätä toimintaa.
Soijaperuna

ViestiKirjoittaja Hurtlundi » 11.07.2024 18:27

Olipas ihanan kesäinen trolli :)
Hae jäätelöä samalla kun Porvoossa olet.
Hurtlundi

ViestiKirjoittaja Provoo » 11.07.2024 22:12

Soijaperuna kirjoitti:Kaikilla pysäköinninvalvojilla on provikkapalkka, ja sen takia huijaaminen kannattaa. Jos jää kiinni, niin rikosta ei voi näyttää toteen. Valittaminen auttaa vain harvoin, koska kukaan ei valvo tätä toimintaa.

Porvoosta on näemmä enemmänkin väkeä paikalla.
Provoo

ViestiKirjoittaja Vieraana » 11.07.2024 22:26

Ei kannata hakea jäätelöä. Sain sakot, vaikka siinä oli selvästi pysäköinti kielletty, ei pysähtyminen. Ja minä pysähdyin vain max tunniksi!
Vieraana

ViestiKirjoittaja Provoo » 11.07.2024 22:43

^ :lol:
Provoo

ViestiKirjoittaja Sakko » 12.07.2024 06:49

Aina ne koittaa sakottaa myös niillä sinisellä merkityillä paikoilla. Vaikka minun autossa ON kuppipenkit. Pidetään puolemme!
Sakko

ViestiKirjoittaja Umac » 12.07.2024 08:55

Kolmesti ole saanut parkkisakot puhumalla ja/tai palautteen annolla hylätyiksi, niistä ei enää koskaan kuulunut mitään.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Hurtlundi » 12.07.2024 10:58

Mä olen elävä legenda, olen saanut parkkisakot anteeksi Porvoossa! :D
Hurtlundi

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 12.07.2024 19:18

Ei pitäis ajaa jos ei näitä perus asioita tiedä. Ihan nopee googletus kertoo sen että pysäköintikiekkoon laitetaan SAAPUMIS aika. Lähimmän 15-30min tarkkuudella.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Fran » 12.07.2024 19:24

Iidis79 kirjoitti:Ei pitäis ajaa jos ei näitä perus asioita tiedä. Ihan nopee googletus kertoo sen että pysäköintikiekkoon laitetaan SAAPUMIS aika. Lähimmän 15-30min tarkkuudella.

Kiekko laitetaan joko saapumisaikaan tai seuraavaan puoleen tuntiin.
Fran

ViestiKirjoittaja Soijaperuna » 12.07.2024 19:50

Ei auta se kiekon laittaminen välttämättä. Jos ollaan sakkomääristä jäljessä, niin sakko kyllä tulee. Ei auta selitykset siitä, että googlessa on joku laittanut jotain.
Soijaperuna

ViestiKirjoittaja been there » 12.07.2024 21:09

Saapumisajan voi yhtä hyvin käsittää siksi ajaksi, milloin saapuu takaisin autolle. Itse arvoin aikanaan, kumpaa sen on tarkoitus osoittaa.
been there

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 15.07.2024 16:43

jos pohtii aloitusta, että tulet 12:58 ja laitat saapumisajaksi sen 15. (miksi..?) niin millä logiikalla, jos parkkipirkko tulee klo 13:00 tai vaikka 14:00, niin sähän olet tulevaisuuteen merkinnyt itsesi saapuneeksi. jos kello on 13, niin autohan voi olla vaikka edelliseltä päivältä klo 15 saakka ollut pysäköitynä, kerran kiekko niin sanoo. eihän se sakon kirjoittaja voi muuta kuin kirjoittaa sen maksun sillä tiedolla, mikä kiekossa on.

kiekkoon kun laittaa oikean saapumisajan, josta pysäköinti alkaa, niin ei sakkoja tule.
porvoossakin varmasti myydään digitaalisia kiekkoja, niin ongelman voi sitenkin ratkaista. tosin kaipa niissä paristo on? en tiedä, kun itse en käytä.

tulevaisuuteen toki saa merkitä kiekkoa, mutta vain lain vaatimalla tavalla, kaksi tuntia ei ihan ole se lain asettama määre.

"2 §
Pysäköinnin alkamisajan merkitseminen
Pysäköinnin alkamisajaksi on merkittävä aika, jolloin ajoneuvo pysäköidään. Alkamisajaksi voidaan merkitä myös pysäköinnin alkamista seuraava tasa- tai puolitunti riippuen siitä, kumpi ajankohta on aikaisempi."
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja MikkoP » 16.07.2024 11:00

Menttooli kirjoitti:Muistan kun katsoin kellon olevan 12:58 ja laitoin kiekon kello 15 kohdalle.

Täh? Olenko käyttänyt kiekkoa aina väärin?
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 16.07.2024 20:44

^Ilmeiseti kun on Porvoosta 8-)
Ei ole tärkeätä kuinka vanha olet, vaan kuinka olet vanha
- Marie Dressler
pikku-haukku

Paluu Rekisteröimättömät