Noissa mun käymissä näyttelyissä ei ole koskaan satuttu kieltää muiden kuin arvosteltavien koirien tuomista näyttelyalueelle. Tottahan toki olen lukenut aikataulukirjeet ja muut näyttelyohjeet aina tarkasti etukäteen että tiedän minne olen menossa ja miten näyttelypäivään tulee varautua, minkä verran teen esimerkiksi eväitä mukaan vai onko alueella myytävänä ruokaa ja niin edespäin

Näyttelyni ovat sitten ilmeisesti vaan sattuneet olemaan sellaisia. Sisänäyttelyissä en käy koskaan enkä missään suurissa näyttelyissä. Yleensä näyttelyt missä olen käynyt ovat olleet ryhmänäyttelyitä joten olisiko siinä selitys ettei näyttelyiden pienen koon takia ole katsottu aiheelliseksi rajoittaa alueella tulevien (tietysti rokotettujen) koirien määrää? Tilaa ja väljyyttä riittää hyvin kaikille eikä kehien reunallakaan ole ikinä näkynyt mitään kummempia tungoksia. Useamman koiran näyttelyttäjien teltat ja boksivirityksethän on ainakin noissa mun käymissä näyttelyissä ohjattu asettamaan tietyn matkan päähän kehistä kenttien reunoille muovinauhojen taakse. Tämä on ollut minusta tosi hyvä uudistus verrattuna siihen että joskus aikoinaan kehien reunat olivat täynnä kireitä ja kärttyisiä näyttelyasettajia boksitorniensa ja trimmipöytiensä kanssa. Joillekin kun ne näyttelytouhut vaikuttavat vielä olevan ihan elämää suurempaa totista kilpailua

eikä pelkkää tuomariarvioinnin hakemista koiralle.