Miten hiuksiin kiharaa ilman lämpökäsittelyä?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Miten hiuksiin kiharaa ilman lämpökäsittelyä?

ViestiKirjoittaja Tukkakriisi » 29.05.2024 23:46

Onko mahdollista saada hiuksiin millään konstilla kiharaa tai edes pientä laineikkuutta ilman lämpökäsittelyä? Pehko on niin hirveässä kunnossa ettei se kärsi käsittelyjä mutta hiukset ovat ankean näköiset tikkusuorina... Jotain niille tarttis tehrä mutta mitä?
Vanhanaikaiser rullat? Miten niillä tehdyt saa kestämään?
Tukkakriisi

Re: Miten hiuksiin kiharaa ilman lämpökäsittelyä?

ViestiKirjoittaja kuvatus » 30.05.2024 06:38

Samantyyppinen ongelma, mutta yritän vasta välttää kuumuuden tuottamaa pehkoutumista. Olen rullannut ja kokeillut vaahtoja, kampausnesteitä ja lakkaa. Kaikilla lopputulos on samanlainen huonosti kiharana pysyvä ja lättänä. Monet tuotteet ovat lisäksi "lämpöaktivoituvia", siinäkö selitys? Odotan sellaista hetkeä, ettei pariin päivään tarvitsisi hikoilla, että voisin ottaa permanentin. Se on ainoa, mikä näihin hentoihin, velttoihin hiuksiin tehoaa.
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja smörgen » 30.05.2024 07:19

Joko on kokeiltu yön yli -kiharat erilaisilla kotikonsteilla?
Täällä vinkkejä: https://anna.fi/lifestyle/kauneus/kihar ... at-sukilla
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja MJK » 30.05.2024 15:19

En tiedä minkä pituiset hiukset teillä on mutta mä oon jo vuosia tehnyt yöksi lisäysletin heti märkiin hiuksiin ja aamulla on hennoissa hiuksissa volyymia ja kiharaa. En käytä mitään muotoilutuotteita vasta kun aamulla kun olen kammannut harvalla kammalla hiukset auki ja muotoillut ne käsin niin sitten hiuslakka päälle.
Saatan mennä ihan märilläkin hiuksilla nukkumaan eikä haittaa mitään. Ja pesen siis joka ilta hiukset kun seborroista ekseemaa hiuspohjassa on...
MJK

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 30.05.2024 17:49

Jos on paksut hiukset niin eivät ehdi kuivua yön aikana jos illalla pesee. Olen joskus kieputtanut ihan kuivana foliopötkylän ympärille ja sitten taitellut ne niin että pysyvät. Tai leikannut jostain vanhasta tyynyliinasta soiroja ja kieputtanut niihin ja sitten soiron loppupäät solmuun. En oikein osaa nukkua tuollaisten kanssa enkä ole kyllä tykännyt siitä kiharastakaan :mrgreen:
Jos kokeilisi kuiviin hiuksiin riittävän paksut letit niin mahtaisiko kihara pysyä? Laittaisi jotain muotovaahtoa ensin ennen kuin letittää?
Lyhyempiin hiuksiin ihan vaan sormella kieputtamalla kihara ja sitten päätä vasten pinnillä kiinni?
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 31.05.2024 06:03

laitan saunan jälkeen letin/letit tai ranskalaisen letin märkään tukkaan ja aamulla tai päivällä avaan sen. On kiharaa :) jos on hirmu paksut hiukset niin kannattaa varmaan laittaa useampi letti ettei tukka ole seuraavana iltanakin vielä märkä.
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

ViestiKirjoittaja Vieras » 31.05.2024 10:40

Mikä on lisäysletti, ja miten se eroaa tavallisesta letistä?
Vieras

ViestiKirjoittaja lainetta » 31.05.2024 11:43

Olen nähnyt youtubessa videon pinnillä kiinnitetyistä kiharoista mutta vaikea sanoa millainen lopputulos sillä systeemillä tulisi oikeasti. Epäilen että latistunut ja epäsiisti, ainakin mun hiuksissa :lol: Siinä videolla hiuksiin laitettiin ensin kilo jotian tököttiä, sitten hiustuppo kiekuralle ja pinnillä kiinni. Kuivumisen jälkeen pinnit pois ja yks kaks hiukst olivatkin tosi nätisti, ilmiselvästi niitä oli laitettu siinä välissä vähintään föönaamalla ja hiuskiinteellä. Kyllähän tätäkin voi varmaan lyhyisiin hiuksiin kokeilla, sittenhän sen tietää miten toimii omassa päässä. :)

Minä olisin tyytyväinen jos saisi edes jonkinlaista lainetta hiuksiin ilman kuumennusta, ei tarvitisi olla edes kiharaa :lol: Ideoita kellään?
lainetta

ViestiKirjoittaja loivat » 31.05.2024 11:49

Miten loivat kiharat tai laineet tehdään pitkiin hiuksiin? MIllä välineellä? Suoristusraudalla vai lämpökiharrinpuikolla?
loivat

ViestiKirjoittaja Kaktus3 » 31.05.2024 12:41

Laitan pesun jälkeen puolikuiviin hiuksiin letin/pikkulettejä/ranskalaisen letin ja jätän yöksi. Aamulla avaa letin ja vähän sormin haroo, niin on nätit kiharat :) En yleensä laita mitään muotoilutuotteita.
Kaktus3

ViestiKirjoittaja milja » 31.05.2024 12:58

^kauanko kiharat kestää sulla ja minkä pituiset hiukset? Kokeilen kyllä tuota.
milja

Paluu Rekisteröimättömät