Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
tässä kaupungissa on tullut joku järjetön halu myllätä joka paikka kaikelle kansalle sosiaalitiloiksi.
Juu, maalla naapurit tosiaan kyttää, toissailtana kun pihaan säntäsi vieras koira, kävelin tohon parin talon päähän ja kun oli isäntä pihalla, kysyin että tunteeko koiraa?
No ei tuntenut ja kysyi vähän varovasti että kukas mä oon, totesin että se naapuri mikä ajaa susta ohi jokseenkin päivittäin ja moikkaa, vasta 9 vuotta näin tehnyt
Hurtlundi kirjoitti:Juu, maalla naapurit tosiaan kyttää, toissailtana kun pihaan säntäsi vieras koira, kävelin tohon parin talon päähän ja kun oli isäntä pihalla, kysyin että tunteeko koiraa?
No ei tuntenut ja kysyi vähän varovasti että kukas mä oon, totesin että se naapuri mikä ajaa susta ohi jokseenkin päivittäin ja moikkaa, vasta 9 vuotta näin tehnyt
MikkoP kirjoitti:Ainoa mikäö luonnossa häiritsee nyt niin on hyttyset. Tänä vuonna näitä tuntuu riittävän.Hurtlundi kirjoitti:Juu, maalla naapurit tosiaan kyttää, toissailtana kun pihaan säntäsi vieras koira, kävelin tohon parin talon päähän ja kun oli isäntä pihalla, kysyin että tunteeko koiraa?
Vähän samanlaisia kokemuksia. Naapuri kysyi et koska oon dopemannit vaihtanut vinttikoiriin... Edellisellä asukkaalla oli doppereita![]()
Sitten toinen soittiovikelloa ja vaimo meni avamaan "Onko isäs kotona?" tarkoitti minua (oikeasti meillä ei o ku pari vuotta ikäeroa). Ja sitten ku vähän aikaa on juteltu ni osoittaa mun autoa "Tiedätkö muuten missä tuon omistaja on?"
Joo, sama juttu maalla ku missä vaan muualla. Se on millaiset naapurit sattuu tulemaan.
Ninni kirjoitti:Kiva juttu, ap.
Minä aloin miettiä, että se ratkaisu mitä usein asuintyytymättömyyteen esitetään, on että "Muuta sitten maalle jos ei kelpaa".
Tuli mieleen että jos suurinosa ihmisistä on periaatteessa usein tyytymätön siihen missä asuu, ja ihan kaikki eivät voi asua maalla koska jokainen tarvitsisi niin paljon neliöitä, että ei me tänne mahduttaisi jos kaikki asuisi omakotitaloissa?
Niin miksi on niin vaikeaa tehdä siitä ympäristöstä missä suurin osa asuu, jollain tapaa siedettävä?
Ajatellaan vaikkapa nuorisorikollisuutta ja roskaamista ym. Ei ihmiset eikä nuoret tekisi sellaista, jos he kokisi syvää yhteyttä siihen paikkaan missä asuu.
Jos ihminen kokee ettei häntä kuunnella eikä hänen haluamiset vaikuta mitenkään siihen elinympäristöön missä elää, niin tulee varmasti roppakaupalla ongelmia.
Kaikki haluaa muuttaa sinne kuuluisaan maalle, tai sitten osa rakastaa sitä nihilististä urbaaniutta missä kaikki on kielletty, ja toiset on olosuhteidensa pakosta pakotettu asumaan ankeassa paikassa, ja he kun tekevät lapsia niistä tulee ankeita lapsia varmaan sinne.
Pahinta on aina kuulla, että joku nuori päättää jo että tänne en enää koskaan palaa, ja yrittää lähteä kotiseudulta mieluummin pois.
Se voi kertoa monesta asiasta, ja olla ihan tyypillistäkin että ihminen haluaa lähteä "kotipesästä", mutta se voi kertoa siitäkin ettei ole kokenut koskaan kodikseen sitä aluetta missä asuu.
Monellakaan ihmisellä ei varmaan tule mieleen tuhota jotain, minkä eteen on itse tehnyt töitä. Ei ole tarvetta roskata paikkaa, jota on itse ollut siivoamassa jne. Jos metsä jossa on siivonnut ja elänyt, kaadetaan nenän edestä, niin voi tulla olo että miksi vaivautua välittämään mistää? Ei muuta kun spreijaamaan molon kuvia seinille siis.
Muuta maalle... Vähän kuten koulukiusatulle sanotaan, että vaihda koulua...
aika monen on pakko saada se uusi itse tehty talo. Ei hyödynnytetä vanhoja rakennuspaikkoja ja vanhoja taloja. Tosi moni meistä suomalaisista asuu paikassa, joka vielä parikymmentä vuotta sitten oli metsää.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa