Apua nopsaan??! Kyse cv:stä

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Apua nopsaan??! Kyse cv:stä

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.05.2024 18:04

Mitä kirjoitan nimeni alle? Esim Maija Meikäläinen, siivooja.
Kirjoitanko sen nimikkeen millä nyt olen töissä vai sen mitä haen? Eli jos maija on kampaaja ja vaihtaa alaa siivoojaksi niin mitä hän siihen kirjoittaa? Pitääkö cv: ssä lukea ylipäätään se mitä paikkaa on hakemassa, missään kohtaa?
Ja kyllä, kiire on, en ole hakenut töitä 15 vuoteen, ja nyt on pakko heti tai en kerkeä hakemaan tätä enää :(
Vieras

Re: Apua nopsaan??! Kyse cv:stä

ViestiKirjoittaja Nopsasti » 22.05.2024 18:18

Nimen alle tulee yhteystietosi. Ei siihen mitään titteliä tarvitse laittaa. Hakemukseen kirjoitat, että mitä haet ja miten sinulle kertynyt osaaminen tekee juuri sinusta erinomaisen tekijän tähän haettavaan tehtävään.
Nopsasti

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.05.2024 18:40

Jokaisessa mallihakemuksessa netissä on joku titteli nimen alla. Erillistä hakemusta ei nyt lähetetä, vain pariin kysymykseen vastataan ja sitten cv mukaan. Osaan kyllä kirjoittaa kaiken muun, vain tämä mietityttää.
Vieras

ViestiKirjoittaja Purrfect » 22.05.2024 18:41

En muista itse ikinä laittaneeni mitään titteliä, kun CV:stähän ne sitten näkee mikä on ammatti ja osaaminen
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 22.05.2024 19:20

Kiitos!! Vielä kysyisin että pitääkö cv:ssä lukea cv? Viimeksi kun olen tehnyt niin piti lukea :D
Vieras

ViestiKirjoittaja Nopsasti » 22.05.2024 20:35

Voihan se jossain tilanteessa helpottaa käsittelijän hommia, jos dokumentissa lukee, että mikä se on. Ei siitä aittaakaan ole. Tiedostonimessä se on tärkeä olla.
Nopsasti

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 23.05.2024 14:42

Muista että CV on eriasia kuin hakemuskirje. Se mitä sä haet lukee siinä hakemuskirjeessä sitten, tai kirjoitat sen vapaasti sinne niitten nettisivulle kohtaan missä on "kerro jotain itsestäsi" tms.
CV:ssä on kaikki se mitä SINÄ olet.
Koulutus, työpaikat listattuna, kortit mitä olet suorittanut (EA, Hygieniapassi, ajokortti), kurssit, harrastukset, luottamustoimet, kielet mitä osaat

Mulla on "tittelinä" koulutukseni Iidis, laborantti.
Ja hakukirjeeseen laitan tyyliin
Porvoon neste laborantti otsikoksi

En ota mallia niistä englantilaisista CV'istä mitkä on yleensä muutenkin suunniteltu tyyliin Laila Lakimies, tai Maija Markettijohtaja ne vie sivuraiteille.

Siisti, yksinkertainen, selkeä, perus word plankonakin käy, ellet sitten hae jotain luovan alan juttua. Wordissä on cv pohjia, sellaisia helppojakin mitä on kiva muokata. Siihen CV:n alkuun yhteystietojen jälkeen voi laittaa jonkun tiivistävän profiilikuvaksen.
Liitteet
Näyttökuva 2024-05-23 154406.png
Näyttökuva 2024-05-23 154406.png (125.62 KiB) Katsottu 737 kertaa
Iidis79

Paluu Rekisteröimättömät