Varmasti pikkukoirissa helpommin käytetään jalostukseen huonoluonteista koiraa koska onhan se nyt ihan eri onko vihanen ja/tai arka koira 5 kiloa vai 50. Mutta uskoisin että osittain kääpiörotujen aggressiivisuus johtuu myös siitä ettei niiden rajoja kunnioiteta koska ne on niin pieniä.
Esimerkkejä on paljon mutta alkaen siitä että jos iso koira ei halua vaikka mennä jonnekin sitä voidaan totuttaa tilanteeseen, antaa sille aikaa huomata ettei ole hätää mutta pikkukoira vaan napataan syliin ja viedään sinne minne halutaan. Ehkä se on jo valmiiksi sylissä nii ettei se pysty edes näyttämään jos sitä jänskättää. Mulla on ollut isohko koira joka oli aggressiivinen ja kukaan ei yrittänyt silittää sitä kun kerroin ettei se pidä siitä. Y'ffre ei kaikissa tilanteissa pidä että siihen kosketaan mutta ihmiset saattoi yrittää lääppiä sitä melkein väkisin välillä vaikka kerroin tämän. Kun se on niin pieni niin ei haittaa vaikka se purisi

Nykyään olen joutunut olemaan tosi tiukkana ja valppaana että siihen koiraan ei oikeasti kosketa silloin kun tiedän että se ei halua ja Y'ffrekin on rennompi kun se voi luottaa siihen että mamma hoitaa hommat. Ja niitä videoita missä joku kääpiökoira murisee ja jopa puree ja ihmiset vaan nauraa ja jatkaa koiran härnäämistä on netti pullollaan.
En sano etteikö ole ihmisiä jotka on urpoja isojenkin koirien kohdalla mutta kyllä sen huomaa miten erilailla ihmiset suhtautuu esim. tuohon mun dalluun vaikka se on superkiltti ja sen aina kerronkin versus noi kolmikiloiset "rotat", eihän ne edes ole oikeita koiria

Tottakai niiden täytyy sitten käyttää mahdollisimman kovia keinoja tuoda mielipiteensä ilmi kun ei vähempää kukaan kuuntele, ei edes omistaja. Tämäkin voi olla osittain syynä siihen miksi pienimmissä villakoirissa olisi enemmän aggressiivisuutta kuin keskareissa (jotka on jo ehkä koiraksi laskettavissa ihmisten mielissä vaikkei nekään kovin isoja ole) vaikka ne olisi periaatteessa samaa verta.