Kissoja

Yleistä pulinaa lemmikeistä.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Kissoja

ViestiKirjoittaja Hilma-Alma » 16.08.2022 04:30

Ihania nää teidän kissat. Mää en nyt osaa edelleen kuvaa laittaa ,mut täytyy opetela niin näätte Alinan :mrgreen:
Hilma-Alma

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 18.08.2022 10:38

Itsellä ei ole kissaa. Tosin, joskus on käynyt mielessä, että pitäisikö vanhoilla päivillä ottaa kissa kun viimeisestä koirasta aika jättää.
Pojalla on cornish rex ja tyttärellä siperiankissa, joten heidän luona (liian harvoin tosin) käydessämme, voidaan touhuta kissojen kanssa :)

msk:n kissoilla on kyllä kissanpäivät kun kakkakuopatkin tehdään valmiiksi :mrgreen:

Niin ja suskan kuvat ei näy
Ei ole tärkeätä kuinka vanha olet, vaan kuinka olet vanha
- Marie Dressler
pikku-haukku

ViestiKirjoittaja msk » 18.08.2022 14:17

pikku-haukku kirjoitti:Itsellä ei ole kissaa. Tosin, joskus on käynyt mielessä, että pitäisikö vanhoilla päivillä ottaa kissa kun viimeisestä koirasta aika jättää.
Pojalla on cornish rex ja tyttärellä siperiankissa, joten heidän luona (liian harvoin tosin) käydessämme, voidaan touhuta kissojen kanssa :)

msk:n kissoilla on kyllä kissanpäivät kun kakkakuopatkin tehdään valmiiksi :mrgreen:

Niin ja suskan kuvat ei näy

Meillä on kissoille niin hyvä palvelu :mrgreen:
Me ollaan ihan päinvastoin päätetty, että näiden kolmen nykyisen jälkeen ei enää tule kissoja, niin ihania kuin ovatkin.
Eläkkeellä ollessa voisi tulla ja mennä koiran kanssa vapaasti, mutta kissoille pitää aina hankkia hoitaja.
Lisäksi en edelleenkään (kissoja ollut vuodesta 2005) tykkää ollenkaan kissanhiekkalootien puhdistuksesta ja putsaan joka päivä viisi kappaletta :mrgreen:
Onneksi tekevät kesäaikaan paljon ulos niin ei ole niin paljon putsattavaa, joissain laatikoissa ei mitään.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 18.08.2022 19:17

Meidän kermapeput sai jumppapyörän kun oli tarjouksessa, katotaan alkaako kiinnostaa vai meneekö parin kuukauden päästä myyntiin. Ainakin alkuun perinteisesti enemmän kiinnosti pakkauslaatikko. :lol:
Kuva
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Suska » 20.08.2022 08:22

Oi, mä oon aina haaveillut juoksupyörästä kissoille :D Vielä en ole saanut hankittua, mutta kerropa kokemuksia jos alkaa kiinnostaa
Suska
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja minna78 » 20.08.2022 09:19

Aloitetaas päivänsankarista:
Kuva
Ritva 10 vuotta!! Kissapopulaatiosta pelastettu, syntymäaika arvioitu. Mutta joka tapauksessa jo elämää 10 vuotta takana.

Kuva
Emma 14 vuotta. Hänkin Härmälän (tampere) kissapopulaatiosta yhden kodin kautta meille 2009 muuttanut.

Kuva
Elsa 12 vuotta. Villikissan pentu jonka löysmme noin 5 viikon ikäisenä. Luonteikas tapaus.

Muistoissa:
Kuva
Nipsu 2008-2019
Kuva
Neela 2006-2021
minna78

ViestiKirjoittaja Avokaado » 31.08.2022 16:10

Tyttärelle avomiehensä kanssa tuli muutama päivä sitten toinen venäjänsininen. Se on pieni sähikäinen ja tuntuu kuulemma vilkkaalta tapaukselta. :) Ihan eivät ole vielä ylimpiä ystäviä keskenään vaan vähän on sähinää kummaltakin osapuolelta. Ne ovat kuitenkin jo samassa kiipeilypuussa olleet yhtäaikaa.
Avokaado

ViestiKirjoittaja msk » 31.08.2022 16:57

Kissanpennut on kyllä niin ihania! <3
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Kaktus2 » 02.09.2022 13:30

Minulla on ollut kissa/kissoja 50 vuotta ja nyt viimeinen kuoli pari viikkoa sitten. Suru on ihan hirveä ja on todella outoa, kun missään tuolilla ei enää ole kissaa kerällä :cry: Haikeudella olen keräillyt kissan tavaroita pois. Ollaan kuitenkin jo kauan sitten päätetty ja sovittu miehen kanssa, että meille ei tule enää omia eläimiä. Tavallaan hirveästi haluaisin kissan vielä, mutta onhan niistä hirveä huoli, kun sairastavat ja sydän särkyy aina, kun joutuu viimeiselle matkalle viemään :cry:

Olen kavereille viestitellyt, että meille vaan kissat, jos joskus tarvitsee hoitopaikkaa ;)
Kaktus2

ViestiKirjoittaja Suska » 02.09.2022 15:00

Mä yritän totutella elämään ilman pentuja. Joplinin lapset oli erityisen pitkään kotona monista sattumien syistä, joten nyt on niin hiljaista, kun on vavin nuo aikuiset ka koira. Lapset lähtivät eilen uusiin koteihin reippaassa 16 viikon ja kahden vuorokauden hienossa iässä.
No, toivon mukaan huomiseksi suunniteltu koiran astutus tuo uutta jännitystä elämään :D
Suska
Valvoja
Valvoja

ViestiKirjoittaja msk » 02.09.2022 15:23

Kaktus2 kirjoitti:Minulla on ollut kissa/kissoja 50 vuotta ja nyt viimeinen kuoli pari viikkoa sitten. Suru on ihan hirveä ja on todella outoa, kun missään tuolilla ei enää ole kissaa kerällä

Meillä tulee olemaan ihan sama kun näistä nykyisistä aika jättää.
On iso työ myöskin purkaa/korjata pois kaikki kissoille tehdyt jutut. Ison tarhankin kohtaloa olen miettinyt, että annetaanko olla vai puretaanko pois.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Purrfect » 02.09.2022 16:38

Minäkin miettinyt tuleeko näiden kahden 17v pappakissan jälkeen enää kissoja. Ne on ihania enkä tiedä osaanko olla ilman, mutta onhan myös kiitettävästi rahanmenoa ja se vatien siivous ei ole sitä lempipuuhaa. Nämä myös varsin hyvätapaisiksi oppineet, ja oonkin sanonut, että koska näiden kanssa kävi niin hyvä tuuri että ovat näin superkilttejä, varmaan kostautuu seuraavissa ja ne on superriiviöitä :D.
Purrfect

ViestiKirjoittaja msk » 02.09.2022 17:25

Meillä ovat kaikki (lukuunottamatta yhtä joka on tehnyt enemmän tuhoja kuin aikki koirat yhteensä) olleet hyvin helppoja ja kaikki ovat olleet todella "kilttejä", eivät ole purreet eivätkä raapineet tai mitään sellaista.
Kenelläkään ei ole myöskään ollut mitään hutipissailua tai kakkailuja, eivätkä ole myöskään harrastaneet oksentelua.
Ja kaikki ovat tulleet koirien kanssa tosi hyvin toimeen.

Meillä tulee ikä vastaan ja oma mukavuudenhalu.

Saimme paikalliselta Fb:n roskalavalta tällaisen jonkun itse tekemän kiipeilytason.
Otimme sen tarkoituksena laittaa ensi kesäksi tuonne pieneen katettuun tarhaan.
Talveksi sitä ei viitsi sinne laittaa kun sinne pyryttää lunta ja syksymyrskyillä sataa myös vettä sisälle kun siinä on vain katto, ei tiiviitä seiniä.
Laitoimme sen nyt talveksi tuonne lasitetulle terassille.
Siinä on nyt tukevasti seinään kiinni pultattuna.
Keväällä siiretään pieneen tarhaan. (ja otetaan taas talveksi pois)
Kuva
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Umac » 04.09.2022 11:07

Tyttäreni hoitaa taas tuttuja kissoja kotonaan. Niillä on superhienot vempaimet käytössä: aktiivisuusmittari ja kissan tunteva ruokinta-automaatti! Sirulla toimiva.
Oppia ikä kaikki, en tiennyt sellaisia olevan olemassakaan :mrgreen:
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja msk » 04.09.2022 11:34

Umac kirjoitti: Niillä on superhienot vempaimet käytössä: aktiivisuusmittari ja kissan tunteva ruokinta-automaatti! Sirulla toimiva.
Oppia ikä kaikki, en tiennyt sellaisia olevan olemassakaan :mrgreen:

En ole tiennyt minäkään :mrgreen:
Meillä se, että kissat riehuvat ulkotarhassa ja sen jälkeen lojuvat potslojona, kertoo että aktiivisuutta on ollut tarpeeksi.
Ruokinnassakin mennään ihan vanhanaikasesti ja saavat raakaa lihaa ja nappuloita ihan niin paljon kuin haluavat :lol:
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Purrfect » 04.09.2022 14:30

Voi minä oon pitkään haaveillut kissan ruokinta-automaatista, että toinen vois saada raksuja enemmänkin ja toinen jolla oksalaattikivitaustaa (pyyneet poissa vuosia kun jätin vapaasti saatavat raksut pois, saavat vain nameina) sais vähemmän ja herkkuina. Mutta koska tuo jolta niitä pitää rajoittaa, on meidän pieni, välillä turhankin fiksu ja ahne paksukainen, epäilen suuresti että oppisi huijaamaan automaattia tai murtautumaan sinne kun silmä välttää :D
Katsoin joskus videon missä kahden kissan taloudessa kokeilivat ruokinta-automaattia, ja toinen kissoista onnistui mitä erikoisemmilla tavoilla änkemään samaan aikaan myös itsensä automaatille :D.
Purrfect

ViestiKirjoittaja msk » 05.09.2022 08:51

Se olisi paljon mahdollista meilläkin :mrgreen:
Onneksi voivat kaikki syödä vapaasti.

Olin Reinon (koiranpentu) kanssa pihalla joskus klo 8 aikoihin ja ihmettelin että mistä kuuluu ihan kuin hätääntyneen linnun sirkutusta?
En nähnyt mitään missään.
Myöhemmin kun olimme taas pihalla, kuulin jälleen samaa hätääntynyttä sirkutusta ja nyt toinenkin lintu sirkutti jossain lähellä samalla tavalla.
Silloin huomasin että pergolakissatarhassa (kokonaan katettu, kissat kulkevat sinne kellarin portaikon ikkunasta johon on laitettu kissaluukku) oli lintu.
Voi raukkaa. Tuijotin luukkua, ettei vaan joku kissoista olisi tulossa juuri silloin siihen tarhaan. Onneksi kukaan ei tullut. Ovat usein tuossa tarhassa silloin kun olen ulkona, näkevät siitä hyvin mitä puhailen.

Tuli kiire lähteä sisälle ja mennä tukkimaan se kellarin portaikon luukku mistä kissat kulkevat ennenkuin joku kissoistamme menisi sinne. Se olisi linnun tuho!
Hitto, en muistanut että siinä luukussa ei ole enää jäljellä lukitussysteemiä joten hätäpäissäni teippasin luukun kiinni jeesusteipillä.

Sitten lähdin bambukeppi kainalossani takaisin ulos toivoen että saan kissapergolan oven auki että lintu pääsee sieltä pois. Ovi on aika korkealla, siinä oli aiemmin portaat mutta ne on purettu. Katsoin että alempana on (täysin ruostunut) työntösalpa ja ylempänä perinteinen "koukkusalpa."
Lintu panikoi edelleen siellä tarhan sisällä ja sen kaveri panikoi tarhan ulkopuolella.

Sain hinkutettua työntösalvan auki ja sen jälkeen onnistuin sillä bambukepillä avaamaan sen toisen, siellä tosi ylhäällä olevan salvan.
Ovipa ei auennutkaan. Se aukeaa sisäänpäin ja elämänlanka oli kasvanut niin että se oli kiinnittänyt oven tiukasti paikoilleen. Hitto.
Lopulta sain rynkyttämällä ovea ne elämänlangan luikerot katkeamaan niin että saatoin työntää oven kokonaan auki.
Lintu panikoi tarhan vastakkaisella seinällä.

Kiersin tarhan editse sinne seinustalle jolloin lintu lähti karkuun ja onneksi osasi lentää avoimesta ovesta ulos.
Ovea en enää saanut kiinni, en jaksanut työntää työntösalpaa enää paikoilleen. Ja toinen salpa on niin ylhäällä että sinne en ylety kiipeämättä joten mies saa laittaa sen oven kiinni ja lukkoon kunhan tulee kotiin.
Toivottavasti luukunteippaukset pitävät ettei kohta etsitä vielä kissojakin.
On se hyvä että on kissoja. Elämä olisi ilman niitä ihan liian tylsää.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Umac » 05.09.2022 12:28

Purrfect kirjoitti:Voi minä oon pitkään haaveillut kissan ruokinta-automaatista, että toinen vois saada raksuja enemmänkin ja toinen jolla oksalaattikivitaustaa (pyyneet poissa vuosia kun jätin vapaasti saatavat raksut pois, saavat vain nameina) sais vähemmän ja herkkuina. Mutta koska tuo jolta niitä pitää rajoittaa, on meidän pieni, välillä turhankin fiksu ja ahne paksukainen, epäilen suuresti että oppisi huijaamaan automaattia tai murtautumaan sinne kun silmä välttää :D
Katsoin joskus videon missä kahden kissan taloudessa kokeilivat ruokinta-automaattia, ja toinen kissoista onnistui mitä erikoisemmilla tavoilla änkemään samaan aikaan myös itsensä automaatille :D.

Minäkään en tiedä miten hyvin tuo toimii kertomassani hoitokissojen perheessä. Tytär sanoi, että yrittävät kyllä välillä ristiin automaateille mutta ei muuta.
Huikeita määriä kilsoja kuulemma tulee kun ovat kotonaan. Heillä on siellä ulkotarha käytössä.

Ei sillä, vaikka "naurankin" kaikille härpäkkeille niin pidän tuota tapaa kuitenkin ennen kaikkea kissojen etuna, kissojen voinnista huolehtimisena. En vain ole tiennyt automaateista!
Omistaja on ilmeisen valveutunut ja haluaa kaikkea hyvää, se on hieno juttu. Kissa eläimenä on niin usein kuitenkin se, josta vähiten edes huolehditaan perustarpeidenkaan verran :twisted:
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Purrfect » 05.09.2022 14:07

kyllä, ehdottomasti on vain hyvä asia että erinäisiä härpäkkeitä kissoillekin nykyisin tehdään :) ! Ihana kun yhä useampi jaksaa nähdä vaivaa kissan viihtyvyyden eteen, harmittaa kun kerrostalossa ei omille kissoille saa ulos kissatarhaa missä kirmata, eikä juoksupyöräkään mahdu minnekään :/ .

Muistan kun vuosia sitten ostin kissoille juoma-automaatin, että joisivat enemmän (kissoilla ei luontaisesti ole janontunnetta ihan samalla tavalla kuin koirilla) kun vesi on jatkuvasti virtaavaa, ja kaveri jolla myös kissoja, katto mua hyvin pitkään ja totes, että tuo nyt on kyllä pelkkää brassailua... Samainen toki oli myös sitä mieltä, ettei maatiaisille tarvitse syöttää eläinkaupan ruokia, kun ne pärjää halvimmilla markettisapuskoillakin, rotukissat sitten oli hänestä ihan eri juttu.
Purrfect

ViestiKirjoittaja msk » 05.09.2022 14:24

Kissojen arvostus on kyllä monesti aika nollissa, ellei miinuksen puolella.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 05.10.2022 16:34

Kajaanilaisen pokkarikameran muistikortilta löytyi meidän Riitusta vauvakuvia, osaako kukaan kissanpentuja enemmän pyöritellyt arvioida minkä ikäinen se voisi olla noissa ensimmäisissä kuvissa, varmaan juuri ensimmäiseen kotiinsa tulleena...?

Kuva
Kuva
Kuva

Eipä ole kauheasti elkeet muuttuneet nykyhetkeen verraten. :D
Kuva
Kuva
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja msk » 05.10.2022 16:56

En ole todellakaan mikään mestari arvioimaan, varsinkaan kun kissan kokoa ei näy mutta veikkaisin että 8-10 viikkoinen saattaisi olla noissa kuvissa.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Helmi* » 07.10.2022 17:10

Omaa kissaa ei ole, mutta kun ostin tämän pienen maatilan 1,5 vuotta sitten niin välillä kun katson ikkunasta niin jonkun (?) naapurin ruskeankirjava kissa oleilee joko mun pihalla tai liiterin alla. Kerran olin imuroimassa autoani niin sinne sisälle meinasi väkisin vääntää. Jos olisi hiiriä niin voisin harkita omaakin kissaa. Tosin lapsena olen ollut aivan h*lvetin allerginen kissoille, en tiedä olenko enää?
Helmi*

ViestiKirjoittaja Lili » 08.10.2022 13:40

Täältä löytyy 2-vuotias roskislöytö Salmi aka Salmiakki suoraan Romaniasta. Ei ole tullut minkään yhdistyksen kautta vaan ystäväni (entinen eli silloinen kämppikseni) sen veljensä kanssa meille kotiin raahasi.
Hän oli kotimaassaan käymässä ja löysivät äitinsä kanssa roskakatoksesta neljä melko vastasyntynyttä pentua muovipussissa. Yksi kuoli, yksi jäi entisen kämppikseni äidille ja kaksi (veli ja sisko) matkasi Suomeen.
Olin vasta menettänyt äkillisesti rakkaan koirani (cane corso uros Mauri nimeltään) ja harkitsin uuden koiran ottamista. Veljellä oli jo koti Suomessa tiedossa ja sinne se muuttikin lellityksi lemmikiksi. Pari viikkoa mä tuota Salmiakiksi ristittyä kissaa katselin ja yksi päivä olohuoneessa kämppisten ollessa paikalla nostin sen syliini ja ilmoitin, että kai tämä nyt sitten mulle voisi jäädä. Kämppikseni olivat jo hyvän aikaa vaihdelleet keskenään ilkikurisia silmäyksiä aina kun kissaa paapoin. Eivät jotenkin vaikuttaneet yhtään yllättyneiltä päätöksestäni :mrgreen:
Salmiakista tuli Salmi, tai Salmitza, Bibitza romanialaisittain.

Aivan kertakaikkisen mahtava otus, mustavalkoinen, pitkäkoipinen ja pitkäselkäinen riiviö. Sylikissa, voi vääntää vaikka solmuun. Aivan paras lemmikki. Koirien kanssa se tulee toimeen mutta en nyt ole koiraa vielä hankkimassa. Harkitsin toista kissaa mutta en oikein tiedä tulisiko Salmi sellaisen kanssa enää juttuun.

Nytkin asutaan kommuunissa ja tämä on kyllä tälle kissalle paras asumismuoto. Tilaa ja seuraa riittää. Vuoden asuin sen kanssa kahdestaan yksiössä ja se ei kyllä ollut Salmin juttu ollenkaan.

Kuvia en jaksa opetella tänne laittamaan mutta jos instasta haluaa katsoa niin voi etsiä nimimerkin usneasubflorida. Muistaakseni tilini ei ole mitenkään salattu.
Lili

ViestiKirjoittaja Umac » 09.10.2022 03:28

Hienosti näkyi, upea eläin! ^
Tässä taannoin toinen tuttu naapurini kissa siirtyi eläinlääkärin kotikäynnin jälkeen kissojen taivaaseen. Jäljelle jäi joukon vanhin eli reipas 18v daami.
Täytyy muistaa kysellä miten kaverin poismeno on näkynyt, vai mitenkään. Kissat eivät olleet ns. kavereita sillä tavoin vaikka aivan vapaasti elivät keskenään. Tuo ikivanha wanhin on aina ollut hyvin arvonsa tunteva ja katsonut koko maailmaa nenäänsä pitkin :mrgreen:
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 27.11.2022 17:14

Kissakuvasaastetta kun ei muilta tule. :P
Käytiin pitkästä aikaa vähän valjastelemassa niin näkee katit pihaa toiseltakin puolelta tarhaverkkoa. (Ja sai samalla päivän "ulkoile puoli tuntia"-haasteen kuitattua kun ei jaksanut lähteä oikealle lenkille...)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kissat ja laatikot.... :mrgreen:
Kuva

Söpöt käpälät
Kuva

On tuo kakara vähän vuodessa kasvanut (tai sitten Riitu kutistunut): :D
2021
Kuva
2022
Kuva
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Mella M » 27.11.2022 18:04

Mun siperiankissa ulkoillee pihassa vapaana, osittain valvotusti, mutta myös itsekseen. Tässä on niin paljon lääniä, että pysyy omilla mailla. Hämärällä ja pimeällä sillä on valo kaulassa, että se on helpompi paikantaa, mutta aika usein juoksee sisälle, kun vaan huutelen sitä. Kesällä viihtyy kyllä sitten pidempäänkin, mutta aina tulee (tai haen) yöksi sisälle. Aika hyvin mä koko ajan olen kartalla, että missä kohtaa tonttia se on menossa jos on itsekseen ulkona. Nyt kylmän aikaa ei viihdy kuin hetken. Käy tsekkaamassa kivijalan vierestä, maakellarilta ja auton luota, että onko hiiriä ja pyytää sisälle. Välillä se istuu vain tuossa kuistin kaiteella eikä lähde sen kauemmaksi. On varmasti hyvä, että kissa eli ekat pari vuotta sisäkissana ja on toki leikattu. Ei ole samanlaisia haluja kulkea ympäriinsä kuin vapaana kulkemaan tottuneilla ja varsinkin leikkaamattomilla kissoilla.

Kuva
Kuva
Mella M

ViestiKirjoittaja Umac » 28.11.2022 04:11

Ai noita päpäniä, tekisi mieli nuuhkaista! Tuoksutan joskus koiran varpaita, niissäkin oma haju tai tuoksu. Kaikkea sitä onkin :mrgreen:
^Hänkin on jo komeus itsessään!
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Titaanijäärä » 28.12.2022 08:37

Onkos kissat useinkin kovin "pitkävihaisia"? Ainakin silloin kun olin ollut sen muutaman kuukauden sairaalakierroksella niin Riitulla kesti muutama päivä ennen kuin suostui tulemaan taas syliin (tuli kyllä heti muuten tervehtimään ja puskemaan niin että tunnisti kyllä mahdollisista oudoista hajuista huolimatta).
Ja reilu vuosi sitten kun juniorikissa tuli taloon ja yritti tulla muiden kanssa samaan petiin, niin Riitu kovasti mielensä pahoitti ja tuumasi jotta pitäkää tunkkinne, eikä sen koommin tullut enää yöllä sänkyyn meidän kanssa, aika harvakseltaan edes koko makuuhuoneeseen. Paitsi nyt pari viikkoa sitten vissiin on tarpeeksi vettä virrannut ja päätti hiippailla polvitaipeeseen nukkumaan ja on siinä nyt ollut taas joka yö . :D

Kuva
Titaanijäärä

ViestiKirjoittaja Avokaado » 01.01.2023 13:01

^ Saattaa olla "pitkävihaisia". Tyttären perheeseen tuli muutama kuukausi sitten toinen kissa. Tämä ensimmäinen saattaa vieläkin välillä katsoa sillä silmällä tulijaa, että oikeastiko tuo on tänne tullut jäädäkseen. Kyllä ne rallaavat keskenään ja nukkuvat kimpassa mutta silti välillä ehkä mietiskelee.... Toinen kissa on vilkkaampi muutenkin kuin ensimmäinen.
Avokaado

EdellinenSeuraava

Paluu Lemmikit