Mitä niveliä tukevaa lisäravinnetta käytät ja miksi?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Mitä niveliä tukevaa lisäravinnetta käytät ja miksi?

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.04.2024 18:50

Huonot nivelet ja mahdollinen nivelreuma kyseessä. Käytätkö itse jotain nivelvalmistetta, ja jos niin mitä? Ikä ei päätä huimaa mutta nivelissä on kaikenlaista ongelmaa. Yritän etsiä jotain valmistetta joka voisi auttaa näissä. Lääkityksenä on metotreksaatti, mutta ihan vain kartoitan jos jokin syötävä voisi auttaa tukena.
Vieras

Re: Mitä niveliä tukevaa lisäravinnetta käytät ja miksi?

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.04.2024 20:34

Olen käyttänyt boswelliaa ja kurkumaa sisältävää luontaistuotetta kipuilevaan lonkkaan. Mielestäni se on vaikuttanut niin, että lonkka ei ole kipeytynyt maastossa liikkuessani eikä vaivannut sen jälkeen öisin, kuten aiemmin. Ymmärtääkseni tuotteen pitäisi vähentää nivelten matala-asteista tulehdusta. Googlettamalla löytyy paljon tutkittua tietoa (ja myös kaupallista tekstiä). Tämä ei ole sama tuote, mutta hyvin paljon vastaava: https://www.ruohonjuuri.fi/products/har ... miste-54-g
Tuotteen sisältämä kurkuma ei ehkä sovi yhteen verenohennuslääkkeiden kanssa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 17.04.2024 06:46

Olen käyttänyt MSM:ää.
On auttanut kipuihin.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 17.04.2024 08:13

Vitabalansin Glukosamin plus (rustolle). MSM lisällä olis parempi, mut kallaista.
Sain ilmais näytteen Orionin Movex, kollageeni plus (nivelille). Kollageeni, mangaani, kupari, c vitamiini.
Ei mitään suurta vaikutusta mielestäni kummallakaan, mut parempi kai kun ei mitään. Otan sitten ihan buranaa tms jos polviin koskee.

VitaePro oli kokeilussa. Ei mikään ihme aine mulle sekään.
Iidis79

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 17.04.2024 11:27

glukosamiini & msm
hyaluronihappo

yhdessä vaiheessa tuntui, että niveliä särki joten aloitin glukosamiini & msm:n. aiemmin tuntui että hyaluronihappo jeesasi, mutta ei se kyllä tuohon kipuun silloin auttanut.

nyt taas olen ollut kivuton hetken aikaa (noin vuosi sitten oli nuo polvi/muut nilevkivut).
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja dinah » 18.04.2024 01:11

MSM:ää kapseleina. Tilaan Saksan Amazonista, siellä halvempaa kuin Suomessa. Auttaa lonkkien ja polvien kipuihin, näihin sormiin ei auta mikään.
dinah

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 19.04.2024 20:24

Mikähän auttais sormiin? Mullakin on nivelrikkoa sormissa, perinnöllinen. Ei viitti geelejä sormiin laittaa.
Sen tiedän että ainakin kaikki stevia tuotteet kannattaa kiertää kaukaa. Ne pahentaa nivelkipuja.
Iidis79

ViestiKirjoittaja dinah » 20.04.2024 19:34

Sormiin laitan sormilastan silloin kun pahiten sattuu, usein yöksi (niitäkin saa Saksan Amazonista). Ei siihen kipuun oikein mikään ole auttanut, tavallinen särkylääke jos pahasti sattuu, ja sormien käyttäminen, neulominen olisi ilmeisesti hyväksi. Minullakin perinnöllinen, yksikin tyyppi ei minua yhtään tuntenut, mutta tunsi isäni, ja sanoi että sormista tunnisti minut. Ja parikymmentä vuotta omia koirien nyppimistä eivät ole ainakaan auttaneet rikon kehittymisessä.
dinah

Paluu Rekisteröimättömät