Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Mea kirjoitti:
Mutta nyt tuli kunnon "mitään ei saa sanoa": Podcastissa puhuttiin rumasti lihavista. https://www.is.fi/viihde/art-2000010334578.html
Miehet eivät pitäneet lihavia viehättävänä ja sanoivat että lihava ei huolehdi itsestään jolloin heillä ei synkkaa. No tästähän riemu repesi! Tuli lista mistä muista syistä lihavuus voi johtua. Varmaan, mutta kyllä se nyt vaan VOI johtua siitä että syö mieluummin kuin liikkuu. Lisäksi mitä väliä sillä on, ei se lihava sen viehättävämmäksi muutu vaikka olisi lihonut lääkkeen takia.
Toimittaja pöyristyi lisäksi, kun keskustelija sanoi ettei halua olla ryhävalaan kanssa. Voi jestas, hankkisi oikeita ongelmia.
Ei sillä ole yhtään mitään väliä mitä joku julkkis sanoo puolisokriteerikseen. Kiva tietysti jos kaikki puhuisivat kaikista kivasti, mutta ketään ei pitäisi jaksaa kiinnostaa tuollainen "fatsheimaaninen" (kirjoitinko edes oikein, uusi sana). Kyllä minulle voi ihan vapaasti tulla sanomaan että en huoli sinua kun olet tuollainen ryhävalas. Mitä siitä? Ihmeen herkkähipiäistä jaksetaan olla. Jos olen sillä tuulella niin kerron miksi itse en vuorostani huoli sinua. Jos en niin sanon että vai niin.
Mella M kirjoitti:Mä näen tuossa kyllä eron. Jos on aivan erilaiset elämäntavat ja toinen on ikään kuin tosi välinpitämätönn esim. terveytensä suhteen ja se häiritsee, niin on varmasti eroa onko ihminen lihava siksi, että on vaan päättänyt syödä paljon kuin että se johtuisi sairaudesta.
Mella M kirjoitti:Pöyristyminen ei taida johtua siitä, ettei ihmisellä olisi oikeita ongelmia. Toiseksi, ryhävalas on sen verran loukkaavasti sanottu, että toimittajan jo vähän niin kuin kuuluu pöyristyä tuollaisesta. Ryhävalas ei ole mikään sattumalta valittu nimitys, vaan se on valittu ihan siksi, että siitä tulee mielikuva jostakin vähän epämiellyttävän näköisestä otuksesta. Tarkoitus on sanoa jotain todella loukkaavaa eikä se musta nyt vaan ole oikein
Mella M kirjoitti:Kyllä sillä vaan on väliä. Jos ihmiset, jotka ovat julkisuudessa ja saavat paljon omaa ääntä eetteriin, kuten tämä Kristian Heiskari saa, niin sillä on väliä, miten he puhuvat. Jos tällaiseen puheeseen ei reagoida ja tehdä selväksi, ettei se ole ok, niin siitä tulee hyväksyttyä ja pullea pikkutyttö joutuu kuuntelemaan ryhävalasjuttuja välitunnilla. Ihanko oikeasti se on sinusta ok?
Vieras kirjoitti:Olen hyvinkin aktiivinen, mutta myös ylipainoinen
Thirteen kirjoitti:Mä olen niiiin kyllästynyt siihen, että toisten ulkonäköä saa julkisesti arvioida. Ihan sama oletko sopusuhtainen, 'ryhävalas', nätti, lattapää tms. Miksi ei anneta toisille kehorauhaa? Meillä oli miehen kanssa kiivas keskustelu siitä, kun sanoin ettei mun mielestä tarvitse kommentoida toisen ulkonäköä positiivisestikaan. Annettaisiin sen ulkonäön olla, ei siihen tarvitse puuttua tai kommentoida positiivisesti tai negatiivisesti. Miehen mielestä hän ajattelee tekevänsä toisen iloiseksi jos kommentoi positiivisesti. Ja mä näen sen ihan yhtä huonona koska kyseessä taas toisen ulkonäön arviointi.
Mutta eihän kommentointi tule loppumaan, se on valitettava tosiasia.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa