Trimmauskoneella ajelusta

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Trimmauskoneella ajelusta

ViestiKirjoittaja kevätturkki » 28.03.2024 10:59

Paljonko teroitus maksaa? Ja käyvätkö teroittajat näyttelyissä ympäri Suomea? Infotaanko tästä palvelusta jossakin etukäteen?
kevätturkki

ViestiKirjoittaja kevätturkki » 28.03.2024 11:03

Tarkoititteko tälläistä puhdistusainetta?

http://www.petenkoiratarvike.com/koirat ... 3932?48954
kevätturkki

ViestiKirjoittaja kevätturkki » 28.03.2024 11:04

Andis 7 in one spray
kevätturkki

ViestiKirjoittaja Valkosipulisilakka » 28.03.2024 11:32

Olen joskus ennen näyttelyä nähnyt netissä ilmoituksen, että Teroituspalvelu Timonen tms. on paikalla, ota teroitettavat teräsi mukaan.

Sitä mietin, että pystyisiköhän joku pikasuutarikin tuommoisia teriä teroittamaan? En tiedä.
Valkosipulisilakka

ViestiKirjoittaja Mea » 28.03.2024 11:49

Hmm, mulla ei ole ollut tapana teroituttaa teriä vaan vaihtaa uusiin... Hyi miten epäekologista. Öljyän kyllä aina käytön jälkeen. Joku puhdistusaine löytyy, missä terää pitäisi uittaa, mutta en ole huomannut sillä vaikutusta. Mutta tuo linkissä ollut voisikin olla hyvä (E-vitamiini??) koska kuumentuminen on iso ongelma. Yleensä pystyy ajamaan puoli koiraa, jos sitäkään, ennen kuin on pidettävä pitkä tauko. Ja se on todella ärsyttävää sekä itselle että koiralle.
Mea

ViestiKirjoittaja Koiruuksia » 28.03.2024 12:35

Mulla oli terille sellainen litku missä ne uitettiin.
Myin koneen ja terät ja kaikki tyköterpeet joten en enää muista minkä merkkistä se litku oli.
Koiruuksia

ViestiKirjoittaja kevätturkki » 28.03.2024 12:51

Onko terän kuumuminen isojen koirien ajeluun liittyvä ongelma? Vai alkaako terä kuumua ikääntyessään? Mietin kun en huomannut että terä olisi kuumentunut tässä ekassa ajelussa vielä yhtään :shock: Tosin koirakin on vaan pikkuinen sintti. Mulla siis teränä jonkun suosittelma Andis Ultra Edge jonka mainostekstissä muistaakseni sanottiinkin ettei se kuumuisi yhtä nopeasti kuin jotkut muut terät.
kevätturkki

ViestiKirjoittaja kevätturkki » 28.03.2024 13:00

Olin varautunut pitämään taukoja terän kuumumisen takia mutta sekin oli siis iloinen yllätys ettei terä kuumentunut ollenkaan :)

Mut aika hintaviahan nää terät ovat niin että mielelläänhän sitä tietenkin hoitaisi niin että se kestäisi mahdollisimman pitkään. Ja postituskulut ovat nykyään niin suuria että ehkä ei kannata yhtä terää edes lähteä postittamaan teroitusta varten?

Tarvitseeko terät teroitusta vuosittain, muutaman vuoden välein vai harvemmin? Käyttö 2 kk välein ja koiran koko sintti. :lol:
kevätturkki

ViestiKirjoittaja Thirteen » 28.03.2024 13:02

Mulla tätä puhdistusainetta: https://www.kivuton.fi/products/oster-b ... BlEALw_wcB
Ja tällä viilennän terää: https://www.voimaelain.fi/koirat/teran- ... /p/021957/

Mun mielestä terät puhdistuu paremmin kun uitan ne tuossa litkussa, annan käydä siinä vähän aikaa että kaikki lika irtoaa.
Kohti ääretöntä ja sen yli!
Buzz Lightyear
Thirteen

ViestiKirjoittaja Mea » 28.03.2024 13:27

^ Toimiiko tuo jäähdytys? Ilmeisesti?

Mulla on ajettavana iso partis, pienehkö partis ja coton. Pienemmänkin partiksen kanssa terä kuumuu, sanoisin mutulla että puolen tunnin jälkeen viimeistään.
Mea

ViestiKirjoittaja Hurtlundi » 28.03.2024 15:21

Kuumuu takkuisessa kissassakin sen verran että hommaa aloittaessa käsillä on vähintään kaksi terää, voi vaihtaa toisen jäähtymään aina välillä.
Hurtlundi

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät