Älysormus VS älykello, hjälp?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Älysormus VS älykello, hjälp?

ViestiKirjoittaja Purrfect » 23.03.2024 16:06

Mulla ei ole aiemmin ollut minkään sortin älykelloa tai vastaavaa, mutta mietin, että jokin unta seuraava ja ehkä pulssia/sydäntä tms mittaileva juttu voisi olla ihan hyvästä.
Kelloa en oikeen osaa käyttää, joten mietin tuota Ouraa. En tosin tiedä tehdäänkö niitä tarpeeksi isoina paksuille sormille :D
*muoks: Tarkemmalla tutkailulla iso osa Ouran ominaisuuksia on kuukausimaksullisia, mikä on tosi harmi.

Timanttisilla olisi Focus smart- älysormus? Mutta, tämä jokin kiinamalli, joka tallentaa tietonsa ties minne.
Samsungilla on kanssa suunnittelilla muttei tietoa milloin tulee markkinoille ja mihin hintaan.

Onko jollain ollut molemmat, mitkä on ne isoimmat erot? Plussat ja miinukset?
Pitää vielä tutkailla tarkemmin älysormusten ominaisuuksia, mutta monesti käyttäjäkokemukset on niitä parhaita arvioita.
Puhelimena on Samsung, mikäli se vaikuttaa jotain?
Purrfect

Re: Älysormus VS älykello, hjälp?

ViestiKirjoittaja Fran » 23.03.2024 18:18

Mulla ei ole kuin halpisranneke, mut odottelen et äiti löytää vanhan Ouransa ja antaa sen mulle :D Akku siinä on surkea, mut sen kans on hyvä testata et onko älysormus mun juttu.
Älykellonkin haluaisin, mut vaihtoehtoja on ziljoona, ja toisaalta haluaisin sellaisen mikä juttelee Huawei Healthin kanssa, toisaalta taas sellaisen minkä saa naitettua SportsTrackeriin. Samassa laitteessa noita ominaisuuksia ei saa. Eikä se saisi olla mikään iso möhkäle... Eli mulle saa vinkata tällaisia malleja. Aion hankkia käytetyn, joten ei tarvitse olla enää markkinoilla oleva malli.
Fran

ViestiKirjoittaja Purrfect » 23.03.2024 18:38

Tuo mua kanssa mietityttää onko sormus niin möhkö, ettei osaakaan pitää.
Kellossa taas en edes kaipaisi sitä näyttöä, kunhan puhelimesta sitten näkisi sitä sykettä, happitasot olisi hyvä kanssa, ja akku saisi kestää useamman päivän. Melkoinen viidakko on totta tosiaan!
Purrfect

ViestiKirjoittaja Fran » 23.03.2024 22:10

Kokeilin äidin Oura gen3:a ja se on tosi kevyt! Luulin et se ois paljon painavampi. Siinä on tylsää kuukausimaksullisuus. Äiti tosiaan sai sellaisen takuuna, ja ilman kuukausiveloitusta niin ei haitannut vaihtaa siihen.

Mä tykkään rannekkeessa siitä, et siitä näkee kellon ja se ilmoittaa jos on ollut paikoillaan tunnin, ja sen kun päivän askelmäärä tulee täyteen. Muut jutut katson puhelimesta. Ja tietysti treenitilan pistän päälle rannekkeesta, mut eipä oo moiselle ollut tarvetta hetkeen :oops:
Fran

ViestiKirjoittaja Mea » 24.03.2024 04:33

Sen verran sanon täältä sivusta, että itse kypsyin todella tuohon kuukausimaksuun ja ihan sen takia vaihdoin ranneketta. Mulla oli Fitbit Charge 5, ja siinä ei ole juuri mitään ominaisuuksia ellei maksa premiumista 9e/kk. Tuntuu niin turhalta kun muilla saman saa ilmaiseksi. Nyt on Garmin Vivosmart 5, ja on aikalailla parempi! Fitbitiä piti ladata lähes joka toinen päivä, tämän kanssa ihmettelen että eikö se akku vieläkään ole loppunut. Ominaisuuksia on enemmän eikä ole kk-maksua. Ainut vika on se, että Fitbitin mielestä nukun erinomaisesti ja muutenkin menee hyvin, kun taas tämä tylyttää tauotta, että nukut surkeasti ja muutenkin olet aikamoinen luuseri. :D
Mea

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.03.2024 11:19

Aloittajalle suositus Withings älykello.
Akun kesto n 30vrk, riippuen toki jonkin verran paljonko tekee eri mittauksia.
Näyttää ihan normaalilta kellolta. Ei ole mikään ruma möhkö.
Vieras

ViestiKirjoittaja Kinga » 25.03.2024 18:15

Samanlaista pohdintaa itelläkin ajoittain käynnissä, tai siis haluaisin Polarin kellon lisäksi Ouran, mutta joka kerta se tökkää (huolella!) siihen kuukausimaksuun.
Ilman kuukausimaksua olisin tilannut jo ajat sitten, sen verran Ouran ominaisuuksia on kehuttu.

Mutta jos tosiaan joku tietää onko kuukausimaksuttomia älysormuksia olemassa, niin kylläpä kiinnostelisi!
Kinga

ViestiKirjoittaja Purrfect » 27.03.2024 22:32

Kiitos kaikille vinkeistä!

Minä päädyin Samsungin watch5:seen, siitä huolimatta että akunkesto on tosi huono. Siinä on unenseurannan, pulssin ym. lisäksi Ekg, verenpaineen ja happitasojen mittaus. Verensokerimittaus tosin puutuu, minkä olisi halunnut myös. Stressitasojen seurannan otin heti ensimmäisenä pois päältä :lol: . Ominaisuudet (sekä ok ulkonäkö + osamaksumahdollisuus...) ja kohtuullinen hinta oli ne miksi tuohon päädyin, kun en tiennyt osaako edes käyttää sitä.

Tuli tosi nopsaa ja on nyt pari pvää ollut käytössä, totuttelemista vaatii että on jotain ranteessa. Toisenlaisen, ohuemman rannekkeen tilasin samantien siihen, paksu silikoninen ei jotenkin vaan istu ranteeseen ja hiostaa tosi paljon.

Mä tutkailin noita älysormuksia, ja ilmeisesti Kuura ja timanttisten sormukset on molemmat kiinakamaa, joiden jäljet johtaa Alibabaan kiinaan, eli halpiskamaa jonka tietojen keruu ja mittaustarkkuus voi olla ihan mitä tahansa. Odosta luin huonoja kokemuksia myös. Yksi sormus oli joukkorahoituksella ja sen sai jonottamalla, mutta en löytänyt tarpeeksi tietoa että oisin vakavasti harkinnut.

Jään siis odottamaan Samsungin älysormusta, josko tulisi syksyllä ja olisi tarpeeksi ominaisuuksia, ja ehkä myyn kellon sitten eteenpäin.
Vasta jonkunverran on annettu ennakkotietoja ja sen lisäksi paljon arvuutteluja löytyy siitä netistä. Kun on Samsungin puhelin niin toimivat varmasti hyvin yhteen sen kanssa muutoinkin.
Purrfect

Paluu Rekisteröimättömät