Kaksi tapausta, jotka eivät silloin naurattaneet yhtään:
Olin hakenut koirille Kennelrehusta jauhelihaa, piti ottaa nautaa, otin vahingossa possua. Liha kuin liha, ajattelin ja annoin koirille illalla normaalia suuremmat annokset rankan treenipäivän jälkeen.
Yöllä heräsin kun vanhin sakemanni on sängyssä, pää mun kasvojen lähellä ja tuijottaa. Seuraavaksi kuului oksennusta edeltävä, mahan pohjasta tuleva pumppaava ääni.
En ehtinyt liikahtaakaan kun koira oksensi paineella koko vatsalaukun sisällön mun päälle. Oksennusta oli mm mun hiukset ja koko sänky täynnä.
Koira äkkiä ulos - minne se ei enää oksentanut koska vatsalaukku oli jo tyhjä. Petivaatteiden vaihto ja suihkun kautta takaisin nukkumaan.
Loput possut syötin koirille pikkuhiljaa pois, muun lihan seassa.
Samaa aihetta:
Aikoinaan tulin töistä kotiin ja huomasin mäyräkoiran löytäneen jostain C-vitamiinipurkin, oli syönyt jonkin verran vitamiineja.
Koira näytti hyvinvoivalta ja C-vitamiinihan on vesiliukoista, joten ajattelin ettei hätää.
Lähdin sitten käymään koiran kanssa mun äidin työpaikalla, sanomalehden konttorin asiakaspalvelupisteessä - kaikki siellä tykkäsivät rapsutella mäykkyä.
Äitini työpiste oli noin 5-10m pituisen käytävän päässä ja siellä koira alkoi yökkimään.
Nappasin koiran kainaloon ja lähdin vauhdilla juoksemaan kohti ulko-ovea. Siinä täydessä juoksuvauhdissa koira oksensi paineella, kuorruttaen konttorin seinät 1, 5 m korkeuteen, melkein koko käytävän pituudelta.
Tulipahan siivottua.