Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Esim. minun metsässäni ei tehdä hakkuita pesintäaikaan ja liikutaan itsekin lähinnä metsäautotiellä ja poluilla (koirat tietysti kiinni)
Vieras kirjoitti:^^ Näinhän se Ninni osaltaan on, mutta täytyy muistaa että metsänomistajat eivät ole kaikki samasta puusta veistettyjä. Esim. minun metsässäni ei tehdä hakkuita pesintäaikaan ja liikutaan itsekin lähinnä metsäautotiellä ja poluilla (koirat tietysti kiinni). Ja kyllä ärsyttäisi, jos joku toisi koiransa silloin tuonne juoksentelemaan irti.
Koiruuksia kirjoitti:Samaa olen joskus miettinyt että miten suunnistajat kesällä sankoin joukoin metsässä juoksennellessaan mahtavat pelotella pesiviviä eläimiä ja kaikkia muitakin.
Mella M kirjoitti:Koiruuksia kirjoitti:Samaa olen joskus miettinyt että miten suunnistajat kesällä sankoin joukoin metsässä juoksennellessaan mahtavat pelotella pesiviviä eläimiä ja kaikkia muitakin.
Joo, suunnistajat on kyllä pahoja. Nehän unohtaa kaikki rastinsa, kun näkevät peuraemon vasan kanssa ja lähtevät ajamaan näitä. Jänikset ja ketuthan on myös niiden mielenkiinnon kohteena. Rasteja myös laitetaan maassapesivien lintujen munien joukkoon ja ketunkoloihin ja yksi suosittu rasti on pöläyttää rannoilla olevat vesilinnut poikasineen jorpakkoon.
Oikeasti?
kuvatus kirjoitti:Periaatteessahan myös ne riistavietittömät poluillajolkottelijat ja puskissa kakalla piipahtajat täytyy pitää kytkettyinä.
Koiruuksia kirjoitti:
Ilmeisesti on siis täysin absurdi ajatus että suunnistajat saattaisivat vahingossakaan häiritä esimerkiksi minkään maassa pesivän linnun pesintää. Edes vahingossa. OK.
suunnistaja kirjoitti:Ihmistä ja koiraa ei voi mielestäni kovin hyvin verrata toisiinsa sillä ne liikkuvat luonnossa hyvin eri tavoilla. Koiraa vie sen vietit ja useinhan metsässä irrallaan olevat koirat nimenomaan etsimällä etsivät metsästä riistaa. Suunnistajat kiertävät puskan vierestä siinä missä koira haistaa puskasta linnunpesän ja menee sinne...
Koirien kiinnipitoajalle on hyvät syyt ja sitä kannattaa jokaisen koirien- ja luonnonystävän noudattaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa