Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Vieras kirjoitti:https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/shh-tama-on-tabu-tasta-ei-saa-puhua-pajun-tarina/8826130#gs.26u9xy
Murrosiän kynnyksellä vajaat 10v myöhemmin lapsi on edelleen sitä mieltä että hän on tyttö ja stressaa tulossa olevista muutoksista jotka saattavat tehdä mahdottomaksi enää salata tuota biologista sukupuolta. Tässä tapauksessa en enää oikein usko että kyseessä olisi "vaan joku vaihe"
Luftis kirjoitti:sukupuoleni ainoa hyvä puoli oli siinä, että enimmäkseen tytöt kiusasi

Luftis kirjoitti:Mä olen ihan tyytyväinen ettei mun teiniaikoina vielä vouhkattu eri sukupuolista, tai siis niistä kaikista muista kuin naisista ja miehistä.
Jos mun ollessa teini, olisi ollut edes mahdollisuus vaihtaa sukupuolta, olisin sen varmasti tehnyt miettimättä edes sitä kertaakaan.
Mella M kirjoitti:Voi apua. Kokemus väärästä sukupuolesta on kyllä jotain ihan muuta kuin, että "olisin ollut mieluummin poika kun ne saa tehdä mitä haluaa ja saa enemmän palkkaa". Oikeasti. Ei tämä ole aikuisten ihmisten puhetta.
Ninni kirjoitti:
Nyt älä loukkaannu, mutta satuit vaan laittamaan sen kommentin mikä herätti miettimään. En siis yritä aloittaa mitään riitaa, vaan lainasin sua vain tehdäkseni pointtikokeen.
Käännetään tämä toisin, kuin ehkä ensin ajattelisi.
Toisinsanoen siis vähätteletkö sinä meidän kokemuksia, jotka sanomme että meillä oli niin vaikeaa aikaa se kun piti teininä siirtyä tytöstä naiseksi, ja koko sukupuoli vitutti, että se mitä olemme kokeneet ei olisi merkittävää, todellista ja jotain muuta, kuin pientä harmitusta? Verrattuna johonkin toiseen?
Mitä jos koimme nämä luetellut asiat erittäin painavina seikkoina.
Joku voi koeka että sukupuolenvuoksi rajoitetaan joko kotona tai yhteisön toimesta. Sen rinnalla tosi vahva vietti tehdä jotain tiettyä, eikä hän koe saavansa elää täyttä potentiaaliaan, niin se voi aiheuttaa voimakkaan negatiivisen kokemuksen. Siitä tunteesta pois ja jotain muuta kohti pyrkiessä ei tunne muuta kipua, kuin menemisen pakon.
Se että kokee ansaitsevansa enemmän kuin saa, voi olla teininä melko suuri myllerrys ja aiheuttaa sen olon, että elämä on kärsimystä.
Mä luulen, että tuo ajatus on käynyt jos ei ihan kaikkien, niin lähestulkoon kaikkien tyttöjen ja naisten päässä usean kerran elämän aikana.
Mella M kirjoitti:No voin kyllä sanoa sata varmasti, että yhtäkään ihmistä ei ole Suomessa otettu prosessiin ja tehty leikkauksia, koska vituttaa menkat ja haluaa enemmän palkkaa.
Ninni kirjoitti:Eli projisoit oman sisäisen maailmasi muihin, ja sen perusteella päätät kenen kokemus ansaitsee arvon.
Samalla asetut myös puolustamiesi yläpuolelle, olettamalla oman kokemuksen perusteella tietäväsi, miltä heistä tuntuu.
Saatat vahingossa joskus onnistua olemaan se viimeinen linkki, että joku saa kannatusta tai haukkuja omalle elämälleen. Melko polleaa siinä mielessä.Mä luulen, että tuo ajatus on käynyt jos ei ihan kaikkien, niin lähestulkoon kaikkien tyttöjen ja naisten päässä usean kerran elämän aikana.
Siksipä on vaarana, että keskimääräistä määrätietoisempi henkilö on valmis viemään tuntemuksensa käytäntöön, hakiessaan niille validointia. Mutta vääristä syistä, koska moni on myös päässyt niiden tuntemusten yli ja se voisi olla hänellekin mahdollista.
Ihmisiä on niin eri luonteisia ja eri lähtökohdista. Sinä et ollut valmis kehittämään rintojen poistoideaa eteenpäin, mutta entä jos olisitkin nykypäivän nuori joka näkee somesta ja muualta mallia?
TlGER kirjoitti:Mella M kirjoitti:No voin kyllä sanoa sata varmasti, että yhtäkään ihmistä ei ole Suomessa otettu prosessiin ja tehty leikkauksia, koska vituttaa menkat ja haluaa enemmän palkkaa.
Ei niin. Sitä varten on pitänyt netistä ja kavereilta opetella ne jutut, jotka sanomalla prosessin saa käyntiin. Ja sitten aikuiseksi kasvettua kaduttaa.
Mella M kirjoitti:No voin kyllä sanoa sata varmasti, että yhtäkään ihmistä ei ole Suomessa otettu prosessiin ja tehty leikkauksia, koska vituttaa menkat ja haluaa enemmän palkkaa. Sä voit toki väittää vastaan ja olla eri mieltä, mutta silti mä sanon, että tuollainen puhe on lapsellista ja osoittaa hyvin, miten osa ihmisistä ei ymmärrä millään tasolla näiden ihmisten kokemuksia tai sitä, että millaisista prosesseista on kyse.
Se, että pieni osa muuttaa mieltään, tuntuu olevan keppi, jolla sitten sinunlaiset voi lyödä joka vaiheessa. Se ei ikävä kyllä toimi, koska osa ihmisistä saattaa velloa epämääräisessä sukupuoli-identiteetissä ehkä koko elämänsä eikä välttämättä koko elämänsä aikana löydä rauhaa itsensä kanssa. On myös ihmisiä, joilla tulee aivan selkeä kuva siitä, että muutos on ollut virhe, mutta onko syy siinä, että näistä asioista puhutaan? Että logiikka on se, että vaikka selvästi suurin osa on tyytyväisiä ja onnellisia korjausten kanssa, niin ei saisi sanoa mitään eikä millään tavalla puhua näistä asioista, koska siellä on pieni osa jotka katuu?
Vieras kirjoitti:Mella M kirjoitti:No voin kyllä sanoa sata varmasti, että yhtäkään ihmistä ei ole Suomessa otettu prosessiin ja tehty leikkauksia, koska vituttaa menkat ja haluaa enemmän palkkaa. Sä voit toki väittää vastaan ja olla eri mieltä, mutta silti mä sanon, että tuollainen puhe on lapsellista ja osoittaa hyvin, miten osa ihmisistä ei ymmärrä millään tasolla näiden ihmisten kokemuksia tai sitä, että millaisista prosesseista on kyse.
Se, että pieni osa muuttaa mieltään, tuntuu olevan keppi, jolla sitten sinunlaiset voi lyödä joka vaiheessa. Se ei ikävä kyllä toimi, koska osa ihmisistä saattaa velloa epämääräisessä sukupuoli-identiteetissä ehkä koko elämänsä eikä välttämättä koko elämänsä aikana löydä rauhaa itsensä kanssa. On myös ihmisiä, joilla tulee aivan selkeä kuva siitä, että muutos on ollut virhe, mutta onko syy siinä, että näistä asioista puhutaan? Että logiikka on se, että vaikka selvästi suurin osa on tyytyväisiä ja onnellisia korjausten kanssa, niin ei saisi sanoa mitään eikä millään tavalla puhua näistä asioista, koska siellä on pieni osa jotka katuu?
Liioiteltua väittää että tässä ketään lyötiin, varsinkin sellaiselta joka dissaa muiden kokemukset. Miten edes kehtaat?
Mella M kirjoitti:Vieras kirjoitti:Mella M kirjoitti:No voin kyllä sanoa sata varmasti, että yhtäkään ihmistä ei ole Suomessa otettu prosessiin ja tehty leikkauksia, koska vituttaa menkat ja haluaa enemmän palkkaa. Sä voit toki väittää vastaan ja olla eri mieltä, mutta silti mä sanon, että tuollainen puhe on lapsellista ja osoittaa hyvin, miten osa ihmisistä ei ymmärrä millään tasolla näiden ihmisten kokemuksia tai sitä, että millaisista prosesseista on kyse.
Liioiteltua väittää että tässä ketään lyötiin, varsinkin sellaiselta joka dissaa muiden kokemukset. Miten edes kehtaat?
Kehtaan, ihan siinä missä sinäkin. Miksi en kehtaisi? Luuletko, että mun sanomisten sheimaamisella sä jotenkin saisit mut hiljaiseksi? Varmasti mä kehtaan sanoa, jos minusta keskustelu jauhaa edelleen jossain "mäkin vihasin menkkoja" tasolla.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa