Itsekin olen sekasyöjä, mutta valitsen ruokani sen mukaan, mikä vaikuttaa hyvältä, en sen mukaan, että se sisältää lihaa. Musta on vain hienoa, että vegaaniset vaihtoehdot lisääntyy.
Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Fran kirjoitti:Mua ihmetyttää se, miten uhkaavina jotkut sekasyöjät kokee vegaaniset ruoat. Jos on tylsää, niin takuuvarmaa viihdykettä löytyy, kun avaa Facebookissa julkaisun, jossa on vegaaninen resepti. Kommenttikenttä on täynnä järkyttyneitä, tuohtuneita ja suivaantuneita (yleensä ainakin kuvan perusteella keski-ikäisiä tai sitäkin vanhempia) ihmisiä jotka kertovat, mikä pyhäinhäväistys kyseinen resepti on ja miten pitää olla LIHAAMonesti väittävät myös vegaanien käyttäytyvän juuri niin kuin sattuvat itse sillä hetkellä käyttäytymään
En tosin muista törmänneeni lihaa sisältävissä resepteissä vegaanien kommentointiin...
Itsekin olen sekasyöjä, mutta valitsen ruokani sen mukaan, mikä vaikuttaa hyvältä, en sen mukaan, että se sisältää lihaa. Musta on vain hienoa, että vegaaniset vaihtoehdot lisääntyy.
Vieras kirjoitti:Olen kasvispainotteinen sekasyöjä, eikä vegaanisuus herätä mitään paloa suuntaan tai toiseen. Ehkä kuitenkin vegan-merkistä tulee hienoinen mielleyhtymä raskaasti prosessoidusta, runsaasti lisäaineistetusta, rasvaisesta ja ravinneköyhästä ruuasta silloin kun kyse on eineksistä tai puolivalmisteista. Vegaanimateriaali esim. kengissä tai tekstiileissä on taas yleensä muovia. Ei niin ympäristöystävällistä eikä kestävän kehityksen mukaista sekään.
Ninni kirjoitti:Vieras kirjoitti:Kannattaa tuoteselosteita katsoa. Usein vegaanimössöjä syytetään, mutta joku liha- tai sekaruokavalion einesruoka voi sisältää enemmän soijaa kuin vegaani edes unelmoi. Soijahan on aivan turhaan parjattu toki muutenkin, eikä siitä nyt ollut puhekaan. Mutta moni syö tietämättään pahempia vegejuttuja, kuin tosiaan vegaanit itse, vain koska siihen ruokaan on ripoteltu lihanpaloja. Se voi lopulta olla samaa tjaskaa eri purkissa. Vaikka vegaaninen ruoka olisi kuinka prosessoitua, eläinperäiset rasvat ja proteiinit lisäävät käytännössä eniten sairauksia, ei vege. Vege voittaa tutkimuksissa yleensä, jopa prosessoitu. En sano, että kannattaa juoda litra glukoosifruktoosisiirappia tai palmurasvaa, kenenkään. Nehän on niitä itseasiassa, jotka on yksiä pahiksia pros. ruuassa ja sekasyöjä ei niitä pakene, sillä että välttää vegaanisia tuotteita. Parhaiten välttää jos ei syö (ultra)prosessoitua ruokaa piste.
Fran kirjoitti:Kävinpä sivistämässä itseäni. Joskus aikoinaan keinonahan valmistuksessa on käytetty oikeaa nahkaa, mutta se on historiaa.
Nykyään "tavallisen" keinonahan ja vegaaninahan ero on se, että ensin mainittu on valmistettu muovista ja jälkimmäinen orgaanisista materiaaleista. Vegaaninen nahka siis on ekologisempaa kuin ei-vegaaninen keinonahka.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa