Ketju ihmettelyille

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Ketju ihmettelyille

ViestiKirjoittaja aunet » 17.12.2023 12:46

MellaM näin pähkäilinkin.
aunet

ViestiKirjoittaja Fran » 17.12.2023 17:36

Eihän kahvimitta siis toimi eri paahtoasteiden kanssa, koska suositus on 7 grammaa kahvinporoja vesidesiä kohti. Kevyempää kahvia ei mahdu mittaan riittävästi...
Fran

ViestiKirjoittaja msk » 17.12.2023 19:18

Meillä töissä on menossa nimikkeiden uudistus. Tittelit siis muuttuu.
Aikamoinen sota syttynyt joidenkin ihmisten keskuudessa.
Saa nähdä mihin päädytään. Mulle on aikalailla sama mikä se nimike on. Joillekin tuntuu olevan elämän ja kuoleman asia ja varsinkin se ihmetyttää että miksi tittelin pitäisi olla englanninkielinen suomessa.

Talouspuolella kaikki entiset taloussohteerit ovat nykyään nimikkeellä: Controller.
Ei kuulemma saaneet ihmisiä töihin taloussihteerinimikkeellä.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Fran » 18.12.2023 17:23

Miksi Helsingin uusi pikaratikka kolaroi jatkuvasti? Tuntuu et harva se päivä on uutisointia sen koraroinneista...
Fran

ViestiKirjoittaja smörgen » 19.12.2023 11:10

^Väittäisin, että autoilijat eivät osaa huomioida pikaratikkaa vielä riittävän hyvin. Syynä näyttäisi olevan pääsääntöisesti autoilijat (en ole lukenut kaikkia uutisia siihen liittyen, joten en voi väittää että 100 %, mutta en nähnyt yhtään uutista missä ratikka olisi syypää).
Pitäiskö lähteä jumpalle vai skumpalle
En v*ttu tiiä
smörgen

ViestiKirjoittaja Fran » 19.12.2023 11:37

Juu autoilijoista kolarit varmasti johtuu, mutta onko se ratikka niin pieni ja huomaamaton ettei sitä noteerata. Vsi tuleeko se takaviistosta niin lujaa ettei sitä näe?
Fran

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 20.12.2023 11:19

Remppa vai muutto UK. Se miten erilainen se on verrattuna jenkki- kanada- aussi ja muihin maihin.
Ne asuu siinä remontin keskellä ja usein tekeekin sitä. Se sisustussuunnittelija vaan tekee sen pläänin ja sitten lähtee, käy vaan vilkaisemassa ja kyselemässä. Sitten niillä ei ole ikinä mitään ongelmia, mitä kanada ja jenkki versioissa aina on, eli pitää vaihtaa sähköt, putket, boilerit kaikki mahdollinen "infra" ja siihen menee puolet budjetista. Ausseillakaan tosin ei koskaan ole mitään ongelmia, ne vaan rakentaa. No niitten ei tarvii miettiä mitään eristys ja lämmitys juttuja. Kaikissa muisssa versioissa se lopputulos on yllätys, UK:ssa ne näkee sen koko homman. Ja sitten ne laskee siihen muutto hommaan vielä ne muutto ja lakikulut, wtf? Ja yleensä ne vaan muuttaa alakerran keitiön ja se on siinä. Jenkkiversiossa ne haluu koko hoidon.
Iidis79

ViestiKirjoittaja aunet » 20.12.2023 20:23

En ihmettele, mutta ärsyttää tietyt sanonnat joita jokainen toimittaja tai meteorologi viljelee. Lähinnä mieleen tulee "ulkoilusää" ja "jouluihminen". Mikä hiton ulkoilusää, ulos on mentävä silloin kun ulos on mentävä. Onko vappuihminen tai pääsiäisihminen jotenkin erilainen kuin jouluihminen? Jos ihminen ei leivo pipareita ja paista kinkkua, niin hän ei ole toimittajan mielestä jouluihminen.
aunet

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 20.12.2023 21:46

Food for thought.
Siinä uusin ärsytys sanonta minkä olen tässä viimeaikoina kuullut.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Purrfect » 20.12.2023 22:12

Iidis79 kirjoitti:Food for thought.
Siinä uusin ärsytys sanonta minkä olen tässä viimeaikoina kuullut.

Mitä ihmettä tuo edes tarkoittaa, ihmettelee hän, ja samalla ei kiinnosta niin paljoa, että jaksaisin googlettaa :lol:
Purrfect

ViestiKirjoittaja TlGER » 20.12.2023 22:29

Mä aina tähän aikaan vuodesta ihmettelen, kun kaikkialla myydään kahden vuoden taskukalentereja, siis esim. nyt 23-24. Kun en ole ikinä missään nähnyt niitä niin, että kumpikin vuosi olisi ajankohtainen, vaan aina näin että yksi mennyt ja yksi tuleva. Miksi ihmeessä?
TlGER

ViestiKirjoittaja Mea » 21.12.2023 03:04

Apua, en minäkään ole kuullut enkä tiedä mitä tuo tarkoittaa! Olisiko se jotain että joku asia antaa ajattelemisen aihetta? Mutta onpa ärsyttävä tapa sanoa se!
Mea

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 21.12.2023 10:55

Joo siis tarkoittaa juurikin sitä että on ajattelemisen aihetta.

Onko noi kahden vuoden taskukalenterit niitä opiskelijoiden kalentereita mitkä siis alkavat jostain elokuusta tai syyskuusta 23 ja loppuvat elo syyskuulle 24. Eli ne kattaa syys ja kevätlukukauden ja kesän. Ja sitten uudelle syyslukukaudelle on niinkuin uusi vuosi.
Iidis79

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 21.12.2023 11:17

mä en ole koskaan ymmärtänyt opiskelijakalentereita eli just 23-24. varmasti se on jollekin looginen, mutta mulle on aina ollut loogisempi kokonainen kalenterivuosi, se alkaa tammikuusta ja päättyy joulukuuhun. yksinkertaista. elän kalenterivuotta, opiskelut ja tapahtumat sijoitetaan sinne. kerran ostin vahingossa lukuvuosikalenterin ja ei, en osannut käyttää sitä. hämmentävää kun vuosi alkoi syksystä, eikä ollut alkuvuotta tarkasteltavana. ja paperinkeräykseen se sitten meni.

en ole itse törmännyt food for thoughtiin, en ehkä käyttäisi sitä. tai no käyttäisin vaan simppelisti "something to think about seriously"
google asiasta:
What is the phrase for food for thought?
What is another word for food for thought?

something to think about
something to chew on
something to be seriously considered
mental stimulation
mental nourishment
intellectual nourishment
something to chew over
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.12.2023 11:36

Itse sanoisin, että ajattelemisen aihetta, jos muuten puhutaan suomeksi.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.12.2023 12:05

Meidän hikarilla on vuosikalenterin lisäksi lukuvuosikalenteri. Ei mahdu kaikki tarvittava muistaminen yhteennkalenteriin.
Vieras

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 21.12.2023 12:44

Vieras kirjoitti:Meidän hikarilla on vuosikalenterin lisäksi lukuvuosikalenteri. Ei mahdu kaikki tarvittava muistaminen yhteennkalenteriin.

mun pää räjähtäis :mrgreen:
olen aina ollut vähän kateellinen ihmisille, joilla on kalenterit eri asioille tai jotka tekee niitä itse, bullet journalit sun muut.
mä olen nyt ylläpitänyt koiratreenikalenteria jota hieman yritän tuunata ja sekin tuntuu siltä ettei se ole mua varten, mutta yritän skarpata :mrgreen:
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Fran » 21.12.2023 15:23

Mä en osaa käyttää minkäänlaisia fyysisiä kalentereita :? Eikä puhelimenkaan kalenteria tule käytettyä kuin päivämäärien ja viikonpäivien tarkastamiseen. Töissä unohdan autuaasti kaikki teams-palaverit ellen satu istumaan koneella, kun muistutus tulee... Kun on hallin puolella hommissa niin ei huomaa kun muut aloittaa kokouksen. Onneksi ne tietää sen, ja soittavat jos mun on tarpeellista osallistua :mrgreen:
Fran

ViestiKirjoittaja Vieras » 21.12.2023 18:55

Minullakin on vuosikalenteri, luurin kalenteria en käytä ollenkaan. Seinäkalenterissa on yhteiset muistettavat. Hikarilla on opiskelukalenterissa opiskelusuunnitelmat, kurssit, luennot, tentit, lukusuunnitelmat, tavoitteet jne, ja vuosiklenterissa kaikki muu, kuten nyt vaikkapa kolmen eri soittimen tunnit, keikat, harjoitukset kolmella vakikokoonpanolla, plus lukuisat vaihtuvat kokoonpanot, ja tietysti muut vapaa-ajan suunnitelmat. Ei taatusti soitella perään että muistathan tulla
:D
Vieras

ViestiKirjoittaja kuvatus » 23.12.2023 11:20

Ihmettelen kovasti nykysaunoja, joissa kiuas on keskellä jalkatilaa.Ennen kiukaat olivat tiukasti omassa pilttuussaan, ettei kukaan päässyt vahingossa kuumia kiviä koskemaan. Miten tuollaisissa saunoissa siivotaan lauteidenaluset? Eikö avoin, jaloissa oleva kiuas ole vaarallinen?
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.12.2023 13:06

Itse ihmettelen myös nykysaunoja. Miten ne lauteen aluset pestään sellaisessa umpirimoitetussa saunassa?
Vieras

ViestiKirjoittaja Purrfect » 23.12.2023 14:30

Ainakin joissain saunoissa lauteet saa ns. nostettua seinälle, ja nuo koristelistatkin voi avata/nostaa ylös/irroittaa. En toki tiedä onko kaikissa. Nätin näköisiä ne minusta on, muusta en osaa sanoa.
Purrfect

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.12.2023 21:54

Kuulosta kyllä helvetilliseltä toimenpiteeltä.
Toivottavasti joku jolla tuollainen sauna on, viitsii selittää
Vieras

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 23.12.2023 22:44

Ihmiset jotka sanoo, että "pitäs soitella useammin" tai "pitäs nähdä" ja sit niistä ei kuulu mitään koskaan kuitenkaan. Ne ei välttämättä edes vastaa puhelimeen jos niille soittaa. Takas tulee tyyliin tekstari että sori oli jotain soitan sulle myöhemmin, ja ne ei soita. Ja ihan turhaa suunnitella mitään tapaamista kun niillä ei ole ikinä aikaa. Nää tyypit on lähinnä keski-ikäisiä perheellisiä. Jos ei elämässä oli yhtä 20minuuttia soittaa läheiselle tai yhtä päivää käyttää läheisen tapaamiseen ... Olkoon.
Iidis79

ViestiKirjoittaja aunet » 23.12.2023 23:29

Just tuo Iidis79, soitin tuttavalle toivottaakseni hyvää joulua. Hän tekstasi että sormet kinkun rasvassa ja ei voi vastata. Mitä vtua? Tekstaa sormet rasvassa, antaapa olla hän.
aunet

ViestiKirjoittaja Vieras » 23.12.2023 23:52

Iidis79 kirjoitti:Ihmiset jotka sanoo, että "pitäs soitella useammin" tai "pitäs nähdä" ja sit niistä ei kuulu mitään koskaan kuitenkaan. Ne ei välttämättä edes vastaa puhelimeen jos niille soittaa. Takas tulee tyyliin tekstari että sori oli jotain soitan sulle myöhemmin, ja ne ei soita. Ja ihan turhaa suunnitella mitään tapaamista kun niillä ei ole ikinä aikaa. Nää tyypit on lähinnä keski-ikäisiä perheellisiä. Jos ei elämässä oli yhtä 20minuuttia soittaa läheiselle tai yhtä päivää käyttää läheisen tapaamiseen ... Olkoon.

Jo aikoja sitten oppinut että pelkkiä kohteliaisuuksia ja valkoisia valheita
Vieras

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 24.12.2023 12:33

Iidis79 kirjoitti:Ihmiset jotka sanoo, että "pitäs soitella useammin" tai "pitäs nähdä" ja sit niistä ei kuulu mitään koskaan kuitenkaan. Ne ei välttämättä edes vastaa puhelimeen jos niille soittaa. Takas tulee tyyliin tekstari että sori oli jotain soitan sulle myöhemmin, ja ne ei soita. Ja ihan turhaa suunnitella mitään tapaamista kun niillä ei ole ikinä aikaa. Nää tyypit on lähinnä keski-ikäisiä perheellisiä. Jos ei elämässä oli yhtä 20minuuttia soittaa läheiselle tai yhtä päivää käyttää läheisen tapaamiseen ... Olkoon.

mä nään punasta tälläsistä tyhjän puhujista, "nähdään joskus" "olipa kiva nähdä pitkästä aikaa, otetaan uusiks". miksi sitä lausetta ei vaan voi jättää sanomatta ja erota pelkillä heipoilla. hyväksyä, että kerran 10 vuoden aikana riittää ja sopii heidän aikatauluun.
mulle kesällä soitti veljen exä, vähän alkoholia nauttineena, ja ensinnäkin, jos mulle soitetaan kännissä, koko puhelun arvo on mulle nolla, koska en voi tietää mitä se hölisijä muistaa ja se on vaan ajan tuhlaamista. samat liirum laarumit "olis kiva nähdä", no öö, hän asuu 20min päässä, että jos nyt ei ole halunnut olla 12 vuoteen tekemisissä, kun olen tässä osoitteessa asunut, niin ei kyllä tarvitse jatkoakaan toivoa etenkään pienessä hönössä. me kuitenkin ollaan treenikentällä nähty siinä välissä, joten mahdollisuuksia olisi kuitenkin ollut, jos oikeasti haluaa olla toisen kanssa tekemisissä. sanonta "if there's a will, there's a way" pätee hyvin juuri näihin.

jos mä sanon "nähdään joskus", niin perään ehdotan jo ensiviikkoa :mrgreen: tai ylipäätään jotain sopivaa hetkeä kuukauden sisällä. ja sanon myös herkästi itse takaisin "nähdään taas"-kommentteihin, että "joo käviskö parin viikon päästä". joskus saa sovittua ja joskus siihen tulee ylimääräistä mutinaa josta sitten näkee ettei se ollutkaan tarkoitus.
Viimeksi muokannut *kiranas* päivämäärä 24.12.2023 13:14, muokattu yhteensä 3 kertaa
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Vieras » 24.12.2023 13:09

Muistan että tästä oli keskustelua pp aikanakin, ja silloin moni oli sitä mieltä että se on small talkia, ja kohteliasta käytöstä, ja että on jotenkin autistinen jos ei sitä ymmärrä.
Näin 5 v sitten serkkua ja vaimoaan sukujuhlissa. Meillä oli oikein hauskaa, ja puolisoni ehdottikin heille että olisi kiva joskus nähdä, vaikka illallisen merkeissä, niin serkkuni sanoi heti että sitä tuskin tulee tapahtumaan, että he ei ole sellaisia ihmisiä. Mielestäni tuo oli mahtavaa että sanoi suoraan sen sijaan että olisi sitten vältellyt illalliskutsuja tekosyihin vedoten ties miten kauan :D
Niin ja ei olla muuten sitten nähty viiteen vuoteen!
Vieras

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 25.12.2023 14:50

Bauhausin mainokset.... Joo.
"Tää hyvältä näyttää"
Iidis79

ViestiKirjoittaja aunet » 25.12.2023 16:13

Olkoonkin vaikka imagokysymys, niin miksi aikamiehet ja -naiset pitävät mustia aurinkolaseja sisällä, ja vieläpä talvisaikaan? Liekö unohtuneet päähän kesältä? Minusta se on on, noh, vähintään naurettavaa. Ihmettelen vaan.
aunet

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät