Onko "sukupuolettomuus" mennyt mielestäsi liiallisuuksiin?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Onko "sukupuolettomuus" mennyt mielestäsi liiallisuuksii

ViestiKirjoittaja Mea » 17.11.2023 05:24

Mella M kirjoitti:Samat ihmiset täällä vinkuu kun heille tulee paha mieli kun sanotaan asioita suoraan, mutta itse ilkkuvat ja pilkkaavat ties mitä ihmisryhmiä.

No tässäpä oikea klassinen koulu/netti/työpaikkakiusaajan kommentti. Minähän vain sanon suoraan!
Mea

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.11.2023 07:01

Ninni kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Naurettava on myös nimilaki, että tytölle ei voi antaa pojan nimeä ja päinvastoin. Mitäpäs jos nimet olisivatkin sukupuolettomia, ja jokainen saisi valita sen minkä parhaaksi katsoo. Ja jos mennään vähän aiheen vierestä, niin miksi avioliitto ei voisi olla vaikkapa kolmen, tai neljän ihmisen kanssa mahdollinen samanaikaisesti? Tai että lapsella voisi olla vaikka 4, tai miksi ei sitten vaikka määrittelemätön määrä vanhempia? Kuka näistä uudistuksista kärsisi? Eikö se ole lapsellekin parasta mitä enemmän hänellä on välittäviä aikuisia ympärillään? Ketä voisi haitata että lapsella on vaikka kolme vanhempaa ihan laillisestikin?
''

Lapsi on suojassa vanhempien älynväläyksiltä, kunnes on tarpeeksi vanha päättämään oman nimensä.
Voihan sitä ottaa aikuisena uuden nimen, jos ei ole tyytyväinen. Tosin on varmaan siinäkin joku raja?
Mietin että jos haluaisin olla joku pitkä kirosanalitania niin tulisiko siitä sanomista viranomaisten puolesta?
Googlettamallahan se selviäisi, mutta ajattelin silti ensin ihmetellä.
Varmaan hyvä jos vanhemmat on tietyt ja mikään kööri tai lössi ei voi olla yhteishuoltajia.
Vaikka siksi, että se niin ikään suojaa lasta. Pariskunnatkin jo riitelee ja eroaa, sukupuolesta viis, se jo että porukkaa on kourallinen, lisää pieleenmenon riskiä monella saralla. Se, että sitten asuu vaikka yhteisasumuksessa, ei pitäisi lasta haitata koska mitä makukammarissa tapahtuu, on eri asia. Eihän ne asiat lapselle kuulu muutenkaan. Tällä haavaa joku haaremissa eläminen voisi olla sikäli vaikea asia, tai tuo nimijuttu, että miten sitä lasta sitten kiusattaisiin koulussa jos nimi on ensinnäkin joku Star Wars-hahmo ja viisi äitiä ja isää hakee koulusta. Ei mikään laki kiellä silti olemasta välittävä aikuinen. Ja jos vanhemmat eivät siihen pysty, niin joku laki on sentään lapsenkin puolella :D

Ps, tästä varmaan joku loukkaantuu, mutta keksin verrata koiraan. Ottaisinko koiran yhteishuoltajuudessa yhden puolison, tai vaikka jonkun koirankasvattajan kanssa yhdessä, sijoitussopparit ym. VAI ottaisinko koko kylän yhteisen koiran, tai bingoporukan tai treeniporukan, tai kolmen bestiksen kanssa, koiran jonka asioista saavat kaikki yhdessä päättää laillisesti? Aivan absoluuttisesti ei oteta kavereiden kanssa yhteistä koiraa, eikä viiden puolison kanssa yhteistä.
Vaikka jokainen on vajavainen koiranomistajana, niin koiran etu on kyllä silti ensisijaisesti, että se on jonkun tietyin huoltajan nimissä.

Kummat siis ovat mielestäsi kirosanoja? Tämänhetkiset miesten vai naisten nimet?
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 17.11.2023 07:05

^^ Eli sitä ristiriitaa, kaksinaamaisuutta ja tekopyhyyttä et nähnyt tuossa? Ei se mitään, niin mä vähän ajattelinkin.

Noin yleisesti vielä tästä aiheesta, niin naisillehan on aina ollut helpompaa mennä sinne miesten maailmaan kuin toisin päin. Naiset voi lainata poikaystävän paitaa, käydä ostamasa vaatteita miesten osastolta, käydä niissä miesten vessoissa jne. Näin olen itsekin tehnyt. Miehet ei voi lainkaan yhtä helposti käydä naisten puolella ostoksilla saati mennä sinne naisten vessaan. Tai jos se tekeekin niin, niin se on välittömästi pilkan ja ivan kohteena. Asiat onneksi ovat vähän muuttumassa, mutta hitaasti. Muta silti, nekin naiset jotka käy siellä miesten vessoissa, missä vielä voi olla pisuaarit, saavat kohtauksen jos mies tulee naisten vessaan vaikka siellä istutaan kopeissa piilossa. Joo, mä ymmärrän tähän liittyvän myös turvallisuushuolia, mutta miksi sitä huolta ei ole silloin kun itse mennään sinne miesten vessaan? Ei ne kaikki miehetkään tykkää siitä, että sinne tulee naisia. Nykyään on unisex vessoja, mutta eipä niissä ole pisuaareja.
Viimeksi muokannut Mella M päivämäärä 17.11.2023 07:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Mella M

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.11.2023 07:14

Toiset lähtee erottelusta, että erotellaan ihmiset ja heidän tuotteensa toisistaan, ja toiset siitä että samankaltaistetaan, tehdään neutraaleiksi.
Mä tunnen niin paljon erilaista porukkaa, että tiedän että tämä erottelu ja korostaminen on vain pienen, mutta sitäkin äänekkäämmän porukan huutelua, ja moni sellainen kärsii nyt joka haluaisi vain elää elämäänsä rauhassa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Mella M » 17.11.2023 07:21

^ Juu, ei tätä maailmaa voi tehdä sellaiseksi, että se olis kaikille just hyvä. Mua esim. ärsyttää, että naisten lenkkarit ja ulkoilukengät on niin usein somistettu jollain pinkillä raidalla. Mä ihan tykkään pinkistä, mutta en halua, sitä joka paikkaan. Eikä noita toki kaikissa tuotteissa ole, mutta tosi usein just niissä, mitkä sopis omaan jalkaan parhaiten. Enemmän sais olla, sellaisia tuotteita, mitkä olis neutraaleja ihan kaikille.
Mella M

ViestiKirjoittaja Mea » 17.11.2023 07:26

Mella M kirjoitti:^^ Eli sitä ristiriitaa, kaksinaamaisuutta ja tekopyhyyttä et nähnyt tuossa? Ei se mitään, niin mä vähän ajattelinkin.

Ja sinä et näe kaksinaamaisuutta ja tekopyhyyttä siinä, että itse hyökkää toistuvasti jonkun päälle henkilökohtaisesti, mutta sitten ei kestä yleisluontoisia, kehenkään kohdistumattomia mielipiteitä.
Mea

ViestiKirjoittaja kuvatus » 17.11.2023 07:30

"Niin, että vain tiettyjä tuotteita saa mainostaa mutta ei sentään ihan kaikkia ettei ihmisiä ala ärsyttämään? :D"

Kyllä kaikenlainen hyvekampanjointi ärsyttää. Jos tarvitsen jonkin tavaran, menen ja ostan sen. Jos siihen on ympätty jokin ideologinen maailmanparannushehkutus tai viherpesu niin valitsen toisen merkin. Esimerkkinä esim. Finlayson. Hyvää saa tehdä, mutta on aika mautonta ja kaupallisestikin kaksiteräistä nostaa sitä etusivulle.
Viimeksi muokannut kuvatus päivämäärä 17.11.2023 09:41, muokattu yhteensä 1 kerran
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja Vieras » 17.11.2023 07:44

Mitä tuolla vuokkoset-linkissä siis on, kun ei linkki aukea ollenkaan?
Vieras

ViestiKirjoittaja Ninni » 17.11.2023 09:04

Tulikohan tää linkki tästä ketjusta, vai mistä hyppäsi katselulistalleni:
Mutta tosi mielenkiintoista kuunnella Samettiorkidean mielipiteitä https://www.youtube.com/watch?v=RIXrVoGomgA
Persujen youtubekanava, mutta haastattelu mikä haastattelu. Eniten äänessä saa olla haastateltava.
Ninni

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 17.11.2023 10:39

Vieras kirjoitti:Eihän nyt toki! Varsinkaan kun vihdoin saatiin tamponi miehillekin
https://vuokkoset.fi/oma-keho/vuokkoset-for-men-tamponi

Näin vilauksen tuosta jossain instastoorissa. Täytyy sanoa että WTF!
Ja kyllä loukkaa mua naisena tollanen.
Jokainen saa olla sitä mitä on, mutta tämä kärjistää turhaan asiaa.
Iidis79

ViestiKirjoittaja MikkoP » 17.11.2023 10:39

Mella M kirjoitti:Suihkusaippuoissakaan ei usein lue mitään paitsi silloin kun ne on erityisesti miehille, sama dödöissä. Karvaterissä taas tehdään selkeä ero naisten teriin. Ahdistaako tai loukkaako tämä jotain?

Miesten saippuassa lukee "Mäntrysuopa"

Naisten terät eroaa miesten vastaavista paitsi värillä, niin ovat kalliimpia.
Ja minustaa tuntuu kuin olisivat tylsempiä. Sen perusteella mitä noita olen joskus lainannut.
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 17.11.2023 10:53

Ei mua loukkaa miesten partaterät ja miesten suihkusaippuat. Oletan että miesten terältä vaaditaan erilaisia ominaisuuksia koska on käytössä kasvoilla ja useammin.
Itse käyn myös ostamassa miesten puolelta urheilusukkia (onneksi löytyy kokoa 38) koska naisten puolelta vastaavia EI löydy. Tykkään myös enemmän miesten suihkusaippuoista koska tykkään niistä raikkaista hajuista, en niinkään kukkais/hedelmätuoksuista. En välitä paskaakaan mitä joku kassamyyjä miettii kun ostan sellaisen tuotteen. Olen ostanut myös miesten alushousuja boksereita, koska niitäkin on joskus kiva käyttää, eivät purista mistään. Menee koti/yö käytössä.

Ja se mitä Tiger aikaisemmin kirjoitti siitä että on ollut yleisessä käsityksessä että transihmisiä nimenomaan ällöttää se oma sukupuoli niin että haluavat eroon sen tunnusomaisista asioista, kuten kuukautisista tai kikkelistä. Ja nyt joittenkin kohdalla ei olekaan näin. Hieman hämmentävää. Mutta mitäpä se mulle kuuluu. En vaan ymmärrä miksi siitä pitää koko maailmalle vouhkata.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Kissimyyr yhä vaan » 17.11.2023 11:12

Huh, en tiennytkään että joku tamponien ostaminen voi olla noin jännää ja tunnepitoista. :shock:

Meillä kun niitä on usein ostanut mies kun kauppa on hänen työmatkansa varrella, eikä se hänestä eroa vaikka vessapaperin ostamisesta (joo, kysyin :) ) Kaupan kassalla joskus työskenneellenä, niin ei olisi vähemmän voinut kiinnostaa tuleeko jokin tuote ostajalle vai hänen perheenjäsenelleen.

Jotenkin ajattelen, että ongelma on aika tekemällä tehty. Vai pitäisikö mun nyt pahastua, kun mun Tampaxit on aika neutraalissa sinisessä paketissa. Tai jonkun muun? Kenen?

Sitten neutraalia tutkimusta alkaa olla mahdotonta löytää, asia on politisoinut niin ettei tutkijat halua lausua mitään tätä poliittista oppisuuntaa vastustavaa, siitä oli hyvä juttu tässäkin ketjussa.
Kissimyyr yhä vaan

ViestiKirjoittaja MikkoP » 17.11.2023 11:17

Heh, mulla on yks kaveri jota hävettää ostaa vessapaperia :)

Kissimyyr yhä vaan kirjoitti:Jotenkin ajattelen, että ongelma on aika tekemällä tehty. Vai pitäisikö mun nyt pahastua, kun mun Tampaxit on aika neutraalissa sinisessä paketissa. Tai jonkun muun? Kenen?

Näinhän yleensä markkinat toimii. Ensin pitää luoda tarve.
MikkoP

ViestiKirjoittaja Mella M » 17.11.2023 11:41

Iidis79 kirjoitti:
Ja se mitä Tiger aikaisemmin kirjoitti siitä että on ollut yleisessä käsityksessä että transihmisiä nimenomaan ällöttää se oma sukupuoli niin että haluavat eroon sen tunnusomaisista asioista, kuten kuukautisista tai kikkelistä. Ja nyt joittenkin kohdalla ei olekaan näin. Hieman hämmentävää. Mutta mitäpä se mulle kuuluu. En vaan ymmärrä miksi siitä pitää koko maailmalle vouhkata.

Sanon tähän sen, mitä jo tässä ketjussa aiemminkin, että kun ei ole tutustunut asiaan eikä tunne sitä yhtään, niin sitten esitetään olettamuksia. Ensinnäkin isoin virhe olettamuksissa on se, että laitetaan kaikki transsi ihmiset samaan nippuun ja ajatellaan, että heillä kaikilla on samat tuntemukset. Toinen on se, ettei huomioida, että miten hiton pitkä prosessi tuo on ja miten pitkään se on sillä ihmisellä kesken. Eikä kaikki mitenkään vihaa kroppaansa tai edes niitä sukupuolielimiään.

Ja mitä sitten jos kysyntä luo uusia tuotteita? Onko se nyt siis joltakin pois ja onkohan tämä ihan oikeasti ainoa asia, minkä tarve on syntynyt markkinoille? Markkinoille tulee jatkuvasti uusia tuotteita.
Mella M

ViestiKirjoittaja kuvatus » 17.11.2023 17:02

Nonni. Vitsi vanheni ja sieti poistaa ;)
There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle. ~ Albert Einstein
kuvatus

ViestiKirjoittaja Hmm » 19.11.2023 23:10

Transmiehenä tuo Vuokkoset homma näyttäytyy melkeinpä jonain pilkkana tai meeminä. En itse olisi koskaan pystynyt sukupuoliristiriidan takia tamponeja käyttämään silloin kun olisin vielä voinut niitä "tarvita". En voisi koskaan kuvitella että joku naurettava "poikien värinen" pakkaus olisi voinut kumota mitään niistä tunteista mitä olisi herännyt kun ko. tuote olisi pitänyt tunkea... Niin ...

Eli veikkaan että tämäkin nimenomaan hyvesignalointi on lähinnä naisille jotka saattavat kokea mielihyvää kun nyt kaikki otetaan huomioon ja jeee rikotaan kapinallisesti sukupuolirooleja.

Jännästi ei muuten näy mitään "naisillakin voi olla riippuvat kivekset, täältä kiveksellisille naisille tukevia urheiluboksereita" tai "eturauhasellisten on tärkeää käydä tutkimuksissa".

Näen oikeastaan tätä vain niin päin että on synnyttäjät, menstruoijat, vaginalliset, rintaruokkijat .. Olettaisin että kysymys on siitä, miten naiset sosialisoivat ja siitä että nyt on paljon näitä "ei sukupuolellisia" jotka kuitenkin käytännössä elävät naisina aivan kaikilla osa-alueilla. Mutta heille on tärkeää olla isoissa naispuolisten porukoissa joissa yhdessä huudetaan että ei olla naisia. En voi käsittää.

Ja jos transmiehenä (kun aina en mene miehestä vieläkään, koska luusto, pituus, mittasuhteet jne) pitäisi ostaa tamponeja niin totta helvetissä ostaisin mahdollisimman normaalin pakkauksen enkä mitään miesten meemitampaxeja.
Hmm

ViestiKirjoittaja Hmm » 19.11.2023 23:18

Niin ja lisäisin vielä, että vaikka itsellä on päässä vikaa sukupuoliristiriidan osalta niin en nyt sentään muuten ole niin lumihiutale, ettenkö ole voinut tarvittaessa vaikka mökkireissulla ostaa siskolle tai äipälle mitä ikinä kuukautistuotteita listassa lukee.

Tai nykyään naisystävälle jos kaupasta pitää hommata tamponeja. Eli siltäkin osin ihan käsittämättömän vaikeaa itselle ymmärtää miten tuollainen tuote auttaa transmiestä? Eli kohdistuuko se oma dysforia ja inho muiden ajatuksiin, eikä omaan anatomiaan (tämä kieltämättä tuntuu olevan juurikin se lisääntyvä sukupuoliristiriidan muoto transyhteisössä)?

Eli rintaliivitkin tuo jatkossa sukupuolieuforiaa kunhan niissä on ralliautoja ja supermies ja bätmäni. No, kieltämättä hyvä jos tämä säästää näitä naispuolisia uusTransseja turhalta hormonihoidolta ja leikkauksilta. Paljon parempihan tuo on kaikille joka asteella kai. Ei vaan liity mitenkään siihen, mitä transmiehet ja -naiset ovat ja käyvät läpi.
Hmm

ViestiKirjoittaja Mea » 20.11.2023 06:30

^ Hyvät viestit, kiitos näkökulmasta. Ajattelinkin ettei transmiestä nyt niin ratkaisevasti tämä miestamponi lohduta. (Ja muuten, sivukommenttina, vaikka olen cis-hetero-nainen niin en itse ole ikinä voinut harkitakaan tamponia, en todellakaan tunge mitään... Niin. Hyi.)
Mea

ViestiKirjoittaja Mella M » 20.11.2023 08:47

Tästä Hmm kommentista on pakko sanoa, että sehän edustaa tosiaan yksittäisen ihmisen näkemystä eikä kaikki transmiehet koe asioita samalla tavalla. Tietenkään. Sitten tällaiseen mielipiteeseen takertuminen, ikään kuin osoituksena siitä, että "minä tiesin" on ehkä suurin harha mihin ihmiset helposti lankeaa. Saatenkaari-ihmisissä on todella erilaisia ihmisiä, vaikka helposti cis ihmiset jotenkin paketoikin heidät kaikki samaan muottiin, joskus jopa joku Seta tekee niin Yksi hyvä esimerkki on tässäkin ketjussa ollut luulo, että kaikki transihmiset kokisi pelkkää vihaa ja inhoa sitä omaa kroppaansa kohtaan. Oliskin aika vaikeaa ja oikeasti mahdotonta, että olisi joku yksi näkemys, joka edustaisi kaikkia. Ihan sama se on vaikka cis naisten kanssa. Olisi kummallista jas kammottavaa, jos jossain olisi joku ylinainen, joka päättäisi kaikki naisia koskevat asiat vain omasta näkökulmastaan, koska toki hän cis naisena tietää, että mitä naiset haluaa. Vaikka Hmm ei tunne tarvetta mies tamponeille, niin sehän tarkoittaa ihan samaa, kuin että aika moni cis nainenkaan ei tunne tarvetta tamponeille tai vaikkapa q-kupille. Tai sekin, että Hmm kokee tamponin ostamisen helpoksi, niin on aivan tosi asia, että maailmassa on paljon naisia, joille kuukautisuojien ostaminen on vaikeaa ja osa tilaa niitä pelkästään netistä, kun eivät kehtaa ostaa kaupasta. Ja suurimmalla osalla näistä naisista ei ole minkäänlaista sukupuoliristiriitaa, ei sisältä eikä ulkoa, vaan asia liittyy enemmänkin varmasti vain ylipäätään intiimituotteiden ostamisen vaikeuteen. Joillekin jopa vessapaperin ostaminen on vaikeaa. Mun kaveri, joka on apteekissa töissä, kertoi, että apteekista tilataan tosi paljon erilaisia alapäälääkkeitä (hiivalääkkeitä, vaginoosin hoitotuotteita, peräpukamavoiteet yms) nimenomaan netin kautta. Tämäkin on hyvä osoitus siitä, että ihmisissä on hyvin paljon erilaisia tyyppejä eikä kaikki toimi tai ajattele samalla tavalla.

Mua lähinnä ihmetyttää, että miksi tämä asia herättää ihmisissä niin paljon tunteita ja vastustusta. Mussa lähinnä tuntemuksia herättää se, että ihmiset jaksaa vastustaa tällaisia asioita ja vielä solvata ja pilkata ihmisiä tällaisten asioiden takia. Musta tämä on asia, missä olisi vaan niin helppo kohauttaa olkia, että "ai tämmöstäkin on, varmaan hyvä juttu, jos joku kokee tarpeelliseksi" ja jättää asia siihen. Mikä pointti on tuoda se oma inho esille näissä asioissa? Parantaako se omaa vai kenties jonkun muun hyvinvointia?

Ja mitä vielä tulee tuohon hyvesignalointiin, niin toki sitäkin on tässä maailmassa olemassa vaikka kuinka, mutta Finlayson on tästä ehkä tosi huono esimerkki, koska heillä meni reippaasti yli eikä asia liittynyt edes mitenkään heidän toimialaansa tai tuotteisiin. Nyt kuitenkin kyseessä on intiimituotteiden valmistaja, joten voisi kuvitella, että taustalla saattaa olla jopa markkinatutkimusta sen suhteen, että onko näille tuotteille kysyntää. Tuntuu, että se on tässä sivuutettu kokonaan, että näitä tuotteitahan on voitu vaikka toivoa? Olisko ne pitänyt jättää tekemättä, koska tämä häiritsee monia heistä, jotka eivät näitä tuotteita tarvi?
Mella M

ViestiKirjoittaja Mea » 20.11.2023 09:17

Tuolla logiikalla on aika vaikea keskustella mistään, koska kaikki mielipiteet edustavat yksittäisen ihmisen näkemystä.
Mea

ViestiKirjoittaja TlGER » 20.11.2023 11:58

Näitä tuotteita on varmaan toivoneet ne "tänään mä oon niinku poika, ni en voi koskea tyttöjen tamponeihin, iik" -huomionhakuiset lumihiutaleet. Jotka kasvavat ulos tuosta hömpötyksestä aikuistuessaan. Niin voihan sitä ihmetellä, että tarvitseeko kaikkiin teinien hömpötyksiin lähteä koko yhteiskunnan mukaan.
TlGER

ViestiKirjoittaja MikkoP » 20.11.2023 12:50

Jos tuote myy, niin sitten sille on kysyntää. Jos ei, niin sitten ei ole kysyntää. :D
MikkoP

ViestiKirjoittaja msk » 20.11.2023 14:46

Mua ei haittaa ihmisten sukupuolet tai sukupuolettomuus.
Olen joskus kuitenkin miettinyt että kun noita vaihtoehtoja on nykyään niin paljon niin menevätkö nuoret sekaisin siitä että mitä ovat tai eivät ole.
Kuuntelin joskus jotain videota aiheesta ja menin ihan sekaisin kun kuuntelin niiden nuorten juttuja. Tuli myös mieleen että pitääkö tosiaan lokeroida noin tarkasti.
Mutta ehkä tällaisen mummon ei enää tarvitse näistä ymmärtääkään.
Muistan teini-iässä kun rinnakkaisluokalla oli yksi Jasmin niminen tyttö joka näytti enemmän pojalta. Ei kukaan sitä ihmetellyt. Kyseessä oli ihminen joka nykyään tunnetaan nimellä Yazka Love.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6-66 » 20.11.2023 15:00

Täytyy sanoa, että nyt varmaan elän ihan omassa kuplassani, kun en tunne irl ketään aikuista, kenelle olisi jotenkin hankala ostaa alapäätuotteita (tamponeja, vessapaperia). Hyvä kupla, ei siinä mitään. Itse taisin nolostella siteiden ostoa iässä 12 v, sitten niistä tuli neutraali juttu. Vessapaperin "nolous" ei koskaan ole koskettanut.

Kiitos Hmm:lle mielipiteestä. Vahvistaa sen mitä ajattelin, että se paketti, sen nimi tai väri ei asiaa muuta suuntaan tai toiseen, kun ongelma on että mieheksi itsensä kokeva ei koe koko kuukautisia omaksi jutukseen. Tosin ei kaikki naisetkaan niistä niin hirveän innoissaan ole (nimim. viisi rautainfuusiota osin juuri menkkojen vuoksi). Mutta mielenkiintoista nähdä, millainen myyntimenestys noista tulee . :)
Kissimyyr6-66

ViestiKirjoittaja Mella M » 21.11.2023 10:24

Tämä musta kannattaa katsoa jos ja kun miesten tamponit kiinnostaa. On Vuokkosten mainos.

https://aijaa.com/XbEKuW
Mella M

ViestiKirjoittaja Ninni » 21.11.2023 17:09

Täytyy sanoa, että nyt varmaan elän ihan omassa kuplassani, kun en tunne irl ketään aikuista, kenelle olisi jotenkin hankala ostaa alapäätuotteita (tamponeja, vessapaperia).

Tästä tuli mieleen häpeämisen häpeä. Tai häpeäminen sitä, että häpeää.
Koska kuinka moni vaikka häpeäisikin, sanoo kaverille tai tuttavalle, että hävettää ostaa alapäätuotteita? Ei. Se häpeä kannetaan täysin yksin.
Ellei olla teiniporukassa, jossa vielä kaikki jaetaan.
Nykyään on ihailtavampaa se, jos ei häpeä. Olen nähnyt ihmisten leuhkivan silläkin, että ovat alasti kotonaan ja verhot auki "jos joku viitsii katsella, se on hänen ongelmansa" tms. Eli se ettei häpeä, on sankaruutta, ja jos joku häpeää alastomuutta, alapäätä tai mitää vaan, hän ei ole tämän hetken mittapuulla kovin trendikäs henkilö. Häntä voisi joku jopa moittia.

Kyllähän se on ihan normaalia. Miksi muuten naurattaisi vaikka aiheeseen liittyvä vitsi, tai sketsikohtaus, tai leffakohtaus: Esimerkki: Jim Carreyn esittämä hahmo suuttuu kassajonossa hänet ohittaneelle naiselle, ja kaappaa mikrofonin jolla kuulutetaan kaupassa. Hän kyselee isoon ääneen hiivaiseni tai jostain vaginatuotteesta, paljonko sen hinta tms. että kaikki kaupassa saisivat tietää, mitä nainen on ostamassa. Tarkoituksena nimenomaan nolostuttaa hänet ohittanut nainen, ja kostaa sillä. Miten voi nolata joku, jos asia ei voi nolottaa ketään aikuista.

Sen häpeän suurin osa vain nielaisee, ja lohduttautuu ajatuksella, että se kassamyyjä on varmaan nähnyt jo tänään sata pikkuhousunsuojapakettia, ja käyttää niitä ehkä itsekin. Koska jos et niele sitä häpeää, niin joudut seuraavaksi häpeämään verisiä housuja tai kakalta haisevaa pyllyä.

Kaikki mikä liittyy alapäähän, voi hävettää. Vessapaperin ostaminen ohjaa toiset miettimään, että olet pian vessassa. Ja jos ostaa sitä keltaista paperia vielä, mitä ei kukaan tunnusta käyttävänsä.
Ninni

ViestiKirjoittaja Umac » 21.11.2023 18:27

Ilman muuta voi hävettää, kaikki, koko elämä tai iso osa siitä. Mutta normaalia on myös hävetä, kehittyä, kasvaa, päästä häpeästä, huomata asioiden olevan hyvin tavallisia, elämään liittyviä. Kehumisen kanssa sillä ei ole mitään tekoa.
Meistä moni on ujostellut nuorena menkkatarvikkeita, ehkäisyasioita, joku varmasti wc-paperiakin. Mutta elämä opettaa, ihmiset ja itsetunto kehittyy, perhe kasvaa, eri elämänvaiheet tulevat tutuiksi jne. Kaikki eivät tietysti samoja polkuja käy ja moni kantaa ihan tavan asioista ylisukupolvista häpeää. Mutta jos se nyt jysähtää siihen wc-paperitasolle ja osto aiheuttaa ahdistusta, haluaisiko siihen jo apuakin? Luulen, en tiedä, että haluaa.
Mutta wc-paperi koskee kaikkia, noin lähes kaikkialla siellä missä wc-paperi katsotaan normaaliksi wc-toimintojen jatkeeksi ja hygieniatuotteeksi.

Anteeksi OT mut ehkä ketju on jo sitä monelta osin?
Itse Vuokkosten lanseeraamaan tuotteeseen: ei mitään ongelmaa. Minulle on ihan yhden tekevää minkäväriset pakkaukset ovat esillä ja suon mielelläni yritykselle tai yhteisölle mahdollisuuden helpottaa tai normalisoida jonkun toisen ostoa ko. tuotteen kohdalla. Asia ei loukkaa, suututa tai ihmetytä.
Vuokkoset on jo vuosia tehnyt hommia mm. kuukautishäpeän suhteen, tuossa 2021 kirjoitus ja kas, miehet mainittu tässäkin:
https://vuokkoset.fi/oma-keho/kukisteta ... a-yhdessa/
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Ninni » 21.11.2023 19:05

Mutta normaalia on myös hävetä, kehittyä, kasvaa, päästä häpeästä, huomata asioiden olevan hyvin tavallisia, elämään liittyviä. Kehumisen kanssa sillä ei ole mitään tekoa.

Saat sen kuulostamaan niin jalolta :D
Itse just ajattelin enemmänkin, että ei se ole varsinaista kehittymistä vaan sitä, miten sorsat oppii uimaan. Eli kun ei ole vaihtoehtoja, koska vielä hävettävämpää olisi laittaa aikuisena vielä joku toinen hakemaan niitä tuotteita. Eli ihmisellä ei tässä asiassa ole juurikaan vaihtoehtoa, muuta kuin päästä häpeän vaikutuksesta. Ei se siitä häpeästäkään vielä kerro, vaan siitä että pystyy siitä huolimatta niitä kuitenkin ostamaan.
Se on se minimi. Toki jalostusta tapahtuu, kun ei vaan jaksa vuosi toisensa jälkeen tuntea samaa tunnetta. Mutta onko sekään kasvamista tai kehittymistä, vai turtumista väistämättömän edessä? :D Se mikä on musta outoa, on tosiaan että miksi jotkut kehuskelee sillä häpeämättömyydellä esim. olemisella nakuna ikkunassa. Varmaan siksi, että se joka ei häpeä, on taas yhtä astetta vahvempi kun häntä ei voi häpäistäkään.
Ninni

ViestiKirjoittaja Umac » 21.11.2023 19:22

Saa oudoksua, toki. Joko sanomista tai tekemistä.
että ovat alasti kotonaan ja verhot auki

Minusta on hyvin outoa jos kotonaan ei saa olla ilkosillaan, kävellä saunaan tai suihkuun, vaihtaa vaatteita. Se ei tässä kohti ole ilkosillaan ikkunassa tanssimista, pihalla munasillaan juoksemista Mannerheimintien ruuhkassa. Ehkä siinä menee taas aidat ja seipäät.
Ihmiset käyvät yleisissä uimahalleissa, saunoissa, liikuntapaikoissa, pukeutuvat miten haluavat jne.
Koko jengi turtana ja alistuneena vain.
Juu ei :)
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät