Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
Kissimyyr6-66 kirjoitti:Onko kellään kokemusta, miten reagoivat jos ihminen on reklamoinut virheestä rekisterissä?
aunet kirjoitti:Tämäkin porsaanreikä lisäksi, kantaa ottamatta lainaus HS uutisesta:
"REKISTERÖINNIN on toivottu osaltaan edistävän koirien vastuullista kasvatus- ja myyntitoimintaa. Kukkosen mukaan koirarekisterillä saattaa olla enemminkin mahdollistava kuin ehkäisevä vaikutus pentutehtailuun. Hän esittää huolen siitä, että Ruokaviraston rekisteri mahdollistaa pentujen rekisteröimisen peräkkäisistä juoksuista. Kennelliiton omassa rekisterissä tämä on estetty.
”Jos vain haluaa tehdä rahaa pennuilla, niin joka toisen pentueen voi rekisteröidä Kennelliittoon ja joka toisen valtion koirarekisteriin.”
Miettijä kirjoitti:Jos ilmoituksen tekee netissä, pitääkö sinne luovuttaa henkilötunnus vai riittääkö se tunnistautuminen?
register kirjoitti:Ei muistaakseni esitetty kysymystä europetistä.
korteke kirjoitti:
Mulla ei ole mitään tekemistä ko. kilpailutuksen kanssa. Oma firma tai työnantaja ole myöskään osallistunut kilpailutukseen. Tietopyynnön taustalla on ihan silkka uteliaisuus ja hämmennys kustannuksista.
Olen siis tuon tietopyynnön tekijä.
pikku-haukku kirjoitti:
Näyttää olevan maksumuurin takana, voisiko joku avata mitä jutussa sanotaan?
Sopuli kirjoitti:Tsekkasin huvikseni muutaman "minun koirani on k-liiton rekisterissä ja se riittää" -huutelijan koiran tiedot Koiranetistä. Kuinka ollakaan, vain yhdellä oli omistajan tiedot edes ilmoitettu, eikä niitäkään lupaa näyttää.
Mitäköhän ihmiset luulevat oikeasti rekisterillä haettavan? Onko jaksettu edes avata ruvin infosivuja, vai riittääkö tietolähteeksi vaikka facebookin kommentit.
Luulen myös, että koko homma lähti liikkeelle väärin päin. Epätietoisuus kasvoi lumivyöryn lailla, ja sen mukana tulee pelko, jota seuraa vastarinta, vaikkei vieläkään ymmärretä mitä vastustetaan.
MJK kirjoitti:Mä mietin että mitenkähän se saadaan toimimaan, että eläinlääkärit voi (vai onko pakko? toivottavasti on) ilmoittaa koirille tehdyistä jalostamista estävistä toimenpiteistä tuonne ruokaviraston rekisteriin. Esim, jotain sierainlaajennuksia yms. Niin miten tämä toimii kun sitä ei pääse katsomaan kuin viranomaiset
Mistä vaikka uroksen omistaja tietää jos nartulle onkin tehty joku tuollainen operaatio? Sitten jos se tulee ilmi vasta kun pennut rekisteröidään ruokavirastoon niin sehän on myöhäistä jo....
eläinlääkäreillä on ilmoitusvelvollisuus ja jonkinlainen listaustoiminto tulee julkiseksi kyllä sairauksien osalta, näin aikakin yhdessä webinaarissa sanottiin.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa