PP:n viimeiset viestit?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

PP:n viimeiset viestit?

ViestiKirjoittaja Enpäs ehtinyt » 31.07.2022 19:01

Miten se PP nyt sitten sulkeutui? Ilmeisesti jokin viesti tuli, ettei uutta palstaa saa nimetä Päivän Peiliksi, oliko muuta? Sulkeutuiko yllättäen vai varoittiko Piukku ensin että än yy tee..? :D
En sitten kuitenkaan ehtinyt, vaikka koitin paikalla päivystää.
Enpäs ehtinyt

Re: PP:n viimeiset viestit?

ViestiKirjoittaja Almitra » 31.07.2022 19:09

Mun mielestä vaan hävis, se oli siinä.. Jotenkin kuvittelin, että olis ollu vielä keskiyöhön asti aikaa, mut ei ollu semmonen Tuhkimo-tarina :D
Almitra

ViestiKirjoittaja Sunset » 31.07.2022 19:12

Aika nopeasti ainakin tapahtui. Varttia aiemmin siellä jotain lueskelin, ja sitten kun päivitin sivun uudestaan, niin oli kadonnut.
Sunset

ViestiKirjoittaja Hurtta » 31.07.2022 19:20

Olin juuri vastaamassa ketjuun ja poistui siinä kirjoittaessa.
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja tee71 » 31.07.2022 19:21

Minä ehdin vastata yhteen ketjuun vielä 19.30 ja kun päivitin palstan, sitä ei enää löytynytkään.
Oli vähän yllätys, sillä minäkin kuvittelin, että aikaa olisi ollut keskiyöhön asti. Sain vielä kaivettua joitakin ketjuja esiin
ja vastaaminen onnistui edelleen 19.40, kun kokeilin mielenkiinnosta, mutta päivittäminen ei enää onnistunut.
tee71

ViestiKirjoittaja töyhtöhyyppä » 31.07.2022 19:53

Onnea uuteen aikaan matkustajanaisen toimesta. Luin loppumuisteloketjuja. Hyvin näkee tällä hetkellä täältä mikä on ollut se todellinen tosi villien aktiivien määrä peepeessä, muutamia kymmeniä. Aika marginaalinen, hyvin pieni porukka siis suhteessa lemmikillisiin. Tätä nykyä siis, peepeen hyvinä aikoina olikin vallan paljon käyttäjiä, lukijoita, kirjoittelijoita, huumoria ja virtaa. Ehkä tästä uusi nousu ja vähän erilainen palsta, kehittyvä, raikas, aika näyttää. Vanha jouti jo mennä. Oli pystykuollut pitkään. Peepee aikoinaan oli kuin twitter nykyään, nopeatempoinen, kaikenlaista kaikille, jos sun mitä ja yllättävää. Jossain välissä se muuttui jokseenkin tylsäksi oman elämäntyylin esittelyksi Keski-ikäisten toimesta keskustelujen, särmikkyyden ja hulvattomuuden sijaan. Luultavasti vain siksi että käyttäjämäärä väheni radikaalisti, useista eri syistä. Terveisin, taustailija-lukija
töyhtöhyyppä

ViestiKirjoittaja lalavi » 31.07.2022 20:01

Haluaisin sanoa noihin nimivalituksiin vaan, että yhyy. Jos joku haluaa käyttää hakusanaa Päivän peili, niin varmaan saa käyttää.
lalavi

ViestiKirjoittaja Helmi* » 31.07.2022 20:20

Tähänkin laitan kiitokset matkustajanaiselle, ja uskon että saadaan tästä hyvä palsta pikkuhiljaa rakennettua! ;)
Helmi*

ViestiKirjoittaja Mirmaid » 31.07.2022 20:31

Eihän Päivän peili tosiaan ole edes alun perin Lemmikkipalstojen juttu, https://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4iv%C3%A4n_peili.
Groove is in the heart
Mirmaid

ViestiKirjoittaja Mella M » 31.07.2022 20:33

Joo, Päivän Peili ei nyt ole mikään sellainen termi, että sen voisi jotenkin nimisuojata, sehän ei edes ole ollut mikään itsenäinen domain osoite ja käsitteenä tosiaankin huomattavasti tutumpi tuosta Ylen ohjelmasta.
Mella M

ViestiKirjoittaja Helmi* » 31.07.2022 21:15

Vähän jäi itseäni mietityttämään että miksi just nyt, ja kuitenkin aika pikaisella aikataululla, Toki aikaansa kutakin, mutta silti. No, kiva jos saadaan täällä keskustelut jatkumaan, nou hätä.
Helmi*

ViestiKirjoittaja töyhtöhyyppä » 31.07.2022 22:17

Mitä Helmi ihmetteli, samoin, ja yksi mitä en ymmärtänyt koskaan että miksi ja kuinka tuolta edesmenneeltä mestalta ei löytynyt mistään esittelyteksti, siis ylläpitäjistä, ketä ne on, mitä ne tekee, mikä on ajatus koko kaakun takana muu kuin helppo mainostulosampo, niin kauan kuin oli klikkauksia. Mutua täysin! Pahoitteluni mutta ei ikinä tullut luotettava tai erityisen rehti kuva Pääkäyttäjistä. Esimerkiksi se että sivustolla olisi ollut reilu ja reipas normaali esittely ketä tätä pitää. Ja ehkä vuonna nolla on ollu mutta ei ainakaan ehtinyt osua omiin silmiin. Ehkä oletus oli alussa pienen sisäpiirin kasvattajakerhoilu missä jokainen tuntee kunkin. Pari ylläpitäjää vaikutti suht tervepäisiltä onneksi.
Palstallahan kävi loppuaikoina lähinnä työnvieroksujia, sairauseläkeläisiä ja kaikille kärttyjä kartkareja ja melloja.
töyhtöhyyppä

ViestiKirjoittaja Mella M » 31.07.2022 22:24

töyhtöhyyppä kirjoitti:Mitä Helmi ihmetteli, samoin, ja yksi mitä en ymmärtänyt koskaan että miksi ja kuinka tuolta edesmenneeltä mestalta ei löytynyt mistään esittelyteksti, siis ylläpitäjistä, ketä ne on, mitä ne tekee, mikä on ajatus koko kaakun takana muu kuin helppo mainostulosampo, niin kauan kuin oli klikkauksia. Mutua täysin! Pahoitteluni mutta ei ikinä tullut luotettava tai erityisen rehti kuva Pääkäyttäjistä. Esimerkiksi se että sivustolla olisi ollut reilu ja reipas normaali esittely ketä tätä pitää. Ja ehkä vuonna nolla on ollu mutta ei ainakaan ehtinyt osua omiin silmiin. Ehkä oletus oli alussa pienen sisäpiirin kasvattajakerhoilu missä jokainen tuntee kunkin. Pari ylläpitäjää vaikutti suht tervepäisiltä onneksi.
Palstallahan kävi loppuaikoina lähinnä työnvieroksujia, sairauseläkeläisiä ja kaikille kärttyjä kartkareja ja melloja.

Tunnut nyt kovin katkeralta pp:tä ja meitä pp:läisiä kohtaan ja silti aivan vartavasten hakeuduit tänne meidän seuraan? :o No huvinsa kullakin. Itse vaan jotenkin ajattelin, että tämä uusi palsta on kiva juttu ja tänne tulis kaikki hyvillä mielin.
Mella M

ViestiKirjoittaja Biarritz » 31.07.2022 22:34

Tämän takia en reagoinut, kun täällä ihmeteltiin minkä takia rekkaamattomat eivät saa kirjoittaa myös sekalaista-alueelle. Koska toisaalta rekisteröidyt toivovat saavansa olla ainakin omalla alueellaan rauhassa puskista huutelulta ja nälvimiseltä - ja tämä painoi enemmän vaakakupissa kuin kaikkien tasapuolinen pääsy kaikille alueille.

Ylipäänsä rekisteröimättömien pääsyn palstalle alkuperäisenä ajatuksena oli että jos haluaa kirjoittaa vaikka itselleen herkästä aiheesta tai ei muuten halua että kirjoitus liitetään omaan nimimerkkiin. Tähän tarkoitukseenhan riittää rekisteröimättömät-aihealue.
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja töyhtöhyyppä » 31.07.2022 22:37

Voi ei, täysin päinvastoin! ennemminkin iloinen siitä että pystykuollut palsta ymmärrettiin vihdoin lopettaa kun sitä oli vain tekohengitetty, elvytystapaan, kauan. Mellan vastaus vahvisti täydellisesti edeltävän kommenttini joten kiitosta siitä. Matkustaja nainen oli yllättävä uuden foorumin perustaja. Rekisteröimätön vierailija tempaisi ja aloitti paremman paikan. Hyvin hauskaa!
töyhtöhyyppä

ViestiKirjoittaja Saranat » 31.07.2022 22:48

Siis eli tuliko sinne joku änyyteenyt, ZUP ? :D
Minä olin koko illan veneilemässä, joten ohi meni mullakin!
Mun mielestä palstan nimellä ole mitään väliä, mutta oishan pelkkä PP ollut aika kova :D
Saranat

ViestiKirjoittaja Saranat » 31.07.2022 22:52

Sitä vain vielä, että jatkan samaan tapaan kuin lemmikkipalstoilla reilut 15 vuotta, eli asiallisesti kirjoittavana, mikäli kanava pysyy auki rekisteröimättömille :)
Saranat

ViestiKirjoittaja Biarritz » 31.07.2022 23:06

^ Toistaiseksi ainakin tämä aihealue pysyy. Valitettavasti rekkaamattomien käyttöoikeuksia ei kuitenkaan näillä näkymin laajenneta muille aihealueille, koska puskista huutelu alkaa alta aikayksikön. Tässäkin tapauksessa varmaankin enemmistö(?) eli asiallisesti käyttäytyvät anonyymit kärsivät vähemmistön(?) käytöksestä.
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja töyhtöhyyppä » 31.07.2022 23:24

Kysymys, miksi rekisteröimätön peepeessä käynyt tekee palstan jonne pitää rekisteröityä. Kerrothan ylläpitäjä miksi ja tokihan voit kertoa itsestäsikin uuden palstan ylläpitäjänä, mielellään! On vaikea sitoutua eli rekisteröityä semmoseen paikkaan minkä yp on hahmoton ja kasvoton. Tai jos on, hyvä, sitten käyttäjillä kaikille alueille sama oikeus eiks vain, koska kuitenkin suurin osa haluaa kirjoittaa anonyyminä kuten itse Admin.
töyhtöhyyppä

ViestiKirjoittaja Hurtta » 31.07.2022 23:28

Ehkä koska ko.admin haluaa välttää trollaavien ääliöiden pesiytymistä uudelle foorumille?

Onnistumisprosentti on tällä hetkellä melko korkea, vain yksi toistaiseksi madellut paikalle.
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja Biarritz » 31.07.2022 23:36

töyhtöhyyppä kirjoitti:Kysymys, miksi rekisteröimätön peepeessä käynyt tekee palstan jonne pitää rekisteröityä. Kerrothan ylläpitäjä miksi ja tokihan voit kertoa itsestäsikin uuden palstan ylläpitäjänä, mielellään! On vaikea sitoutua eli rekisteröityä semmoseen paikkaan minkä yp on hahmoton ja kasvoton. Tai jos on, hyvä, sitten käyttäjillä kaikille alueille sama oikeus eiks vain, koska kuitenkin suurin osa haluaa kirjoittaa anonyyminä kuten itse Admin.

Tänne ei ole pakko rekisteröityä, anonyyminä saa kirjoittaa tässä osiossa joka tehtiin ihan vartavasten anomyymejä ajatellen. Rekisteröitymispakko muilla alueilla on jo selitetty: kun voidaan huudella puskista, menevät keskustelut liian herkästi henkilökohtaisuuksiin. Tämäkin tietysti jakoi mielipiteitä, osa ilmoitti heti ettei kiinnosta palsta jossa todennäköisesti häiriköidään ja trollaillaan jatkuvasti, osa taas olisi halunnut anonyymeille pääsyn kaikille alueille. Näiden kahden väliin oli vedettävä linja ja tehtävä kompromissi. Helpompaa sekin olisi useamman moden kesken, mutta kun ketään ei ole toistaiseksi ilmoittautunut, niin yksin olen muokkauksia toistaiseksi tehnyt.

Yritin muuten alussa muuttaa adminstrator-nimimerkkiä "ylläpitäjäksi", ei ainakaan silloin onnistunut. Voin kernaasti kyllä laittaa sen tilalle varsinaisen nimimerkinkin, huomenna sen näkee löydänkö ko. asetuksen.
Biarritz
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mea » 01.08.2022 03:16

Kaikki pisteet ja papukaijamerkki matkustajanaiselle! Aivan mahtavaa että saatiin uusi, tuore palsta heti. Kannatan ehdottomasti tätä rekisteröintijakoa.
Mea

ViestiKirjoittaja Umac » 01.08.2022 03:21

Kurkkasin klo 18 aikaan viimeisen kerran ja nyt aamusta kaikki on pois, poistin sen myös koneen suosikeista. Tavallaan haikeaa mutta ehdottomasti kallistun enemmän tämän palstan nousuun, mahdollisuuksiin ja lisättyihin juttuihin, ihan foorumi-pohjan vaihtuessa.
Kuten esikatselu, tämmöinen typottaja ku olen niin jospa muiden silmiä ei särkisi niin paljon kirotusvihreetkään jatkossa...
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja msk » 01.08.2022 05:26

Olen myös ehdottomasti sillä kannalla että rekisteröitymättömille vain yksi osio.
Jos olisin itse tämän perustanut, niin rekisteröitymättömille ei edes näkyisi kuin tuo yksi osio.
Miksi "ulkopuolisten" pitäisi nähdä mitä täällä kirjoitellaan? En keksi mitään hyvää syytä.
Muuta kuin sen että pystyvät sitten siellä omassa osiossaan halutessaan nälvimään niitä rekisteröityjen kirjoituksia.
Ihan turhaa.

Mutta pystyn kyllä elämään tämänkin kanssa :mrgreen:

Voisiko ehkä ajatella että rekisteröityneille olisi sitten yksi osio joka ei näy kuin heille? Eli ei pysty muut lukemaan?
Vaihtoehtojahan on paljon, samoin kuin mielipiteitä näistä kuka pystyy minnekin kirjoittamaan ja mitä lukemaan :)

Ihmisillä on myös kovin erilaisia "tarpeita" keskustelupalstalle.
Tuskin koskaan tulee olemaan sellaista paikkaa jossa kaikkien toiveet täyttyisivät. Aika mahdotonta.

PP oli aikoinaan ihan hulvaton paikka, siellä oli paljon hauskoja juttuja, kuvia, kertomuksia ja huumoria.
Ihmiset kirjoittelivat hauskoista sattumuksista ja niille naurettiin yhdessä. Tunnelma oli ikävä kyllä kaukana siitä missä oltiin kun kaikki loppui.
Mitä tapahtui?
On helppo syyttää palstan "keski-ikäisiä" että ovat vaan niin tylsiä.
Omalla kohdalla (nyt jo mummoikäisenä) ainakin van kyllästyin siihen jostain salaa hiipineeseen ikävään ilmapiiriin ja varsinkin tiettyjen rekisteröitymättömien jatkuvaan ketjujen pilaamiseen ikävillä kommenteillaan ja riidan haastamisella.
Koko paikka muutui jotenkin ankeaksi. Eikä tehnyt mieli juurikaan enää kamalasti kirjoitella.
Ei ollut enää hauskaa käydä lueskelemassa juttuja kun oli ihan liikaa vittuilua, riitelyä, nimittelyä jne.
En minä ainakaan mitenkään nauti sellaisten juttujen lukemisesta eikä se ole asia jota keskustelupalstalta haen.

Jotenkin kuitenkin sitä kai koukuttui tuohon muutaman vuosikymmenen aikana, että vaikka useinkin ajatteli että nyt riittää, miksi tuhlaan aikaani tällaiseen paskaan niin aina sitä jossain vaiheessa vaan huomasi että jaaha, taas käyn Lemmikkipalstoilla, varsinkin PP:ssä.

Muokattu: keskustelupasta -> keskustelupalsta
Viimeksi muokannut msk päivämäärä 01.08.2022 06:41, muokattu yhteensä 1 kerran
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Dacrest » 01.08.2022 06:29

töyhtöhyyppä kirjoitti:Kysymys, miksi rekisteröimätön peepeessä käynyt tekee palstan jonne pitää rekisteröityä. Kerrothan ylläpitäjä miksi ja tokihan voit kertoa itsestäsikin uuden palstan ylläpitäjänä, mielellään! On vaikea sitoutua eli rekisteröityä semmoseen paikkaan minkä yp on hahmoton ja kasvoton. Tai jos on, hyvä, sitten käyttäjillä kaikille alueille sama oikeus eiks vain, koska kuitenkin suurin osa haluaa kirjoittaa anonyyminä kuten itse Admin.

Admin on anonyymi vain rekisteröitymättömille ja ymmärrän miksi.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja ennihanoo » 01.08.2022 06:58

Miksi "ulkopuolisten" pitäisi nähdä mitä täällä kirjoitellaan? En keksi mitään hyvää syytä.
Muuta kuin sen että pystyvät sitten siellä omassa osiossaan halutessaan nälvimään niitä rekisteröityjen kirjoituksia.
Ihan turhaa."

17 vuotta lemmikkipalstoilla pyörineenä, en kyllä koe olevani mikään "ulkopuolinen", että ehkä siksi?
Olen nähnyt niin paljon nälvimistä nimimerkillä kirjoittajienkin puolelta, että onkohan vika ollut moderoinnissa jos läpi on päässyt nälvimistä?
Myös minua on nälvitty kirjoituksistani, ja ihan tapana saattoi vakkarilla olla että odottelee milloin joku laittaa jonkun viestin, ja salamana kommentoimaan siihen heti jotain ikävää. Eikö tätä sitten näe se jota vakkarit eivät nälvi? Että every man for herself, ja muiden nälvimistä ei edes noteerata mitenkään?
En tykkää jos tästä palstasta tulee sellainen jossa yksi ihminen päättää ja määrää mitä missä ja miten muut saavat kirjoittaa, ja loppuporukka peesaa.

"Voisiko ehkä ajatella että rekisteröityneille olisi sitten yksi osio joka ei näy kuin heille? Eli ei pysty muut lukemaan?"

Tämä on jo perin erikoista, että ei edes saisi näkyä itselle, vaikka mikään pakko ei ole käydä lukemassa viestejä :D

Rekisteröimätön kun voi ihan jopa perustaa korvaajan edelliselle palstalle, kuten tässäkin kävi.

Ja kyllä, opettelen vielä lainaamaan ja käyttämään hymiöitä ::D
ennihanoo

ViestiKirjoittaja msk » 01.08.2022 07:26

Kuten sanoin, mielipiteitä on ihan taatusti tässäkin asiassa monia erilaisia eikä sellaista ratkaisua olekaan joka olisi ihan jokaiselle mieleinen :)

Kyseessähän onkin nimenomaan muutaman rekisteröitymättömän perseily ja se nyt sitten ikäänkuin kaatuu kaikkien rekisteröitymättömien niskaan.
Ihan varmasti suurin osa rekisteröitymättömistä on kirjoitellut asiallisesti. Ja kyllä myös rekisteröityneet osaavat tietenkin kirjoittaa asiattomasti, ei kai kukaan muuta edes kuvittele. Nimettömänä "puskien suojasta" on vaan paljon helpompi yrittää olla mahdollisimman ilkeä ja loukkaava jos sellaiseen pyrkii.

Eiköhän tässä nimenomaan yritetä keskustella ja löytää mahdollisimman hyvä kompromissi, jokainen saa kertoa omia tuntemuksiaan.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja ennihanoo » 01.08.2022 07:33

Näin toivomme!
Tämä alusta on minulle ihan uusi, onkohan tässä jotenkin helpompi ilmiantaa asiaton viesti kuin edellisellä alustalla?
ennihanoo

ViestiKirjoittaja On tämä » 01.08.2022 08:07

Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Sekä rekkaamattomat että rekisteröidyt osaavat niitä törkeyksiä ja ns "käyvät päälle". Kaikki eivät tokikaan, mutta melko tasaisesti molemmista porukoista näitä löytyi. Itse entisenä vakkarina ja mega-addiktina sen ainakin huomaa. Vaikka itse kirjoitin ihan asiallisen mielipiteen, saattoi joku vakkareista "hyökätä" ja melko törkein sanoin. Monesti teki mieli laittaakin oma nimimerkki näkyviin, koska olin täysin varma että moni noista hyökkäyksistä olisi jäänyt tekemättä, jos olisivat tienneet kenen kanssa keskustelevat. Olisi toisaalta ollut myös mielenkiintoista nähdä se reaktio, jonka se olisi hyökkääjässä aiheuttanut.
Kun joillain tuntuu unohtuvan se että se rekkaamaton voikin olla ihan tuttu ihminen, ihan jopa oma läheinen. Ei se niin mene, että kaikki jotka eivät kirjoita nimimerkillä, olisivat jotenkin törkeitä ja pahoja ihmisiä. Ihan samoja ja samanlaisia me ollaan, omine mielipiteinemme. Eikä sen mielipiteen pitäisi muuttua typeräksi vain sen takia, että sen kirjoittaa rekisteröimätön (tai rekisteröitynyt, joka nyt vaan ei kirjoita omalla nikillään).
On tämä

ViestiKirjoittaja Mella M » 01.08.2022 08:28

Mä olen ollut palstoilla, tällä samanlaisella alustalla, missä on ollut mahdollista kirjoittaa vain rekisteröityneenä. Itse asiassa PP oli varmaan ainoa palsta missä rekisteröitymistä ei vaadittu, siis niistä palstoista missä itse olen ollut. Töyhtöhyyppä väitti, että rekisteröimättömyys on somen nykyaikaa, mutta ei se kyllä niin ole. Monet lehdet ottivat esim. muutama vuosi sitten rekisteröitymisen pakolliseksi jne. Rekisteröityminen ei ole tällä palstalla iso juttu. Kenenkään ei tarvitse hyväksyä sitä eikä omista tiedoista tarvitse antaa kuin sähköpostiosoite. Toki ymmärrän, jos on jotain stalkkaajia jostakin, mutta sitten vain pitää olla tarkka mitä itsestään kertoo jos ei halua paljastua samaksi. Aika paljon voi osallistua keskusteluihin ilman, että kertoo kuitenkaan henk koht asioitaan.
Mella M

Seuraava

Paluu Rekisteröimättömät