Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
msk kirjoitti:Jos mä jäisin jostain syystä nyt työttömäksi niin en taatusti enää saisi mistään töitä. Ei mua kukaan palkkaisi. 60 vuotias monisairas ja sydänvikainen ihminen. Vaikka olen ihan työkuntoinen kuitenkin.
Olisihan se sitten ihanaa kun työttömyysturvan saamista olisi vaikeutettu/vähennetty niin että emme tulisi toimeen.
Siinä sitten tämäkin työtön saisi ansionsa mukaan. Niinkö?
On olemassa tahallaan työttömiä joille ei kelpaa mikään. Heidät pitäisi saada ruotuun. En tiedä miten.
Mutta sitten on olemassa myös sellaisia työttömiä jotka menisivät kyllä töihin jos jonnekin kelpaisivat. Heitä tullaan nyt sitten mahdollisesti rankaisemaan samalla tavalla.
Kaikkia työttömiä ei vaan voi niputtaa samaan kasaan.
Toivottavasti saan/pystyn olemaan töissä eläkeikään saakka.
Rekrytoin joskus hyvään kokoaikaiseen työhön, ja hakijoissa oli useampi nuori mies, joka ihan suoraan sanoi, että jos saisi työn, se haittaisi metsästystä. Minusta se tarkoitti ihan suoraan, että älkää valitko minua. Ja veronmaksajat sitten rahoittaa tämän metsästysharrastuksen.
Ninni kirjoitti:Tämä saattaa olla mun oma teoria, mutta olen sen huomannut käytännössäkin, kaikilla elämänalueilla. Mutta eriävät mielipiteet on varmaan yhtä hyviä. Esimerkkejä: Aina kun olen hakenut töitä, on lennosta vaihtaminen ollut helpompaa, kuin täydestä työttömyydestä pyrkäisy.
Aina kun olen ostanut lemmikkiä, on koiria mulle tullut ovista ja ikkunoista, niitä tulee jopa sattumalta kun kaverin kaveri joutuu luopumaan ja minulle soitettiinkin, ja hups. Jos mulla on valmiiksi vähintään 1 koira. Koirattomana koiran hakeminen on sitä, että on tosiasiallinen vaara jäädä koko ajan ilman koiraa, ja loppupeleissä sitä soittelee kasvattajille ja huomaa että oma äänikin on jo pienempi. Ei ole kaikupohjaa, joka tulee siitä että karauttaa kerran päivässä että POJAT SYÖMÄÄN .![]()
Täydestä, vuosia kestäneestä sinkkuudesta parisuhteeseen? Alusta lähtien, tuntematta ketään, lähteä yksin treffeille tinderin kautta? Ei ihan niin helppoa, kuin suoraan suhteesta toiseen loikkaaminen. kaveripiirin kanssa liikkuessa löytää vahingossa kumppanin, tai jonkin tilaisuuden tai työn kautta. Mutta siis kotoa suoraan? Ei ole kovin helppoa. Ei ainakaan, jos etsii jotain normaalia, eikä niitä "liian hyvää ollakseen totta"-juttuja.
Entäs työttömänä yksinäisenä sairaana..ja vaikka mitä heikentäviä tekijöitä omaavana.
Siksi mun mielestä kaikkea harrastusta, puuhastelua, kaikkea aivan tuottamatontakin toimintaa pitäisi tukea sen takia, että jokaisen pitäisi olla jossakin mukana. Että pysyy toiminnassa. Vihaan sitä, että kaikki huomio kiinnittyy suorittamiseen: Montako lappua lähetit, oletko reipas poika/tyttö. Sitten ei saa jotain bussikorttia tai lakkautetaan se lähellä oleva joku kokoontumispaikka, virkkauskerho tai mikä nyt sattuukaan olemaan.
Kaikkiin näihin esimerkkeihin löytyy joku, joka sanoo että kyllä hän vaan, lähti oli ensin vähän aikaa siinä koronaeristyksessä ja sairaslomalla ja yks kaks päätti lähteä töihin, kun vaan tarpeeksi lähettelee hakemuksia. Mutta niinhän meitä on koko ajan erilaisia. Vaikea varmaan kuvitella sitä toisen tilannetta, jos on itsellä joku kiveltä toiselle loikkiminen käynnissä. Eikä se työtönkään voi toisaalta sanoa, että "helppohan sinun on koska sulla on tuota ja tätä ja asut hienolla alueella". Koska tavallaan ei se helppoa ole koskaan, kenellekään. Mutta sama yrittämisen määrä voi johtaa erilaiseen lopputulokseen, eri ihmisellä.
Mea kirjoitti:Toki minun puolestani jokainen saa metsästää ja harrastaa ja sylkeä kattoon tai ihan mitä mieli tekee, kunhan tekee sen _omalla kustannuksellaan_.
Ninni kirjoitti:Työn saatuaan ihmisarvo mystisesti nousee joidenkin silmissä. Kannattaa luopua arvostelevista asenteista, koska ne joutuu kohdistamaan itseensä ja on tosi vaikea rakentaa itsetunto työttömäksi jäätyään, jos on ensin koko ikänsä ajatellut että pahin asia ihmisessä ja ihmiselle on olla ilman työtä.
Tai työssä ollessaan fantasioida kotona kattoon räkimisestä tai siitä miten mukava olisi olla ikuisella lomalla: Hyh hyh, jos sellaista kehtaa ajatella, millainen työtön susta voi tulla?
Mea kirjoitti:^^
Niin että ihmisen kaikki vaihtoehdot ovat työttömyystuki tai lähikaupan ryöstäminen? Mitään muuta ei tule mieleen? Ai niin, mutta sehän ei olisi kivaa ja olisi vaivalloistakin.Ninni kirjoitti:Työn saatuaan ihmisarvo mystisesti nousee joidenkin silmissä. Kannattaa luopua arvostelevista asenteista, koska ne joutuu kohdistamaan itseensä ja on tosi vaikea rakentaa itsetunto työttömäksi jäätyään, jos on ensin koko ikänsä ajatellut että pahin asia ihmisessä ja ihmiselle on olla ilman työtä.
Tai työssä ollessaan fantasioida kotona kattoon räkimisestä tai siitä miten mukava olisi olla ikuisella lomalla: Hyh hyh, jos sellaista kehtaa ajatella, millainen työtön susta voi tulla?
Tähän ei varmaan pitäisi vastata kun ei näissä avautumisissa ole päätä eikä häntää eikä mikään mene perille. Mutta olkoon nyt viimeisen kerran. KUKAAN ei ole sanonut että työllisyys tai työttömyys liittysi mitenkään ihmisarvoon tai itsetuntoon.
Tai antaa olla, en jaksa toistaa itseäni.
Ninni kirjoitti:Rekrytoin joskus hyvään kokoaikaiseen työhön, ja hakijoissa oli useampi nuori mies, joka ihan suoraan sanoi, että jos saisi työn, se haittaisi metsästystä. Minusta se tarkoitti ihan suoraan, että älkää valitko minua. Ja veronmaksajat sitten rahoittaa tämän metsästysharrastuksen.
Miten tuosta kalskahtaa jotenkin, että sulle vaan on mennyt joku tokaisemaan vitsillä tuon, ja otit sen niin tosissasi että poskien iho tutajaa kauhistuksesta. Tai ei ole halunnut sitä työtä sillä hetkellä, ja tiennyt että on toinen paikka tiedossa mutta työkkäriä pitää siihen asti miellyttää.(jos olet tosiaan varma siitä sävystä). Yksi tapa myös sanoa astetta söpömmin, että olen sellainen reipas joka harrastaa metsästystä.
Kuvaan sopisi, jos kyseessä on nuori mies, ehkä ei ole osannut "lukea huonetta" ja ilmapiiriä siten, että olisi tiennyt kaikkien mainituksi tulleiden asioiden jäävän ikuisesti jonkun läsnäolijan mielen kirjastoon vakavana asiana.
Ei fiksuimmasta päästä varmaan hänkään siinä tilanteessa, mutta mietipä ihan oikeasti: Jollei hän metsästä niitä eläimiä paljain käsin alasti ryömimällä, ja kyseessä jotkin kotihiiret tai hyönteiset, niin metsästysharrastus ja siihen liittyvät välineet ovat jotakuinkin reilunhintaisia. Metsästys vaatii metsästyskortit, lupia, autoilua, aseita, patruunoita, jatkuvaa rientämistä.
Viikonloppuharrastuksena varmasti menee laiskemmallakin, ja siihen voi olla jopa köyhempänäkin hetkellisesti varaa, jos kaikki välineet ja vaatetus on hankittu, ja paikkoja niin että voi vain istua telttatuolissa ja odotella että saalis suunnilleen tipahtaa syliin. Mutta jos metsästys on oikeasti jollekin kokopäiväistä (tai pitempiaikaista hommaa), ainakin hän sitten todennäköisesti myös tietää mitä on työnteko, eikä ole laiska varsinaisesti. Hänen ruokansa ei myöskään ole sikäli ilmaista, koska menepä katsomaan mitä kaupassa maksaa metsästysvarusteet ym. Jossain varmaan on töissä ollut ja tulee olemaan. Toimeentulotuella metsästämään? En tiedä onnistuuko.
Riippuu tosiaan metsästääkö sitten mitä ja missä, ja millä.
Duoda, minä olin siellä paikalla, ja miehiä oli monta. Ei se mikään vitsi ollut, vaan ihan selkeä vinkki, että älkää nyt samperi valitko minua, on parempaakin tekemistä kun työt. Ja ihan vapaasti mun puolesta metsästelkööt kun se kerran on niin terveellistäkin, mutta älköön sitten eläkö työttömyyskorvauksella.
Ninni kirjoitti:Työn saatuaan ihmisarvo mystisesti nousee joidenkin silmissä. Kannattaa luopua arvostelevista asenteista, koska ne joutuu kohdistamaan itseensä ja on tosi vaikea rakentaa itsetunto työttömäksi jäätyään, jos on ensin koko ikänsä ajatellut että pahin asia ihmisessä ja ihmiselle on olla ilman työtä.
Vieras kirjoitti:Oli niitä laiskottelevia työnvieroksujia Suomessa sitten kuinka paljon tai vähän tahansa, se on pientä verrattuna siihen, että tänne on vyörynyt ja vyöryy jatkossakin Afrikan ja lähi-idän suunnilta massoittain porukkaa, jotka elävät valtion piikkiin, sukupolvesta toiseen.
Iidis79 kirjoitti:Jossain vaiheessa ihmisellä tulee seinä vastaan henkisesti, kun jatkuvasti kuulee että "valitettavasti valinta ei kohdistunut sinuun", "oli paljon hyviä hakijoita, mutta emme nyt valinneet sinua". Se on kuin peruskoulussa, kun tulee viimeisenä "valittuna" joukkueeseen. Tai ei edes valittuna, on se viimeinen joka jomman kumman joukkueen on otettava. On hylkiö. Se menee ihon alle. Ja kohta siihen uskoo itsekin ja sanoo "olkoon, en mä teidän kanssa haluaiskaan olla".
Ninni kirjoitti:Kaupassa: Jos olet ostohousut jalassa, sua palvellaan ja sulle hymyillään. Mutta menepä jonnekin alekoria penkomaan, ja kysymään onko tarjouslenkkareita.
Kyllä myyjä vilkuilee, olisiko jossain parempi asiakas, ja hädin tuskin saat palvelua.
Jos vaatetus on risa, hyvä ettei heitetä ulos.
Hain kerran asuntoa työttömänä, jotta olisin voinut muuttaa eri paikkakunnalle. Sain niin tylyä palvelua, että ääni meni heti kellossa kun kuuli sen hetkiset tulot, ja tulonlähteet se asunnon välittäjä. Kaupungin asuntoja vieläpä. Sanoi että heillä on täällä etusijalla ne, jotka on tulossa töihin.
Minäkin etsin viimeksi asuntoa työttömänä, juurikin kaupungin vaihdoksen takia, ja sain toisen, josta olin kiinnostunut (onneksi, kun se eka ei olisikaan ollut yhtä hyvä). Ja oli yksityiseltä, hinnakkaita keskustakämppiä, jos nyt sillä on jotain merkitystä. Mutta minä olinkin itsevarma ja sanavalmis, enkä mitenkään lakki kourassa varovasti kysellyt.
TlGER kirjoitti:JOS jossain kohdellaan kuin ilmaa, se johtuu omasta asenteesta, siitä, että itse kokee itsensä jotenkin vähempiarvoiseksi ja sitä myöten kulkee jotenkin seiniä pitkin "anteeksi että olen olemassa" -asenteella, silloin ei tule huomatuksi vaikka olisi linnan juhliin pukeutunut. Kyllä ne myyjätkin varsin hyvin tietää, että se hevosenlannalta haiseva verkkareissa kulkeva heppu voi olla miljonääri, ihan siinä missä se lainarahalla guccia ja vuittonia päälleen kiskaissut voi olla täysin pa renkaanpotkija. Itsekin tunnen henkilön, joka kulkee aina koirankusetusrytkyissä, mutta voisi varallisuutensa puolesta mennä koska tahansa ostamaan mersun käteisellä.
Minäkin etsin viimeksi asuntoa työttömänä, juurikin kaupungin vaihdoksen takia, ja sain toisen, josta olin kiinnostunut (onneksi, kun se eka ei olisikaan ollut yhtä hyvä). Ja oli yksityiseltä, hinnakkaita keskustakämppiä, jos nyt sillä on jotain merkitystä. Mutta minä olinkin itsevarma ja sanavalmis, enkä mitenkään lakki kourassa varovasti kysellyt.
TlGER kirjoitti:Mä olen asioinut aika paljon mutaisissa koirarytkyissä (ja usein ne koiratkin mukana) niin stockalla kuin vaikka missä muuallakin, eikä ole IKINÄ kukaan ollut naama norsunveellä, ihan normaalia palvelua on saanut. Tästä oli vuosia sitten vanhan pp:n aikoinakin keskustelua, enkä tunnistanut ilmiötä silloinkaan, kuuluu osastoon sketsisarjat/akuankka. Joten jos joku on saanut huonoa palvelua muussa kuin minkkiturkissa, niin todennäköisesti juuri sillä hetkellä, siltä myyjältä olisi saanut huonoa palvelua se minkkiturkkileidikin tai ylipäätään kuka tahansa, joka olisi paikalle osunut.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa