Koirahyökkäykset

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Koirahyökkäykset

ViestiKirjoittaja Umac » 19.10.2023 12:49

^Komppaan.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 19.10.2023 13:01

^Muuttaisi tän maan rajojen ULKOpuolelle. Kiitos ja tervemenoa.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja msk » 19.10.2023 13:23

Aivan uskomaton tyyppi.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja aunet » 20.10.2023 07:13

Äsken katoin Perjantaidokkarin areenasta, joka koski Lopezia. En tiijä mitä pitäs ajatella. Kapinointi sääntöjä vastaanhan tuossa on syynä, ja lapsena "äiti lyönyt", niin oikeuttaa kapinoinnin. Kovin idyllisen kuvan elämästä Suomessa saa, jos katsoo paljain jaloin metsässä koiran kanssa kirmailut. Ei oikein sovi kaupunkialueen elämään. Ja se pelon lietsomisen kieltäminen ärsyttää sekä se, miten hän jopa naurahtelee Suomen säännöille. En minäkään niistä tykkää, kaikkien koirien pitäisi saada elää vapaana, kaikkialla.

Ja Kaupin rata-alueella, joka siis vinttikoirien kilpailu- ja harjoituspaikka, jos joku ei tiennyt, ei saa pitää missään vaiheessa mitään koiria irti. Poikkeus tietenkin juoksusuoritus, joka kestää kokonaisuudessaan alle minuutin, ja suorituksen jälkeen koira on välittömästi kytkettävä. Voin vaan kuvitella, mitä tapahtuisi, jos esimerkiksi harjoitustilanteessa Nalakoira syöksyisi jonkun koulutusvaiheessa olevan pennun kimppuun. Laukaiseehan sellainen tilanne koirassa kuin koirassa saalistusvietin.
aunet

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 20.10.2023 10:09

mäkin kattelin perjantai-dokkarin.
alussa hän kertoo ymmärtävänsä muita ihmisiä ja aiheuttamaansa pahennusta, ja melkein samaan hengenvetoon hän kertoo olevansa kapinallinen "jos jotain kielletään niin hän tekee sen". mihin se ymmärrys siinä vaiheessa katoaa, kun kuitenkin kerrotaan, että on ollut senteistä kiinni ettei koira menetä silmäänsä. hän sanoo kaupin radalla "ettei ymmärrä suomeksi olevia kylttejä" - niin siis naurunasiahan tää välinpitämättömyys joo onkin.
lopussa hän sanoo, että koiraa aiotaan kouluttaa erityiskouluttajan avulla, no mutta.. periaatteessa kiva, mutta koirankoulutushan on 90% sen omistajan kouluttamista kuitenkin. ja hän antaa ymmärtää, että liikkuu jatkossa muiden näkymättömissä, edelleen kiva ajatus, mutta en ihan usko, että se toteutuu ainakaan suoraan asuinympäristössä.

ainut fiksu anti koko dokkarissa oli kasvattajan kommentit, respectit niille! ja seanin haastattelu muutoin oli onnistunut kyllä.

mä veikkaan, että david ei oikeasti opi pitämään koiraansa kiinni, ennen kuin hänen koiralleen käy huonosti toisen toimesta. eikä välttämättä sittenkään. hän on niin kapinahenkinen, ja se ylläpitää kuitenkin sitä välinpitämättömyyttä.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Umac » 20.10.2023 12:35

Katsoin myös dokkarin.
Koirassa ja kasvattajassa ei ole vikaa ja Sean teki hyvän haastiksen.
Mies hakekoot suuntaa "kapinoilleen" esim. ammattiavun kautta.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja Mea » 20.10.2023 12:42

"jos jotain kielletään niin hän tekee sen"

En kestä katsoa dokkaria, mutta tuo lausahdus riittääkin. Onko enää lapsellisempaa asennetta.
Mea

ViestiKirjoittaja Rigge » 20.10.2023 12:54

Mullakin tulee asia liian iholle katsoakseni dokkarin. Olen liian raivoissani tuosta asenteesta, joka ei korjaannu edes vastapuolille aiheutettujen vahinkojen, korvausvelvollisuuden, sakkojen ja julkisuuden myötä.
Rigge

ViestiKirjoittaja Mella M » 20.10.2023 13:33

Mäkin nyt katsoin tuon dokkarin, se on reilu 10 minuutin pätkä. Tuossa dokkarissa hänessä on jopa vähän nöyryyttäkin lopussa. Koirahan varmasti elää ihanteellista elämää, mutta mä mietin, että kun tämä tyyppi ihailee alkuperäiskansojen elintapoja, niin miksi hän asuu koiransa kanssa kaupungissa. Ja nyt vielä on mahdollisesti muuttamassa Helsinkiin. Tottahan se on, mitä hänkin sanoi, että moni pitää koiriaan irti metsissä ja noilla ulkoilureiteilläkin vaikka ei saisi eikä koirat ole aina hallinnassakaan. Mun käsitys kuitenkin on, ettei tämä koira ole oikeastaan koskaan kiinni, liikutaan missä hyvänsä. Enkä mäkään noilla ulkoilureiteillä hyvällä katso irti olevia koiria. Mun omaan edelliseen koiraan kävi vastaavanlaisella alueella irti oleva kaukkari kiinni.
Mella M

ViestiKirjoittaja Ninni » 20.10.2023 14:12

Näkee hyvin tuossa tapauksessa mitä tapahtuu, jos on ideologia edellä, mutta ei taitoja.

Koira joka olisi niin hyvin koulutettu että sitä pystyy pitämään irti ns. missä vaan,
niin sehän ei edes huomaisi onko sillä remmi välillä kaulassa vai ei.
Kouluttaa koira pennusta asti olemaan vapaana ja laittaa sille remmi kaulaan heti, kun sillä ei enää ole mitään väliä. Koira tulee eka käskystä luo, ei ole tottunut vastaantulijoiden kanssa pelleilemään, pitää ihmistä arvossa.

Pikkupentu taapertaa hitaasti, ja sen perään on helppo lähteä ja tehdä selväksi, ettei lähdetä kenenkään luo.
Jos koira osoittautuu aikuisena liian dominoivaksi koulutus on silti auttanut niin, ettei sillä ole mikään tulenpalava "vapaudenkaipuu" ja se on ihan sama kytkeä. Koska se ei ole kuitenkaan 100% varma tottelemaan. Liikuntaa sitten vähän paremmin aidatulla alueella, tai pyörällä tms.

Itse kannatan vapautta, mutta olen tosiaan huomannut että tosi vapaus on sitä, että järjestää asiansa ja opettaa elukkansa niin, ettei oikeastaan kaipaa mitään lisää, eikä tarvitse vaatia muilta suvaitsevaisuutta.
Ninni

ViestiKirjoittaja msk » 20.10.2023 14:42

Se koira on käynyt toisten koirien päälle.
Pitäisi olla itsestään selvää että tuollainen koira pidetään kytkettynä.
Mä pidän koiriani (olen aina pitänyt, eli yli 40 vuotta) metsässä vapaana.
Niille on koulutettu hyvä luoksetulo ja otan ne aina kiinni jos tulee ihmisiä/koiria/mitä tahansa vastaan.
JOS joku koiristani kävisi toiseen koiraan kiinni, niin tämä yksilö ei olisi enää ikinä vapaana. Ei todellakaan.

Tuon Nalan omistajan asenne on todella raivostuttava.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Mea » 21.10.2023 11:50

Tuntuu että tyyppi provosoi ja ärsyttää jotenkin huvikseen. Tietää että tulee voimakas reaktio ja nauttii siitä vaan.

Itsellänikin oli teininä eli lapsena joissain asioissa tuollainen asenne. Esimerkiksi liikuntatunnilla oli tosi hauskaa pilata muiden pesäpallopeli. Opettaja pakotti kentälle, mutta ei voinut pakottaa ottamaan palloa kiinni. Sillä konstin sai "kaverit" raivoamaan hulluna, kun katselin pallon menoa ja laadusta hitaasti perään. Mitä lujempaa huusivat, sen hauskempaa minulla oli.

Ihan samanlainen asenne, mutta todellakin kasvoin siitä pois.
Mea

ViestiKirjoittaja Avokaado » 21.10.2023 13:31

Onhan tuo Nalan omistaja erikoinen tyyppi. Hän on aikeissa muuttaa Helsinkiin. Siellä pääsee koiran kanssa Rajasaareen ja siellä saa koirat olla irti. Jostain tuollaista luin. Mutta ei kai Rajasaareen kukaan tolkullinen omistaja toisten koirien päälle käyvää koiraa vie.
Avokaado

ViestiKirjoittaja msk » 21.10.2023 15:54

No mutta eihän tuo omistaja tolkullinen olekaan.
Saa nähdä minkalainen haloo syntyy jos Nala käy Rajasaaressa/Helsingissä yleensä myös muiden koirien päälle.
Lähistöllä asuvat varmaan odottavat innolla Nalan muuttoa omille kulmilleen.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Avokaado » 21.10.2023 18:21

Oli tuo tyyppi Nalansa kanssa ihan missä vaan, niin pitäisi hänet nyt jotenkin "kuriin" saada, ennen kuin jotain ihan kauheata tapahtuu.
Avokaado

ViestiKirjoittaja msk » 22.10.2023 08:12

Juuri näin.
Epäilen kuitenkin että touhu jatkuu. Ei tuollainen ihminen halua muuttua.
Ja varsinkin kun tuo on nyt jatkunut noin kauan niin ei miehen ylpeys enää anna periksi "nöyrtyä" ja alkaa toimimaan niinkuin on KÄSKETTY.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Avokaado » 22.10.2023 10:45

Taitaa homma jatkua, kun ei ole käytöstään muuttanut koiransa irtipidon kanssa. Ihmettelen vaan, kun tyyppi ei tajua, ettei hän voi sooloilla ihan miten itse haluaa. Perästä kuuluu, miten tämä tapaus etenee....
Avokaado

ViestiKirjoittaja aunet » 22.10.2023 14:08

Harmi vaan kun koira on hieno, ja hyvin lunkisti käyttäytyi tv-studiossa lotkauttamatta korvaakaan. Toivottavasti kukaan ei tee koiralle pahaa omistajan pöljyyden takia.
aunet

ViestiKirjoittaja Umac » 22.10.2023 15:10

Mulla on katsomatta se varsinainen Perjantai-ohjelma, näin siitä vain viimeisen minuutin tjsp. En tiedä miten se David siinä studiossa selitti asiaansa.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 22.10.2023 17:40

Umac kirjoitti:Mulla on katsomatta se varsinainen Perjantai-ohjelma, näin siitä vain viimeisen minuutin tjsp. En tiedä miten se David siinä studiossa selitti asiaansa.

hän yritti oikeuttaa irtipitoa kuitenkin. kertoi, että liikkuu puoleltaöin ulkona, vaikka studiossa oli henkilö, joka oli nalaan törmännyt ja david oli silloin kauempana koirastaan. sean ojensi davidille remmin studiossa.
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Umac » 23.10.2023 03:17

^Okei. Huoh :roll: .
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja pikku-haukku » 26.10.2023 08:28

Katsoin ohjelman ja vaikutti kyllä jokseenkin oudolta tyypiltä :roll: Enkä tajua, miksi kuvittelee että "hänellä on oikeus tehdä niinkuin huvittaa" ..
Ei ole tärkeätä kuinka vanha olet, vaan kuinka olet vanha
- Marie Dressler
pikku-haukku

ViestiKirjoittaja Umac » 29.10.2023 04:25

Maikkarin sivulta, kaksi päivää sitten uutisoitu: Hurjistunut Rölli yritti raadella Edi-koiran hengiltä kesken metsälenkin – isäntä päätyi painimaan rottweileruroksensa kanssa
https://tinyurl.com/39nptsx5 (lyhensin linkin)

Rölli-koiran omistajat tiesivät koiransa aggressiiviseksi. Koiran isäntä kertoi oikeudessa, ettei hänelle silti tullut mieleenkään, että Rölli voisi tehdä tällaista.

Edi-koiran emäntä muistutti oikeudessa, että tapaus oli kuudes kahden vuoden sisällä, jossa saman omistajaparin koirat olivat olleet osallisina.
(boldaus minun)
Tuota tuota. Miten tyhmiä siis nämä omistajat ovat??

Pahoittelut, jos on toistoa. En itse muista lukeneeni tästä aiemmin.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 29.10.2023 05:47

^ no niinpä!
mä lukasin tuon pari päivää sitten ja jotenkin ihmettelen vaan miten villaisella omistajat sitä käytöstä on painaneet, jo näin monta kertaa! aina löytyy selitys. jos koira edes kertaakaan hyökkää, sitten sitä käyttää ulkona sellainen jolta se koira ei pääse irti, koskaan enää. ja joskus myös ihmettelen, miten isojen koirien omistajat ei koiraansa hallitse. kerran jouduin palauttamaan omistajalle autosta karkaavan amerikanbulldogin (60kg) sain kiinni ja vaikka se rempoi niin hallitsin sen hyvin (edettiin autolle, en menettänyt tasapainoa ja koira oli lyhyellä remmillä) ja palautin omistajalle, sitten se koira veikin omistajaa kuin litran mittaa perässään. ei se sen enempää remponut kuin mullakaan mutta silti omistajalla oli vaikeuksia oikeasti hallita koiraansa (vaikka koira oli lyhyellä remmillä). varmasti jotenkin me kroppaamme käytettiin eritavalla, mutta toi oli aivan kamalaa katsottavaa.

itse tilasin huvikseni taskuun koirasuihkeen, seuraava meitä päin tuleva saa sitten naamalleen sitä. jotenkin olen skeptinen.. tai varmasti harmiton (iholle tuleva räyhääjä) koira reagoi, mutta riittääkö se pysäyttämään adrenaliineissä olevaa aggressiivista koiraa. en tiedä, mutta kannan mukanani. tässäkin kylässä tuntuu ihmisiltä vähän väliä pääsevän koiria karkuun.
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja msk » 29.10.2023 07:32

Luin myös tuon. Omistajat ovat ihan ääliöitä.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Darre » 30.10.2023 13:13

Miten oikeasti voi olla noin tyhmiä omistajia? :?
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 30.10.2023 14:40

*kiranas* kirjoitti:itse tilasin huvikseni taskuun koirasuihkeen, seuraava meitä päin tuleva saa sitten naamalleen sitä. jotenkin olen skeptinen.. tai varmasti harmiton (iholle tuleva räyhääjä) koira reagoi, mutta riittääkö se pysäyttämään adrenaliineissä olevaa aggressiivista koiraa. en tiedä, mutta kannan mukanani. tässäkin kylässä tuntuu ihmisiltä vähän väliä pääsevän koiria karkuun.

koeponnistin tuon suihkeen, siis ihan vaan kun ohje sanoi, ei ollut tilannetta. hmm. ekana tuli mieleen sitruunapanta ja ajaisiko pieni spraydödö saman asian? oletin, että suihkaus tulisi isommalla paineella. tuoksua tuossa on siten, että taskusta kun sen otti kotona niin sieltä vielä tuli hajuvana kyllä. edelleen olen skeptinen tuon toimivuudesta. jos jollain on kokemusta niin saa tulla kertomaan.
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Umac » 30.10.2023 17:33

Nyt en varmaksi tiedä mikä suihke sulla ja mikä suihke kaverilla oli mutta seurakoirarotuinenan irtokoira kääntyi kannoillaan kun sai suihkeesta.
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 30.10.2023 17:46

Umac kirjoitti:Nyt en varmaksi tiedä mikä suihke sulla ja mikä suihke kaverilla oli mutta seurakoirarotuinenan irtokoira kääntyi kannoillaan kun sai suihkeesta.

onko enää muita olemassa kuin koiraturva? jossain vaiheessa tais olla pari valmistajaa markkinoilla jos en väärin muista.
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja MJK » 30.10.2023 17:49

Mä oon karkottanut turvasuihkeella ainakin yhden suomenpystärin joka oli melko vakuuttavan näköisesti tulossa oman urokseni kimppuun, sitten yhden sheltin (oli lähinnä räksyttämistä mutta omani olisi ottanut kiinni jos olisi tullut iholle). Äitini on käyttänyt toimivasti myös muutaman kerran, en nyt muista mitä koiria olivat.

Meilläkään ei ole kokemusta mistään taistelukoiratyyppisestä tai vastaavasta ärheämmästä tapauksesta mutta on kiva että pystyy edes jotain tekemään jos näin käy. Muutenhan sitä on melko kädetön jos ei satu jotain isoa keppiä olemaan juuri hollilla.

Mulla siis tämä: https://www.turvakerroin.com/
MJK

EdellinenSeuraava

Paluu Rekisteröimättömät