Siperianhusky vai alaskanmalamuutti?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Siperianhusky vai alaskanmalamuutti?

ViestiKirjoittaja Vieras » 20.10.2023 10:28

Molemmat kiinnostaa tulevaisuutta ajatellen, huskyista hieman kokemusta, mutta alaskanmalamuuttia olen tavannut vain satunnaisesti. Onko näissä mitään isompia eroja? Olisi hienoa kuulla kokemuksia kokeneemmilta, kiitos :)
Vieras

Re: Siperianhusky vai alaskanmalamuutti?

ViestiKirjoittaja msk » 20.10.2023 15:33

Tutuilla on molempia, harrastusvaljakoissa ja yhdellä ihan yritystoiminnassa.
Mitä niitä olen nähnyt niin olen saanut vaikutelman että huskyt ovat koirasosiaalisempia kuin malamuutit.
Malamuutit ovat suurempia ja niillä on voimaa enemmän ja ovat kai aika yleisesti vieraskoira-aggressiivisia.
Kaikki nuo tuntemani koirat asuvat pääasiallisesti ulkona tarhoissa, ja tosiaan niiden kanssa harrastetaan valjakkotouhuja joko harrastusmielessä tai ihan työnä.
Hienoja rotuja molemmat mutta olen jättänyt hankkimatta kun ei ole tarjota rodunomaista toimintaa.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

Re: Siperianhusky vai alaskanmalamuutti?

ViestiKirjoittaja aunet » 20.10.2023 16:21

Sammoo sanon msk:n kanssa, kumpikin rotu kaipaa lajinsa mukaista työtä ollakseen tyytyväinen, mutta malamuutti erittäin itseriittoinen ja tietoinen verrattuna huskyyn. Ei ole itsellä ollut kumpaakaan, mutta erittäin läheltä seurannut kumpaakin rotua. Malamuutti nähdäkseni myös omasta reviivistään tarkka. Ja toki voimakas kun puolustaa.
aunet

Paluu Rekisteröimättömät