Viestien laittaminen toiselle yöaikaan

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Viestien laittaminen toiselle yöaikaan

ViestiKirjoittaja Vieras » 08.10.2023 18:30

Sähköpostit saa äänettömälle...
Vieras

ViestiKirjoittaja Valkosipulisilakka » 09.10.2023 07:26

Puhelimen saa yöllä äänettömälle. Itse voin lähettää jonkun pitkän sähköpostin yöllä siksi, että päivällä en ehkä ehdi keskittyä sellaisen naputtelemiseen.

Yleensä vähän ihmettelen niitä ihmisiä, jotka vastaavat puhelimen ja sitten raivoavat, että mitä sinä nyt soitit, olin juuri suihkussa. Jos itselleni ei sovi vastaaminen, niin en sitten vastaa. Joko jätän pirinän huomiotta tai sitten jopa laitan puhelimen äänettömälle.
Valkosipulisilakka

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6-66 » 09.10.2023 08:42

En ole ajatellut, että sp pitäisi lähettää vain päivisin, tekstarit ja soitot sitten ihmisen mukaan. Sp:a nyt tulee vaikka mistä (yhdistykset, mainokset jne).
Kissimyyr6-66

ViestiKirjoittaja Ninni » 09.10.2023 09:36

Mun mielestä nämä "puhelimen saa äänettömälle" - mieltä olevat ovat hieman itsekeskeisellä asenteella liikkeellä.

Tai että viestin tai postin vastaanottajan vastuulla olisi kaikki.

Sähköpostin voi kirjoittaa yöllä, mutta lähettää vasta päivällä.
Tärkeät asiat, jotka on hyvä saada ensimmäisenä tietoon aamulla, voi laittaa yöllä, tai laittaa yöllä se sähköpostin ajastus lähtemään aamulla.

Itse tosiaan en koko ajan tarkistele esim. puhelinta, ja usein se jää laittamatta äänettömälle vahingossa.
Äkkiä oppii, kun muutaman kerran heräilee, mutta en menisi ihan niin pitkälle, että voi rimputella ja näpytellä varsinkaan turhia asioita kenelle tahansa, ja milloin tahansa.
Sähköposti alkaa jotenkin menettää myös suosiotaan, olen huomannut. Ei varsinkaan liiku mitään ketjukirjeitä ja vitsihuumoriviestejä, mitä ennen vanhaan oli.
Sähköposti monella tulee korvista ulos työn tai muun kautta, joten olen alkanut välttää sähköpostia ylipäätään. Tuntuu, että se todella joitakin häiritsee.
Toisilla on myös digi-ajan adhd tai joku, ja se kun näkee että merkki on puhelimessa, niin kiusaus lukea ja suorastaan vaikeus olla lukematta sitä heti* on suuri.
On tarpeetonta kiusata ketään millään tarpeettomalla pa*kalla, järjettömiin kellonaikoihin, vain siksi että "ainahan sen voi jättää lukematta".

* korjasin, tulipa ensin hassu lause .
Ninni

ViestiKirjoittaja MikkoP » 09.10.2023 15:35

Mul on vähän ongelmana se ku joskus pitää olla hälytykset päällä ja joskus ei, niin aina ne sitten menee ristiin.
Sen kyllä muistaa silloin kun joku intialainen on vastaavasti unohtanut aikaeron ja pistää 4 aamulla "Dear Mikko" -viestiä. Ja luonnollisesti joka lause omana viestinään :D

Ja sitten kun puhelimessa on kätevästi se herätys, ni sillä se on tuossa aika liki.

Mutta joo. Tämä on siis mun ihan oma ongelma.
Vasenkätisten Kansanrintama
MikkoP

ViestiKirjoittaja Luftis » 07.12.2023 16:51

Mä synnyin lankapuhelin aikaan.
Silloin oli suht yleistä, että jos puhelin soi 21 jälkeen soittajalla oli melkoisen varmasti hätä.
Tämä on jäänyt itsellä käyttöön, en mielelläni soita 21 jälkeen, tekstariakin harkitsen.
Jos mulle joku soittaa 21 jälkeen on soittajalla hätä tai muutenvaan häiriköi (toisin sanoen kännissä ja tylsääääää) riippuu tietysti kuka soittaa että kumpi kyseessä.
Sähköpostia laitan kelloon katsomatta, ne asiat on yleensä sellaisia etteivät vaadi reagointia heti vaan niihin voi palata myöhemmin.

Tosin mä oon elänyt peruspalikan kanssa keväästä ja olen todennut etten mitään älyhärpäkettä tarvitsekkaan.
Nettiä joskus kaipailen puhelimeen siltikin, mutta harvoin tulee tilanteita että sitä oikeasti tarvitsee ja että jokin asia on saatava sillä sekunnilla tietää netistä, ettei voi odottaa tietokoneen äärelle pääsyä.

Älyhärpäkkeissä vaan tahtoo olla järjestään se vika, että niissä on liikaa ominaisuuksia joilla ei tee mitään ja ne tarpeelliset ominaisuudet ei vaan toimi niinkuin tykkäisin.
Luftis

ViestiKirjoittaja M.Z » 12.12.2023 00:49

Minulla on puhelin päällä ja äänet päällä tyyliin aina. Se on älykännykkä, mutta en ole opetellut soittajaryhmiä yms. sillä minulle tuo on puhelin. Jos minulla on asiaa, pääsääntöisesti soitan. Tekstarin voin laittaa jos asialla ei ole kiire ja epäilen että toinen saattaa olla omissa hommissaan tai vaikkapa jo nukkua, mutta en oikeasti ymmärrä miksi jotkut haluavat käydä keskustelut näpyttelemällä viestejä, kun yleensä asia hoituisi paljon helpommin ja nopeammin vain soittamalla.

Puhelin on yöpöydällä, koska se toimii myös herätyskellona. Vastaan puhelimeen jos se soi ja tilanne sallii vastaamisen, ihan sama onko naapuri, lapsi vai puhelinmyyjä. Siitä puhelinmyyjästä pääsee eroon jos kuuntelee mitä sillä on tarjolla ja kertoo sitten kiinnostaako vaiko ei. Sitten asia on selvä ja ei tarvitse niiden yrittää hetken päästä taas uudelleen tavoitella. Tässä lienee syy miksei minulle puhelinmyyjät soittele riesaksi asti, tai sitten minun kriteereilläni se 1-2 puhelua kuukaudessa ei ole mikään iso riesa.

Ja alkuperäiseen aiheeseen. Normaalisti katson soveliaaksi soittaa klo 9-21 välillä. Vieraammille ihmisille tuo takaraja on kyllä jo klo 18 kieppeillä. Sitten on ne poikkeukset. Auton hajotessa aamulla kesken työmatkan soitin kyllä jo 7:30 lähellä asuvalle isälleni ja kysyin saisinko tuoda sen vielä jossainmäärin ajokuntoisen mutta hajoavan auton heidän pihaansa ja olisiko mahdollista lainata heiltä autoa että pääsisi työpaikalle, mutta normaalioloissa en kyllä ihan noin aikaisin soittaisi.
Tekstiviestejä ja sähköposteja lähetän kyllä ihan surutta noiden "soittoaikojen" ulkopuolellakin. Tekstareissa rajoitan kyllä yöaikaan lähetettäviä viestejä, mutta oletuksena on ettei yksittäinen piippaus nyt niin paljon häiritse. Sähköpostin osalta en edes osaa ajatella että sähköposti voisi häiritä. Juu, on minullakin puhelimessa sähkoposti, koska älykännykkä sen vaatii, mutta ei siihen sähköpostiin tule viestejä. Minulle sähköposti on jotain mitä luetaan tietokoneelta, joten en kerta kaikkiaan osaa ajatella että yöllä lähetetty sähköposti voisi häiritä kenenkään unta. Jos pitää tietokonettaan makuuhuoneessa ja päällä myös yöllä ja ilmoitusääniä niin kovalla että niihin herää, niin...
M.Z

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät