Parhaat heijastimet ja valot pimeyteen

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Parhaat heijastimet ja valot pimeyteen

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.10.2023 18:41

Mitkä olette havainneet hyviksi?
Vieras

Re: Parhaat heijastimet ja valot pimeyteen

ViestiKirjoittaja Dacrest » 03.10.2023 19:06

Koirilla on heijastinliivit ja vilkkupannat.
Liiveinä käytän Hurttaa, Rukkaa tms joissa on kunnon heijastimet. Marketin vitosen liivit ei kovin hyvin näy.
Vilkkupantoja on vuosien varrella ollut kaikenlaisia ja -hintaisia. Hinta ei aina korreloi laadun kanssa. Nyt on ollut jo pari vuotta Puuilon 7 euron ladattavat ledipannat ja edelleen pelittävät.
...tai ainakin Rantanplan
Dacrest
Oman elämänsä RinTinTin

ViestiKirjoittaja Lago » 03.10.2023 20:30

Omillani pidän tällaisia hihnoissa, on kestäneet hyvin ja ajattelen että hihnassa heijastin ainakin näkyy suht moneen suuntaan: https://www.tikkerperi.fi/fi/tuote/1591 ... 104445af8c

Valopantoina Leuchtiet, kertaalleen tässä reilun 10v on joutunut uusimaan, eli ihan tyytyväinen olen ollut, mutta ei ole ikuisia kuitenkaan. Orbiloc-valoja myös ollut mutta tuntui että paristot ei kestä ja yksikin meni itsekseen pois päältä kun koira piehtaroi tms - eivätkä toki näy niin hyvin joka suuntaan kuin leuchtiet. Lidlin Led Light-up dog collar löytyy myös satunnaisessa käytössä eikä siitä ole vielä ainakaan tullut esiin vikoja.
Lago

ViestiKirjoittaja Umac » 04.10.2023 03:04

Koiralla Hurtan valjaat, niissä integroituna ompeleet sekä leveät heijastinosat. Valjaiden hartiapalaan saa näppärästi euron kaksi maksavan valon kiinni ja pois, niitä meillä roikkuu eteisen naulassa useampi. Flexin koteloon on liimattu vahvat heijastimet.
Ihmisillä otsalamppu ja heijastinhenkselit tai -liivi.

Liikaahan ei voi näkyä, kun on pimeää ja sateista.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja *kiranas* » 04.10.2023 04:26

mun koirilla on huonosti näkyneet kallit leuhtiet, käsiheijastimetkaulassa sun muun mihin olen rahani haaskannut. nyt pari vuotta olen mennyt tokannilaatuisilla pyöränvaloseteillä (keväällä 5e/2 settiä= 4 valoa). helppo kiinnittää ja irrottaa jos tarvitsee vaihtaa. tosin hamsrtasin keväällä noita settejä :mrgreen: eli koira kulkee pyöränvaloilla ja tarvittaessa halpisotsalamppu kaulassa roikkumassa ja työvalo (pienen nokialaisen kännykän kokoinen) itsellä. itse käytän päässäni otsalamppua vaan jos on pakko, työvalon saa vaatteeseen niin hyvin kiinni että sillä olen 3 vuotta mennyt. näkee mennä metsässä ja kadulla.

pikaisella googlaamisella kumpaakaan ei enää löytynyt.
työvalo on bergin ja vähän tän tyyppinen kuin tässä linkissä oleva berg, ladattava.
pyöränvalo on pyöreä, nappimainen ja painettava. halpisotsalamppu on aaa-paristoilla toimiva ja ajaa asiansa kyllä kaulassa. turhan herkkä valopainike siinä on ja jos panta osuu siihen niin se saattaa sammua, mutta siksi noi pyörävalot on sitten pannassa vielä loistamassa.

pyöränvalokiinnitys on silikonilenkillä ympäri pyöräytettävä, joten jos koira piehtaroi niin saattaa irrota. just viime viikolla löysin metsästä oman kadonneen pyörävalon, kun joku oli sen oksalle nostanut. ja valo edelleen toimi, kun paristot vaihtoi. itse en jaksa ladattavien kanssa puljata, koska mulle on helpompaa, että saan virran heti vaihdettua ja aina on ladattavien laitteiden akun kesto alkanut hiipumaan, joten haaskaan rahani sitten ennemmin paristoihin. toki oma työvalo ja otsalamppu on ladattavia ja yllättävän hyvänä on työvalo pysynyt. otsalampun akun kesto taitaa olla enää max. 2h luokkaa, enkä ainakaan nyt halua 100e uuteen akkuun sijoittaa. ehkä sitten ostan kokonaan uuden otsalampun, kun koen tarpeelliseksi.
❤ somewhere between hello and goodbye,
there was so much love ❤
*kiranas*

ViestiKirjoittaja Vieras » 04.10.2023 05:40

^Mulla on hakusessa just noita silikonilenkillä kiinnitettäviä valoja, mutta ei mistään löydy kaupoista enää, vaikka tätä ennen on löytynyt joka paikasta :(
Vieras

ViestiKirjoittaja Umac » 04.10.2023 06:13

Joo meilläkin noita silikonijuttuja, ympyröin ne tuosta kuvasta. Niitä saanut Lidlistä.
Kuva

Kuvan nappasin säkkipimeässä tuulikaapissa, näkyy noi heijastinompeleet kauttaaltaan valjaiden osalta. En saa alennuksia eli ei ole yhteystyössä kenenkään kanssa.
Paksuturkkisilla toki eri ongelmat näkyvyyksien suhteen.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja msk » 04.10.2023 09:32

En muista mitkä heijastinliivit omilla on, ehkä Rukka. Näkyvät tosi hyvin. Pepillä ja Millillä on Peten koiratarvikeesta tilaamani jotkut. Kyllä nekin näkyvät.
Miehellä ja mulla on heijastinliivit, ihan sellaiset perus. Nekin näkyvät hyvin.
Pihalla kun ovat koirat pimeällä niin on ihen sellaiset halpisvalopannat. Näkyvät hyvin ja ovat ladattavat.
Lisäksi miehellä on joku tehokas otsalamppu jos tulee ihan pimeässä liikkuessa valontarve.
Metsään ei mennä pimeällä ja täällä on meidän "talviremmilenkkireitit" lähes kaikki valaistu.

Koirien hihnoissa on SuomenTM:n heijastinteippiä muutamassa kohdassa ympäri. Näkyy sekin.
You don´t have a soul.
You are a Soul,
you have a body.

C.S Lewis
msk
Ketomummo

ViestiKirjoittaja Qppa » 04.10.2023 11:58

Liiveissä ja pannoissa luotan omiin tekeleisiini, heijastinta on kaikkialla ja sit vielä vähän lisää.
Päiväsetuppina liivivaljaat ja orbilocit. Oikeesti pimeällä liivivaljaat ja Leuchtiet, joihin vielä noille puuhkatukkaisille tein kirkkaasta muovista tuommoiset tuubit, että näkyy varmasti. Täältä tosiaan lähimmille katuvaloille on sen 10 km, eli sitten kun on pimeää, on pimeää.

Kuva

Kuva

Ja itsellä tietty työvaateosastolta löytyvä huomiotakki aina pimeällä niskassa. Meitä ei voi pimeällä missata. :mrgreen:
Qppa

Paluu Rekisteröimättömät