Paljonko kerrot täysin tuntemattomalle ihmiselle itsestäsi?

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Paljonko kerrot täysin tuntemattomalle ihmiselle itsestä

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 02.10.2023 17:31

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009894851.html
Tää vauva kaappausjuttu.
Iltiksen tiedon mukaan kaappaaja oli somessa ehdottanut yhteistä kävelyä jossa sitten kaappaaja oli tuoreen äidin pahoinpidellyt ja vienyt vauvan.
Tietämättä sen enempää koko tapauksesta, mulle ei tulis ensimmäisenä mieleenkään lähteä tapaamaan ketään tuntematonta jos olisin just synnyttänyt. Kyllä silloin pysytään perheen parissa. En halua enkä tarkoita syyllistää uhria, mutta haluaisin tietää miksi? Hyvä että jutulla oli kuitenkin onnellinen loppu, eikä vauvalle tapahtunut mitään.
Ja mikä ajaa nuoren naisen kaappaamaan vauvan? Muistan jonkun tapauksen myös missä nuoret tytöt (teini-ikäiset?) ottivat jonkun pienemmän lapsen mukaansa kauppakeskuksessa.

Ei pidä olla liian sinisilmäinen. Mieluiten aina pieni epäilys vieraita kohtaan, kunnes todistavat olevansa luottamuksen arvoisia.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Mella M » 02.10.2023 17:46

Et halua syyllistää mutta kuitenkin syyllistit ja ilman, että tunnet millään tavalla tapausta tai sitä, että miten tämä tapaaminen on saanut alkunsa.
Minäkään en tunne tapausta, mutta, on aivan yleistä, että pienten lasten/vauvojen vanhemmat ja varsinkin äidit ryhmäytyvät jo odotusaikana. Voihan olla mahdollista, että tässä on oltu jossakin samassa Face ryhmässä jo esim. pidemmän aikaa. Tämä kaappaaja on saattanut esittää raskaana olevaa ja esittänyt, että olisi kiva jutella tarkemmin vaikka synnytyskokemuksista, koska häntä pelottaa jne. Tämä tuore äiti on sitten ajatellut, että mikä ettei, julkisilla paikoilla tapaamiseen ei nyt yleensä liity mitään riskiä eikä varsinkaan ns. noissa ympyröissä ja naisten kesken. Lapsen isä on saattanut olla töissä ja äiti on kaivannut juttukaveria tms. Ja mitä tuohon perhepiiriin tulee, niin voi nyt vittu oikeasti! Todella moni tuore äiti kärsii yksinäisyydestä, koska ystävät ja tuttavat kuvittelee, ettei äiti kaipaa seuraa, kun se haluaa olla vain lapsen kanssa että ei nyt viitsi häiritä ja soitella ja ehdottaa tapaamista.

Mäkään en tunne tapausta, mutta ei nyt ihan ekana ole tullut mieleen alkaa keulimaan, että kuinka nyt itse en ainakaan sitä, tätä tota. Tämä tapaus on niin outo, yllättävä ja harvinainen, että varmasti tällainen riski ei olisi tullut edes IIdikselle mieleen.

Ja jos nyt mietitään vaikka koirapiirejä, niin on myös hyvin yleistä, että ihmiset käyvät vaikka jossain puistossa tms. jos joku haluaa tutustua rotuun. Itsekin olen käynyt tämän koirani kanssa edellisessä asuinpaikassa, kun joku naapurustosta (minulle aiemmin täysin tuntematon tyyppi) halusi tutustua havannankoiraan. Eipä tullut mieleenkään, että se voisi olla joku koirankaappaajan juoni.
Mella M

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 02.10.2023 19:14

Tapaus vaan ihmetyttää niin paljon kun ei todellakaan ole yleistä. Joo ei varmaan ois voinut osannut odottaa tuollaista.
Itse olen todella epäileväinen kaikkia vieraita ja vierasta kohtaan, että ihmettelen aina niitä tapauksia missä joku on vaikka mennyt jonkun kotiin, ehkä hieman päihtyneenä vielä, ja sitten tulee otsikoita. Jotenkin olettais että juuri synnyttänyt ois todella suojelevainen lastaan kohtaan, että EI hakeutuis vieraiden seuraan.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Iidis79 » 02.10.2023 19:23

Mä peilaan tätä tapausta nyt omaan elämääni ja siihen miten mun äiti aikoinaan teki vääriä valintoja ja toi meidän kotiin vieraita (yksi joka osottautui murhaajaksi). Kyllä vanhemman täytyy olla varuillaan. Mitään ei mullekaan tapahtunut, mutta se mitä tapahtui olis saanut jäädä tapahtumatta. Kaikki tämä mun äidin valintojen takia. Eli liian hyväuskoinen.
Ja onhan näitä muitakin tapauksia ollut muilla ihmisillä maailmalla, kun on uskottu ja sitten on tullut ongemia.
Iidis79

ViestiKirjoittaja Umac » 02.10.2023 19:51

Tuo tapaus on kyllä karmeudessaan tyrmistyttävä. Vain tekijällä on vastuu tapahtuneesta.
Onneksi molemmat uhrit ovat kunnossa tai kuntoutumassa ja toiv.perhe saa kaiken avun ja tuen jatkossakin.
Jos elämä ei sinua ravistele...
(Harri Gustafsberg)
Umac

ViestiKirjoittaja TlGER » 02.10.2023 20:14

Niissä tapauksissa, kun joku nuori mimmi lähtee kännissä kapakasta mamumiehen mukaan ja päätyy raiskatuksi ja ryöstetyksi, voi jo puhua liiasta sinisilmäisyydestä, mutta tuskin kenellekään tulee mieleen, että tuossa kyseisessä tapauksessa oli minkäänlainen rikollinen juoni taustalla, koska sen todennäköisyys tilastojen valossa on aivan häviävän pieni. Voisin kuvitella, että itsekin jos saisin lapsen, niin saattaisin etsiä seuraa jostain mammapalstalta, kun ei mulla miestäkään ole eikä kavereita. Ja voisin tehdä niin edelleen tästä tapauksesta huolimatta, koska mahdollisuus, että sieltä tulisi joku kaappaaja tai väkivaltarikollinen, on edelleen häviävän pieni. Enemmän kai pitäisi pelätä kaupungin kaduilla kulkemista ihan ylipäätään, kun täällä jatkuvasti on puukotuksia ym.
TlGER

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.10.2023 09:35

Mä tapaan aina sanoa omalle aikuiselle tyttärelleni ettei turhaan itseään soimaa jos tulee ns kusetetuksi. Että ihmisiin noin ylipäätään pitää voida kyllä luottaa, vaikka joihinkin ei tietenkään voikaan, ja on sula mahdottomuus etukäteen tietää kuka on lopulta luotettava ja kuka ei.
Itse olen itseäni soimannut varmasti meidän molempien tarpeiksi nuorempana, enkä halua että sama itsensä syyllistäminen ja sitä kautta pelkääminen jatkuu. Mä taasen muistan lapsuudesta ja nuoruudesta oikein hyvin miten äiti oikein kieli pitkällä odotti epäonnistumistani jotta pääsi sanomaan että mitäs minä sanoin, tiesin kyllä ettei tuosta mitään tule, usko ensi kerralla viisaampaasi.
Vieras

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät