Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
msk kirjoitti:Sanktioita ei voida tietenkään antaa ennen kuin asia on kiistattomasti todistettu, eli se pärstäkerroin on varmasti rääkkäysvideolta tunnistettu.
Ninni kirjoitti:Eli ennen kuin teilaan kennelliittoon, vilkaisen mitä ne toisen puolen fanaatikot mesoaa. Molemmilla puolilla on hyvää porukkaa, eniten melua lähtee siitä mädästä aineksesta ja paljastuksia kun lähtee hakemaan, siellä missä on ihmisiä on aina näitä. mutta kyllä vahvin koira-asiantuntijuus sijaitsee tällä hetkellä olemassa olevan koiraharrastuksen parissa, eikä niistä jotka tulee kissojen, pupujen ja nautojen pelastamisen yhteydessä koirienkin elämään puuttumaan, haluavat kieltää kaikki samantien.
Mulle koirat on niin rakkaita, että en käsitä miten voisin elää maailmassa jossa niiden pallit nähdään pelkkinä killuttimina, niiden psyyke nähdään pelkkänä namien odottelijana, ongelmakäytös nähdään pelkästään stressinä. Joku tulee säätämään millaista kaulapantaa saa käyttää, ja koirat pitäisi kääriä hiveisiin vedonestovaljaisiin ja kaikkien pitäisi muuttaa maalle asumaan, ettei koira stressaa koska sitä ei voi vaan kieltää räkyttämästä.
On hyvä jos räikeät ongelmat tuodaan esille, mutta se jatkomaalitus ja sen yhden tapauksen varjolla kaiken kieltäminen olisi väärin.
Ninni kirjoitti:Minulla ei ole koskaan ollut varsinaista mielipidettä kennelliitosta, olen "hyödyntänyt" sen juttuja kun olen tarvinnut, mutten ole miettinyt sen syvällisemmin koiriin liittyviä instituutioita ja niiden tarkoitusperiä.
Mulla on se käsitys, että näiden yhdistysten pitää toimia muidenkin lakien ja sääntöjen mukaan, kuin yleinen oikeustaju.
Korjatkaa olenko väärässä, mutta varmaan mikään ei liikahda ilman painostusta yleisen mielipiteen ja jäsenistön taholta, missään kerhoissa ikinä.
Mutta silti. Se että mitä kennellitto tekee ja julistaa pannaan ihmisiä, olisiko se järkevää? Eikö oikeuslaitos ole tehty rikoksien seuraamuksia varten.
Miten helvetissä tämä olisi se vaihtoehto? Eikö vaihtoehto olisi, että meillä voisi olla myös järjestö, joka toimisi, niin kuin sen pitääkin toimia, varsinkin siinä asemassa minkä Kennelliitto on saavuttanut.Mua pelottaa eniten, mikä olisi se vaihtoehto kennelliitolle. Korjatkaa siis kaikessa missä olen väärässä, se on suotavaa. Se olisi että koiren kanssa ei saisi tehdä mitään, niitä pitäisi vain kastroida, tuoda niitä huonoista oloista ja kouluttaa positiivisesti vahvistamalla - Myös huono käytös pitäsi jättää huomiotta.
Fanaatikot? Sä et siis tunne tätä asiaa kovin hyvin ja sinun perustelutkin on aivan järjettömiä, mutta sinusta asiassa on siis fanaatikkoja? Ja siis kuka on kieltämässä asiallisen koiraharrastuksen? Eikö tässä puututtu asiattomaan käytökseen tietyn harrastuksen piirissä, ei harratukseen ylipäänsä? Palataanpa siis vielä siihen fanaatikko sanaan? Se kun tuntuisi nyt kaikista parhaiten sopivan sinuun itseesi.Eli ennen kuin teilaan kennelliittoon, vilkaisen mitä ne toisen puolen fanaatikot mesoaa. Molemmilla puolilla on hyvää porukkaa, eniten melua lähtee siitä mädästä aineksesta ja paljastuksia kun lähtee hakemaan, siellä missä on ihmisiä on aina näitä. mutta kyllä vahvin koira-asiantuntijuus sijaitsee tällä hetkellä olemassa olevan koiraharrastuksen parissa, eikä niistä jotka tulee kissojen, pupujen ja nautojen pelastamisen yhteydessä koirienkin elämään puuttumaan, haluavat kieltää kaikki samantien.
Pitääkö sinun kuulua siis johonkin porukkaan sen perusteella miten syöt? Eikö tuollaisen miettiminen ole vähintäänkin fanaattista. Ja sit mitä tulee niihin labradoodleihin, niin eihän Kennelliiton olemassaolo ole millään tavalla vaikuttanut siihen asiaan, joten miten Kennelliiton olemassaolo muka jotenkin auttaa tähän asiaan? Kennelliiton vaihtoehto ei ole se, että kaikki olisi aivan villiä ja kukaan ei pitäisi kirjaa tai seuraisi terveyttä. Kennelliiton vaihtoehto olisi puoluettomampi kattojärjestö tai viranomainen. Mulla jumittui rivinvaihtonäppäin läppäristä, mistä syystä teksti voi olla yhtä putkee. Sorry siitä.Syön vegaanisesti ja haluaisin olla vegaani, mutta tää koiraharrastuspuoli pistää miettimään että mihin porukkaan haluan lopuksi assosioitua elämässä. Haluaisin että metsästysharrastus jatkuu koirien kanssa (kenelle soitat kun pitää maalla eläin lopettaa, tai hakea loukkaantunut eläin, kuka tuntee metsät ja riistakannat), näyttelyt ja suojelu ovat minusta arvokkaita.
Koirien jalostus menee siihen suuntaan että aina yhtä piirrettä jalostetaan liikaa. Monesti se on ulkonäkö ja käyttökoira puolella minusta tehdään välillä liian "hyviä" koiria joita ei voi pidellä sitten missään sen harrastuksen ulkopuolella. Ainoa jolla on silti edes mitään suuntaa koko hommaan, olisi kennelliitto eikä nää eläinoikeusporukat. Toki molemmilla puolilla on myös toisen puolen kanssa risteäviä, kaikki eivät ole fanaatikkoja eivätkä eläinrääkkääjiä. Hyvä että eläinsuojelijat muistuttavat siitä, että ei eletä kuplassa ja jos jollain tekee pahaa nähdä miten koiraa kohdellaan, silloin on toimittu väärin. Fiksu koulutus ei herätä kenenkään huomiota eikä kauhua.
Mella M kirjoitti: Kirjoittaja Mella M » 31.03.2023 13:57
- -
Ja mitä suojelukoiraharrastajiin tulee, niin toimintakielto ei välttämättä estä tai lopeta harrastamista. Eiköhän vielä saada jotkut epäviralliset kisatkin pystyyn.
Valkosipulisilakka kirjoitti:Ninnin kanssa samaa mieltä, mikä olisi Kennelliton vaihtoehto? Se olisi maailma täynnä labradoodleja ja juhlasekoituksia, jotka on rekisteröity, koska ne ovat siinä uudessa, kaikille avoimessa koirarekisterissä. Uskon, että esimerkiksi koirien terveyden edistäminen onnistuu kuitenkin parhaiten PEVISAn ja KoiraNetin myötä, ei niin, että kaikki vapaasti tehtailevat maltipoo-sekoituksia takuuterveillä koirillaan. Terveydestä on myyjän sana!
Valkosipulisilakka kirjoitti:Mitä tulee omistajien lisäämiin luonnekuvauksin, niin olen sikäli skeptinen, että siinähän luotetaan omistajan kykyyn arvioida koiraa. Arviointi vaatii kokemusta. Moni ensimmäisen koiran omistaja pitää omaa rekkuaan täydellisenä. Toisaalta esim. maalla asuva henkilö pitää koiraansa täydellisen rohkeana, kun se ei peltojen keskellä lenkkeillessä pelkää mitään. Toinen asuu kaupungissa ja koira pelkää bussien ääniä ja skuutteja. Niin ehkä pelkäisi se maalaisserkkukin, mutta ei ikinä ole nähnyt moisiaSama pätee kouluttamiseen: kaikki pennut ovat lupaavia. Jos niitä ei ikinä kouluteta, voi sortua ajattelemaan, että kyllä tästä helpolla käyttövalion saisi, kunhan vain viitsisi koulutella ja viedä kokeisiin. Jos sitten oikeasti alat kouluttaa tavoitteellisesti, tulevat pikkuhiljaa esiin ne koiran puutteet, joita ei sohvalla maatessa ikinä olisi tiedostanut. Eli sillä tavalla kyllä arvostan joitain mittareita, jotka eivät ole pelkästään omistajan subjektiivisesta arvioinnista kiinni. Toki täysin objektiivista mittaria ei löydy. Muutenkin mitä kasvattajiin tulee, olen huomannut, että kaikilla se ensimmäinen pentue on superlupaava. Siten kun olet kasvattanut vuosikymmenten saatossa vaikka 30 pentuetta, alat tarkastella pentuja vähän objektiivisemmin etkä enää peilaa niissä omia unelmiasi.
Jotkut äyvääjät oli saaneet esim monet kaupat lopettamaan Pet Correctorin myynti aikoinaan, en muista sitä tarkoin mutta sillä oli tosi kätsy häätää irtokoirat. Alanko jotain pamppua kantamaan lenkillä?
msk kirjoitti:Hyvä!![]()
Sitä tavoitellaan!
Ninni kirjoitti:msk kirjoitti:Hyvä!![]()
Sitä tavoitellaan!
Rotikat ja pesismaila? Minä lähtisin kävelemään vanavedessä. Turvallista, vähän kuin ajoneuvoliikenteessä ison rekan takana.
mielipidepuolella, miksi ihmiset hommaavat taistelukoiria, rottweilereita ja ovat alinta wt-jengiä jne, hyvin tuomittuna siis.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aunet, Umac ja 10 vierailijaa