Kehu tai kritisoi autoasi.

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Re: Kehu tai kritisoi autoasi.

ViestiKirjoittaja Wulfin » 19.08.2023 16:34

Mulla on ollut nyt pari vuotta VW Polo vuosimallia -19 ja tykkään siitä älyttömän paljon. Se on todella pieniruokainen, ja kuitenkin tosi säpäkkä, se kiihtyy kiltisti moottoritienopeuksiin ja kulkee vakaasti myös tuulessa ja sateessa. Takakontti on melko pieni, mutta tilaihme, väittäisin että siellä mahtuisi matkustamaan ainakin collien kokoinen koira (meillä ei enää koiria ole, joten mennään vanhoilla mielikuvilla). Mun Polo on Highline ja rakastan sen varusteita, erityisesti sitä, että saan puhelimen yhdistettyä näyttöön ja pystyn kuuntelemaan äänikirjoja helposti ja käyttämään puhelimen karttaa siinä. Myös adaptiivinen vakkari on käytössä päivittäin.

Suosittelen tutustumaan, jos tarvitsee näppärää kauppakassia/ työmatka-autoa!

Tässä esimerkiksi yksi suunnilleen samanlainen kuin tuo mun pulunen.
Wulfin

ViestiKirjoittaja Darre » 19.08.2023 17:13

Mulla on vm. 2012 Kia Venga ja olen todella tykästynyt siihen. N. 133000 km olen sillä ajanut eikä ole isoja remppoja ollut. Yksi anturi vaihdettiin takuuseen, sen lisäksi uusittu pari pikku osaa sekä jarrupalat ja -levyt. On tosi kiva ajaa, ei toki mikään tykki, mutta ei motarillakaan jalkoihin jää. Konttiin mahtuu double-s kokoinen Variocage, missä kaksi tai kolme mitteliä matkustaa ihan hulppeasti.
"Dogs are not our whole life, but they make our lives whole."
- Roger Caras
Darre

ViestiKirjoittaja Purrfect » 19.08.2023 18:39

Toyotat (meillä lähinnä Corollat) on olleet senverran kestäviä, että taatusti se ostettaessa kalliimpi hinta tasottuu vähemmän korjaustarpeen ansiosta. Varsin varmoja olleet ainakin meillä olleet, ei isompia vikoja/korjauksia, lähtee helposti kovillakin pakkasilla vaikkei olisi ollut lämmityksessä jne.
Meillä ei toki pienimpiä malleja ole ollut, mutta joillain tutuilla sellaisiakin ollut, malleja en niistä muista.
Purrfect

ViestiKirjoittaja kualcc » 21.08.2023 13:44

Mulla on vm. 2007 Honda CRV, manuaali neliveto bensakoneella. On ollut mun käyttöön eli työmatkoihin ja satunnaisiin koiraharrastusreissuihin oikein soppeli. Jos koko perhe matkustetaan (2 aikuista, 1 selkä menosuuntaan turvaistuimessa istuva lapsi) on tilat vähän naftit, mutta vähän kun järkkäilee niin ihan kohtuudella ollaan sovittu. Takapenkin turvavyöt on ärsyttävän lyhyet. Maasturiksi ei hirveä bensarohmu, mutta öljyä saa olla lisäilemässä vähän väliä. Moottori käytetty paristi "pesulla" ja se on hillinnyt öljynkulutusta jonkin verran. Muuten ei ole juurikaan reistannut, eikä yllättäviä remppatarpeita ole ilmennyt. Mukava ajettava, joskin pienissä parkkihalleissa ja muissa ahtaissa paikoissa joutuu vähän veivaamaan, kun on aika loivaliikkeinen. :D Takaboksi iso ja koirat mahtuu mukavasti vaikka olisi tavaraakin. Penkeissä (myös takana) hyvin säätömahdollisuuksia. Kaupunkiautona olisi varmaan aika köpö, mutta maaseutuolosuhteissa oikein kelvollinen.
kualcc

ViestiKirjoittaja Kissimyyr6-66 » 22.08.2023 12:30

Seatin romu, ostanut jo siinä 10 v sitten melkein uutena, ja on ihan uuden veroinen vaikka korjattu on tasan kerran jarruja. Tosi hyvä, pääosin tehty samalla tehtaalla kuin tehdään Audit ja WV:t ja pitkälti samoista osista kuin noi kalliimmat, eli on hintalaatusuhde tosiaan kohdallaan. Kannattaa selvittää noi muut saman valmistajan merkit, jos haluaa saada hyvää halvalla, eikä itse halua päteä kalliilla merkillä. :lol:

Säästyneen rahan voi sitten viedä vaikka eläinlääkäriin.... :twisted:
Kissimyyr6-66

Edellinen

Paluu Rekisteröimättömät