Kirjoittaja shaairah » 17.08.2023 13:39
Mä purin siis eilen pentulootan ja siirsin Hiitan ja pennut makkariin. Kattelin et Hiitan koordinaatiossa oli vähän jotain kummallista mut aattelin et se ehkä oli vähän jumissa tms.kaikesta lootassa makaamisesta. Mentiin ulos vähän ja mä seurailin sitä aikani mut sit ku sillä oli vaikeuksia hypätä penkille niin mä totesin et okei mä en kuvittele. Mentiin Hiitan kanssa Vethausiin - kiitos taas Outi.I kyydistä <3 Raukka ei millään ois halunnu jättää pentuja.
Kohtu ultrattiin, kaikki ok, mut niiku kerettiin jo epäilemään niin kalkki oli vähän matala. Ku viitearvojen alaraja on 1,25 niin sillä oli 1,22. Se sai sit kalsiumia, minkä jälkeen mä kävelytin sitä vartin että ne sai sit testata uudelleen et oliko se noussu. Ku mentiin ulos käppäilemään niin Hiita yritti ponnekkaasti autolle. Mä sanoin et ei ihan vielä kulta, ensin mennään kävelylle, niin Hiita nous takajaloilleen etutassut mun rinnuksilla ja katto mua syvälle silmiin sillai "sä et ymmärrä, meijän täytyy lähteä kotiin pentujen luo!" Kalsiumi testattiin uudelleen ja se oli 1,30 joten tultiin sit kotiin. Mä nyt annan sille lisäkalkkia ja vitamiineja ja elektrolyyttiliuosta. Onneks pennut alottaa tänään kiinteen maistelun niin voin ruveta vähän rajottamaan Hiitan imettämistä. Se antaa kaikkensa pennuille eikä jätä itelleen mitään. Se on pitkälti luuta ja nahkaa valtavilla utareilla. Mä just sanoin et onneks se oli niin timanttisessa kondiksessa tullessaan, muuten se ois pelkkä varjo tässä vaiheessa vaikka on syöny valtavasti 5-6 kertaa päivässä, luita, Qashanilan erikoista raejuustolla ja Joseran penturuokaa. Nyt sit tosiaan lisätään kalkkia ja pennut pääsee pupeltamaan kupista ja vähennetään imettämistä ja toivotaan ettei uusi.
I'm not crazy, I prefer the term "mentally hilarious".