Auto asioita, koirallisille

Täällä kaikki voivat halutessaan pulista anonyymisti.

Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska

Auto asioita, koirallisille

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 15.08.2023 09:48

Mulla on joka keväinen autokuume jatkunut vain. Nyt kun meillä on kaksi isohkoa koiraa, niin "nauris" jää auttamatta liian pieneksi, jos meinataan kulkea yhdessä, koirat, mies ja minä. Olen katsellut niin autotallia, nettiautoa ja Toyotan laatu vaihdokkeja. Proace olis ajatuksissa. Malli vielä auki. Mutta mitenhän mahtanee olla lyhyen malllin tavaratilan kanssa? Mahtuuko sinne pari XXL häkkiä, tai häkit varmaan mutta mahtuuko sinne sitten mitään muuta? Ei ne mahda hämmästelemättä ja nauramatta katsoa jos mennään häkkiä sovittelemaan tavaratiloihin autoliikkeessä :D

Pitäskö susosiolla ottaa pitkä ja koittaa sitten sompailla sen kanssa? Pieni ois ehkä kääntösäteeltään näppärämpi? Ja luultavammin kivampi kaupunki kurvailuissa, parkkipaikoilla yms. Mutta mites sitten maantie ajo? Tuuliherkkyys? Liukaskeli ominaisuudet?

Kellään Proacea, lyhyttä tai pitkää? Mitä mieltä? Plussia ja miinuksia :)

Ja en ole ajatellut muita kuin Toyotaa, niitä mulla on useita ollut ja kaikki olleet tosi luotettavia pelejä, tietty merkkiuskollisuus :)
Vähän höpsähtänyt hoffi mamma
Hovarontti

Re: Auto asioita, koirallisille

ViestiKirjoittaja Hurtta » 15.08.2023 11:43

Kaveri vaihtoi hiljattain proacen pois, oli niin paljon vikoja ja kalliita vikoja.
Vaihteisto, kytkin ja viimeisenä pasahti vielä Adblue systeemi. Ei ollut mikään vanha ja loppuunajettu, sai siitä vaihdossa vielä 15t
Every loaf of bread, is a tragic story of a group of grains that could have become whiskey, but didn’t.
Hurtta
Kukka**ttutäti

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 16.08.2023 07:01

:o minkä vuotinen ja millä koneella? Jos saan olla utelias?
Hovarontti

ViestiKirjoittaja Tiibetinhelmi » 16.08.2023 07:21

^^No oho! Veljen vaimolla on normimittainen Proace, takana häkit kahdelle irlanninsetterille. En ole ainakaan kuullut että olisi pahemmin mitään valitellut.
Tiibetinhelmi

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 16.08.2023 08:12

^tuossa uskossa minäkin olen ollut.

Isommalla Diesel koneella meillä hakusessa, on kuulema kestävämpiä kuin pikku koneet. En teidä kun en ole autonasentaja :D Tässä neppaillaan että olisko normi vai pitkä, se lyhyin nyt on ihan liian pieni, kun jos tehdään häkit itse nuo elementit on 90cm kanttiinsa joten 1,8 metriä menisi jo häkki seinään pituutta.
Hovarontti

ViestiKirjoittaja hepsuli » 18.08.2023 11:12

Minulla on jo toinen Proace menossa mukana. Nyt on lyhyt malli - edellinen oli pitkä. Isoimmalla koneella en jää toisten jalkoihin ja lähtee liikennevaloistakin livakasti. Sivuovet kummallakin puolella. Väliseinä poissa. Kahdelle sakemannille korotetut häkit takana. Syvyyttä häkeillä reilu metri ja leveyttä koko mitalla (menee siihen rengaskoteloiden päälle). Mahdun 168 cm varrella vielä nukkumaan "välitilassa" poikittain. Kamat häkkien alla ja päällä.

Olen ollut tyytyväinen Toyotaan. Remonttejakin on ollut kummassakin. Mm Adblue-järjestelmä viime talvena. Tosin tämä sama remontti myös kaveripiirissä muissa merkeissä ja korimalleissa kuluneena vuonna. Mistä lie johtuukin? Adblue meni vaihtoautotakuun (2 v.) piikkiin. Vanhemmassa mallissa oli tyyppiongelmana valojen umpioiden sumeneminen ja veden kerääminen ja ne jouduin vaihtamaan kalliisti ennen auton vaihtoa. Muut rempat ovat olleet lähinnä normaaleja auton kulumisia. Pakuilla on inhaa ajaa talvella paksussa loskassa, mutta hyvin on pärjätty.
Olen ollut tyytyväinen. Varmastikin seuraavakin on Porace - jollei jotain parempaa pakua ja nelivetoa ilmaannu. Myös hinta vaikuttaa asiaan.

Isohkojen koirien kanssa en löydä muista kuin pakettiautoista sellaista mallia mikä kelpaisi minun käsitykseeni koiran mukavasta matkustamisesta. Lisäksi koirat joutuvat viettää aikaa autossa matkoilla, koulutuksissa ja leireillä.
hepsuli

ViestiKirjoittaja Hovarontti » 18.08.2023 12:06

^kiitos :)
Hovarontti

Paluu Rekisteröimättömät