Valvojat: Biarritz, ViaNocturna, Suska
*kiranas* kirjoitti:miksi huoltomiehet eivät vaivaudu kertomaan aikataulujansa?
miksi se on niin vaikeaa vastata kysymykseen "monelta olet tulossa, jotta olen kotona koiran vuoksi"
mulla on lapsesta asti ollut aina olo, että ne tulee ja menee miten huvittaa. tänään piti putkimiehen tulla asentamaan vesikalusteet sun muut kuntoon. no eipä ole näkynyt. olisin voinut mennä nukkumaan päivällä, kun väsytti, mutta odottelin kuitenkin sitä putkaria. eihän siinä, mulla oli vapaapäivä joten mitään isompia järjestelyitä se ei eilen vaatinut.
mä en koskaan päästä henkilöitä kotiini ilman, että olen paikalla. ja ihan joka kerta kun olen joutunut asioimaan tilanteesta heidän kanssaan, niin aina heille tuntuu olevan hankalaa se aikataulun kertominen. ei vastata mitään tai vastataan jotain tosi epämääräistä, kun kysytään monelta tulet. näissä keskusteluissa yleensä aikataulu sitten selviää vasta, kun sanoo, että "vastassa on 45 kg koira joka ei todellakaan tykkää, että sen reviirille mennään, ja tulee rytinällä ovelle huutamaan, en ole kotona ja vieras koira voi AINA purra". en mä halua pelotella ihmisiä koirillani, kun ei ne koskaan ole mitään tehneet, mutta eivätpä he anna vaihtoehtoja. aivan varmasti heillä on jonkinlainen hemmetin aikataulu mitä tekevät päivän aikana.
miksi se aikataulun kertominen on edelleen näin vaikeeta tänä päivänä! en kestä. enää ei tartte keskustella huoltomiehen kanssa siitä, että käskevät koiran köyttämään patteriin, sellasenkin ehdotuksen olen kuullut joskus ysärillä ja ripitin äijän eläinsuojelulaista ja mahdollisista vahingoista omaisuudelle, koiralle ja hänelle itselleen ja kysyin miten innokkaasti hän korvaa vahingot. sitten alkoi aikataulu löytymään. miksi sen vaan pitää olla näin vaikeaa? mulle on ihan sama mitä mun koirasta luullaan, olkoon ihmisiä syövä peto, mua vaan ottaa päähän, että "monelta olisit tulossa, jotta voin olla kotona, kun siellä on koira vastassa" -kysymykseen ei voida vastata, vaan pitää lypsää se vastaus maalaamalla piruja seinälle ja kertomalla, että vieras koira voi aina purra.
Vieras kirjoitti:Olen myös repinyt hiuksia päästäni tuon takia, kun kotiin tulevat korjaajat, sähkömiehet tms eivät "tiedä yhtään" etukäteen, milloin tulevat. Eikä edes pelkästään koirien takia, vaan siksi että itse teen etätyötä ja hoidan puhelimitse vaitiolovelvollisuuden alaisia puheluita, niin en minä todellakaan voi lopettaa puhelua siksi että oho, nyt meille tuli putkimies, käyn avaamassa oven, enkä etenkään voi jatkaa puhelua heidän kuullen. Ylipäätään joku ihme oletus tuntuu olevan, että aina kun he simsalabim tupsahtavat pihaan, niin joku on kotona![]()
Viimeksi kysyin arviota kellonajasta, eivät osanneet sanoa yhtään. Kysyin tulevatko aamu- vai iltapäivällä, tai että jos nyt ilmoittaisivat edes 10 minuttia ennen tuloa, niin alkoi selittää kuin vähä-älyselle, että kun he eivät tiedä milloin edellisessä paikassa saavat työn valmiiksi, niin eivät osaa sanoa. Totesin että kai te nyt keskustasta lähtiessänne tiedätte että olette nyt meille tulossa, niin jospa soittaisitte silloin?? Eihän se nyt niin mene että lähtevät summissa ajelemaan johonkin suuntaan ja juuri talon kohdalla päättävät että hoks, mennäänpä nyt tuohon taloon. Vihdoin tajusivat, ja sain asiallisen soiton, että me lähdetään tästä nyt tulemaan, ollaan vartin päästä siellä.
Vieläkin enemmän ihmettelen kyllä niitä "ammattilaisia", jotka ei tule ollenkaan vaikka lupaavat. Kerran piti saada sähkömies tekemään saunan muutokset. Ensimmäinen kävi, lupasi tilata tarvittavat osat ja tulla torstaina. Ei koskaan tullut, eikä koskaan enää vastannut puhelimeen. Toiselle soitettiin ja lupasi tulla tiistaina, ei koskaan tullut, mutta vastasi puhelimeen, että tuleekin perjantaina. Silloin ei tullut, eikä vastannut enää puhelimeen. Kolmas lupasi tulla keskiviikkona ja tiesi vielä tarkan ajankin kello 13, ei koskaan tullut. Emme soittaneet perään. Ja näitä vastaavia on paljon, eri ammatin edustajia. Miten kehtaavat? Ymmärrän että jos on isompia asiakkaita niin ne menevät kotitalouksien edelle, mutta silloin ei hitto vie luvata tulla ja lopulta kadota ilmaan. Olisi täysin ok jos sähkömies sanoo että nyt on kuulkaa niin paljon töitä että en voi luvata mitään, soitelkaa kuukauden päästä jos olisi hiljaisempaa. Ja voisimme silloin koittaa saada jonkun muun. Mutta tuo turhaan odottaminen on niin raivostuttavaa.
Niin toivon, että tällaisille "ammattilaisille" karma kostaa, ja joku tekee heille saman tempun. Pankkivirkailija lupaa tehdä asuntolainapaperit valmiiksi ensi viikolle, ja sitten ei koskaan enää vastaakaan puhelimeen. Tai kun ovat lähdössä ulkomaille, niin eivät saakaan passia ajoissa koska ei sitä asiaa nyt vielä ole ehdittykään hoitaa, on tässä ollut muuta. Tai menevät ravintolaan ja tilauksen jälkeen odottavat 1-2 tuntia kunnes selviää, että ei siellä olekaan enää kokkia paikalla
Dacrest kirjoitti:
Tää on ärsyttävää. Viimeksi kun muutin kerrostaloon, otin ensimmäiseksi yhteyden isännöitsijään ja pyysin kertomaan myös huoltomiehille, että mulla on koira joka_puree jos sinne menee omilla avaimillaan.
Paria päivää myöhemmin näin huoltomiehen ja viesti oli kulkeutunut perille. Kertauksen vuoksi vielä kerroin, ettei se ole "ehkä saattaa purra", vaan satavarmasti puree. Sisälle ei ole mitään asiaa.
Huoltomiehen reaktio oli "hyvä että kerroit, ainahan me sisälle kuitenkin mennään, ei ne koirat koskaan pure".
Tai sitten kirjoitti:Kyllä kyllä, minun maailmani nyrjähti, vaikka sinähän tässä yrität keksiä koko ajan vain uutta tökittävää, alkamalla ilveillä mm.parisuhteesta vaikka kyse oli työpaikan pesukoneesta. Onko sinulla parisuhde työpaikalla vai ajattelitko että parisuhdevittuilu osuisi paremmin? Harmi kun ei osu ollenkaan, on vain hauska seurata miten et pysty lopettamaan
Fran kirjoitti:Niille joille "syöntipää" korin sisällä on kauhistus, on varmaan ihan mahdoton ajatus tiskikone, jossa on ylhäällä oma taso aterimille. Siinähän ne on ahtaassa korissa kattoa vasten, ja vesisuihkukin tulee vain alhaalta eikä sieltäkään mahdu lika pois, jos ei aterinkoristakaan mahdu...
Mella M kirjoitti:"Fran kirjoitti:Niille joille "syöntipää" korin sisällä on kauhistus, on varmaan ihan mahdoton ajatus tiskikone, jossa on ylhäällä oma taso aterimille. Siinähän ne on ahtaassa korissa kattoa vasten, ja vesisuihkukin tulee vain alhaalta eikä sieltäkään mahdu lika pois, jos ei aterinkoristakaan mahdu...
Mä en tiedä tulenko koskaan ostamaan astianpesukonetta, missä on tuo taso, niin kauan kun saa niitäkin, missä on kori. Astianpesukoneen täyttäminen on yksi ärsyttävimmistä kotitöistä ja tuo taso on mun mielestä aivan supertyöläs. Jotkut tuosta tykkää (esim. oma äitini) mutta itse mielummin ripottelen aterimet pystyyn sinne koriin.
*kiranas* kirjoitti:Dacrest kirjoitti:
Tää on ärsyttävää. Viimeksi kun muutin kerrostaloon, otin ensimmäiseksi yhteyden isännöitsijään ja pyysin kertomaan myös huoltomiehille, että mulla on koira joka_puree jos sinne menee omilla avaimillaan.
Paria päivää myöhemmin näin huoltomiehen ja viesti oli kulkeutunut perille. Kertauksen vuoksi vielä kerroin, ettei se ole "ehkä saattaa purra", vaan satavarmasti puree. Sisälle ei ole mitään asiaa.
Huoltomiehen reaktio oli "hyvä että kerroit, ainahan me sisälle kuitenkin mennään, ei ne koirat koskaan pure".
kyllä huoltomiehet tuntuu olevan joo kaikenmaailman sankareita, jotka menee sisälle, vaikka olisi millanen koira vastassa. oppivat sitten vasta kun jotain käy. ja ihan vaan koska ihmiset käyttäytyy miten sattuu, eikä ihmisiin voi luottaa, niin en mä halua, että paikalle menee omasta mielestään maailman parhaat koiran asiantuntijat, kuten moni tuntuu olevan. ihan liian monta päin honkia mennyttä tilannetta nähneenä, en vaan usko, että vieras käyttäytyisi kuten on ohjeistettu, koska aina ne koiraihmisetkään ei siihen kykene, esim. "älä noteeraa koiraa mitenkään, ole kuin sitä ei olisikaan" tuntuu olevan kovin vaikea ohje yllättävän monelle. jaksetaan pari minsaa olla kuten on sanottu ja sitten ollaan jo kättä syöttämässä / tunkemassa kohti koiraa. niin, siis justhan mä taisin sanoa ihan jotain muuta.
Vieras kirjoitti:Eräs huoltomies sanoi minulle kerran kun koirista keskusteltiin, että menee asuntoon jossa on koira vaikka olisi kielletty, koska monesti sitä koiraa ei ole olemassakaan, tai siellä on joku vanha väsynyt puudeli joka vain tykkää vieraista. Moni kuulemma käyttää tekosyynä vihaista koiraa vaikkei sellaista olisikaan, ja tämä hidastaa töiden tekemistä aika lailla kun joka toiseen asuntoon pitäisi sopia aikatauluja
msk kirjoitti:Voi miten kiva asenne.
No, joku kerta se kosahtaa kohdalle ja hänkin ymmärtää miksi joku ihminen toivoo ettei asuntoon mentäisi ellei hän itse ole paikalla.
Meillä oli tuolloin väliovessa lappu jossa kerrottiin että sisällä on vartioiva koira joka kyllä päästää sisälle mutta ei enää ulos.
Ja ettei sisälle siis kannattanut mennä. Pyysin soittamaan minulle ja sopimaan ajan, että osaan olla paikalla.
Siinä oli rottweilerin kuva ja minun puhelinnumeroni.
Muutaman kerran tuli puhelu jossa haluttiin sopia ajankohta.
Ketään en sisältä koskaan löytänyt kotiin tullessani.
Darre kirjoitti:Jos tiedän, että joku huollosta tms. on tulossa käymään asunnossa enkä ole kotona, niin jätän sisäoveen lapun, että asuntoon voi mennä, koirat ovat kilttejä mutta ei saa päästää karkuun.
Vieras kirjoitti:Saan kyllä hyvin laitettua aterimet koriin käsiä likaamatta, kun otan puolivälistä lusikkaa/haarukkaa/veistä kiinni. Siinä kohtaa ei jäämiä omissani ainakaan ole.
Ja siis laitan aterimet nimenomaan niin päin että lusikkaosa jne on ylöspäin.
Vieras kirjoitti:Vieras kirjoitti:Saan kyllä hyvin laitettua aterimet koriin käsiä likaamatta, kun otan puolivälistä lusikkaa/haarukkaa/veistä kiinni. Siinä kohtaa ei jäämiä omissani ainakaan ole.
niin, jotkut pesevät ainoastaan itse käyttämiään aterimia.
smörgen kirjoitti:Repikää siitä ylihygieenisyyttä
Vieras kirjoitti:Vieras kirjoitti:Vieras kirjoitti:Saan kyllä hyvin laitettua aterimet koriin käsiä likaamatta, kun otan puolivälistä lusikkaa/haarukkaa/veistä kiinni. Siinä kohtaa ei jäämiä omissani ainakaan ole.
niin, jotkut pesevät ainoastaan itse käyttämiään aterimia.
Mihin tämä liittyi? Samalla tavalla aterimet laitan, on sitten kyse työpaikan koneesta, omasta koneesta, mummin koneesta, whatever. Ja samalla tavalla laitan koneeseen muidenkin käyttämät aterimet. Mikä siinä on niin kamalaa?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa