Kirjoittaja Lago » 13.08.2023 20:32
Katsoin kaikki 10 jaksoa. Suosittelen tätä kaikille niille jotka miettivät miksi Ruokaviraston rekisteriin pitää koirat rekisteröidä ja miten rekisteri muka estää pentutehtailua. Selvästikin se on osa Euroopan laajuista tahtotilaa saada joku selvyys kuka on koiran alkuperäinen myyjä, kenen hallussa koira on ja jos tietyille ihmisille kertyy epäilyttävä määrä koiria tai koiria löytyy hylättynä, asiaa pystytään tutkimaan.
Internetin myyntipalstoista minulla on kaksijakoiset fiilikset. Itse selailen paljon ulkomaisia koiranmyyntisivuja ja omani olen sellaiselta kodinvaihtajina ostanut, eli itselleni ne on luonteva kanava koiran ostoon, mutta itse en onnekseni harrasta rotua jota (vielä) Itä-Euroopan pentutehtaat olisi hoksanneet alkaa tuottaa. Mutta hirveän paljon muunrotuisia, selviä pentutehdas-pentuja noilla palstoilla näkee ja ihmisiä pitäisi valistaa että eivät sellaisiin haksahtaisi. Jonkinlainen vahva tunnistautuminen myyjälle, mahdollisuus selata hänen aiempia ilmoituksia, pakolliseksi pentujen sirunumerot ilmoituksessa jotta viranomaiset voivat seurata ilmoittelua jne tulisi nyt alkuun mieleen miten trokausta saisi aisoihin.